Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Jamet => Topic gestart door: Yella op augustus 22, 2010, 10:14:49 AM

Titel: Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op augustus 22, 2010, 10:14:49 AM
Net terug van 4 weken Hongarije met onze nieuwe Jametic 2010. Heerlijk gekampeerd met het ding. Het bed slaapt prima. Helaas waren er een groot aantal minpunten. Onderweg met regen liep er water in de bak onder het dekzeil door. Ook via de wielkasten is er veel water in de bak gekomen in de bankjes, gevolg veel speelgoed waarvan de dozen kapot zijn gegaan. OOk via de contourlampjes op de voorzijde is water naar binnen gekomen. Daarna 2 dagen regen gehad. De tent bleek op diverse plaatsen te lekken, in het doek, de naden en via de ritsen. De plasjes stonden op de binnen tenten. Het grondzeil past niet goed in de tent, lijkt te klein. Hierdoor is de voortent niet goed te spannen. Er bleken slechts 4 scheerlijnen bij te zitten voor op de hoeken. De tent heeft echter nog 3 afspanpunten en 3 luifeltjes met elk 2 punten. Doordat de tent niet goed is af te spannen blijft er water op het dak staan. OOk bllijft het water achter de rits voor de luifel staan. Gevolg is natuurlijk doorlekken. De banden blijken al 2 jaar oud te zijn. Het bed is niet waterpas te krijgen, de rechtervoorzijde loopt ca. 6 cm op en blijft zweven, dus gerammel als je in bed beweegt. Dit komt waarschijnlijk door de gasveer die helpt bij het in en uitklappen. Diverse elastieken zijn na 3 weken zon helemaal gaar en zullen het volgende jaar niet halen. Er waren incomplete balkonstokken bijgeleverd. Het grondzeil lekte op 2 lasnaden. Binnenzijde tent is slecht afgewerkt, met name bij de ingang heel veel losse draden, erg slordig.
Ik ga de komende tijd een lijst van problemen maken en deze voorleggen aan de dealer en kijken wat die hiermee gaat doen. Gelukkig wel een hele mooie vakantie gehad. Van de problemen heb ik foto's gemaakt als bewijs.
Zijn er meer gebruikers van een nieuwe Jamet met dezelfde soort problemen?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Richard op augustus 22, 2010, 10:58:08 AM
Idd wat een drama
Hopelijk dat ie alles naar behoren kan oplossen....
ik zou gelijk een ander merk kopen, is niet alleen bij het geval lees hier vaker  problemen met jamets..helaas.

Wat ga je doen? nieuwe kopen, of door de dealer opgeloste problemen accepteren...laat wat weten

sucses ermee
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op augustus 22, 2010, 11:09:13 AM
Eerst maar alles op een rijtje zetten in een lijst. Foto's sorteren. Daarna ga ik naar de dealer en horen wat die hierop te zeggen heeft. In eerste instantie ga ik voor omruilen tegen een nieuwe wagen. De boel past gewoon niet goed. Ik denk dat de dealer ook geen trek heeft om de wielkasten er uit te halen, wat een hels karwei is en alles goed te kitten en weer te monteren. Ik ga absoluut niet akkoord met een beetje romdom kit er op smeren. Dat is geen oplossing. En als na een jaar de garantie afgelopen is, zit ik met de problemen. Ik heb een goede nieuwe wagen gekocht en wil dat dan ook hebben.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Alex op augustus 22, 2010, 11:15:17 AM
Citaat van: Mr Roadmaster op augustus 22, 2010, 10:58:08 AM
Idd wat een drama
Hopelijk dat ie alles naar behoren kan oplossen....
ik zou gelijk een ander merk kopen, is niet alleen bij het geval lees hier vaker  problemen met jamets..helaas.

Wat ga je doen? nieuwe kopen, of door de dealer opgeloste problemen accepteren...laat wat weten

sucses ermee
Het is niet allemaal drama dat is onzin.
Er worden ook meer jamet's verkocht dus ook meer kansen dat het fout gaat.
Het voordeel van bv holkamper en Roadmaster want hier gaat ook wel eens wat fout dat die het zelf goed oplossen.
Dus nu afwachten hoe de dealer van jamet dit gaat oplossen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: fish op augustus 22, 2010, 12:22:53 PM
Als die nieuw is zal de dealer echt niet moeilijk doen toch?  Er is gewoon een fout gemaakt met deze vw. Net wat Alex zegt, er worden er zoveel van dit merk verkocht het is de meest verkochte vouwwagen in Nederland, er kan dan wel een misser bij zitten. Op dit forum heeft het merendeel een jamet. Dus ja dan hoor je hier ook iets vaker wat over deze vw. Maar om dan te zeggen ik zou gelijk een ander merk kopen  :?




Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: irene1979 op augustus 22, 2010, 12:30:14 PM
inderdaad zoals nel en alex al zal is jamet het meest verkochte merk in ons land, daar kan een misser (productie fout) tussen zitten, dat is ook een beetje het risico als je een nieuw model koopt de kinderziektes zijn nog niet opgelost. Zeer spijtig dat het gebeurd maar het gebeurd ook met auto's enz ... Ik zou ook terug gaan naar de dealer en ik denk en eigenlijk neem ik het wel aan dat jullie een nieuwe wagen krijgen. En wat betreft de banden, dat heb ik vaker gehoord, denk alleen dat ze daar niets aan kunnen veranderen ..
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: joh4n op augustus 22, 2010, 12:51:10 PM
jammer is dat he!

Ik heb tot vorrig jaar een Jamet Arizona ecru gehad,prima wagen maar wat een verhaal met het opzetten/afbreken.
Ik was er zo klaar mee dat we een jaar geleden een Trigano Odyssee GL hebben gekocht.
Het uitklap systeem is bijna perfect.
Het gaat erg snel allemaal (45 minuten) maar de kwaliteit is stukken minder als die van de Arizona die ik
eerst had!!
Vooral toen er een uitzetpoot afbrak en de rest krom is.
Alles is net even wat robuster en meer degelijk.
Wij zitten er zwaar aan te denken om toch weer terug te gaan naar de Jamet.
De Trigano Odyssee GL van de vouwwagenspecialist is me tot op heden vreselijk tegen gevallen qua construktie dan.
Heeft iemand ervaring met de Jamet rondo XL?

Succes bij de dealer!!!
Johan.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: CEO op augustus 22, 2010, 05:17:44 PM
Op zich is de Trigano het solidere merk van Trigano Industries... De Jamet is volgens mij het midden merk, maar dat weet ik niet zeker.

De uitdraaisteunen van Trigano en Jamet zijn gelijk...
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Alex op augustus 22, 2010, 05:48:16 PM
Systemen zijn hetzelfde maar ze zeggen dat de trigano beter afgewerkt is.
Tja maar ook daar gaat natuurlijk ook wel eens wat mis.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: panevino op augustus 22, 2010, 06:17:59 PM
Ik ben geen Jamet fan, maaaaarrrrrrr ....

Het kan een keert of 10 duren voordat je doorhebt hoe je je tent moet opzetten en afspannen.

Helemaal als je op ongelijk terrein gaat staan. Een centimeter hoogte-verschil kan 9 meter verder grote gevolgen hebben voor hoe je het doek kan afspannen. Verder krimpt en rekt doek nogal uit. Dat kan centimeters zijn, waardoor je de tent later altijd effe opnieuw moet afspannen.

Kan het niet zo zijn dat het ook voor een deel onbekendheid met het materiaal is, vraag ik mij af.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op augustus 22, 2010, 07:06:03 PM
Panevino,
Inderdaad ben ik nog niet heel ervaren met de vouwwagen. Maar deze stond mooi waterpas. Zoals genoemd is de tent door het grondzeil niet mooi strak af te spannen. Zonder gaat het stukken beter. Het water in de wagen heeft niets met regen te maken maar komt binnen onder het rijden in de regen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: panevino op augustus 22, 2010, 08:29:25 PM
De wagen kan op de mm nauwkeurig waterpas staan ... als de grond iets afloopt of er een kuil zit, dan lutk eht nog steeds niet.

Het water dat binnenkomt als de wagen ingeklapt is klopt inderdaad niet.

Het is al gezegd : Een lijst maken van alle punten, deze mailen/overleggen met de leverancier en daarna een afspraak ter plaatse maken.
Ga er gewoon van uit dat het goed komt allemaal, ongeacht de afgelopen vervelende ervaring.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op augustus 22, 2010, 11:51:08 PM
Jelle, wat balen, succes hiermee :J :J
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: tvhouwel op augustus 23, 2010, 08:29:43 AM
Ondanks dat wij onze jametic 2010 direct na de vakantie verkocht hebben, herken ik heel weinig van bovengenoemde problemen.
Het enige wat wij ook hadden is dat er water in de bakken kwam tijdens het rijden. Ik had het idee dat het wat slordig afgekit was bij de elektra doorvoeringen.
Wij hebben in Duitsland en Tsjechië echt behoorlijke grote regenbuien gehad maar geen druppel water binnen. Ook was de tent prima af te spannen, het grondzeil paste perfect en geen druppel bleef er op het dak staan.

De gasveer duwt inderdaad het bed omhoog, er zit een spandraad aan die kant van het bed vast om het naar beneden te houden, maar de gasveer is erg sterk. Dus ook wij hadden wel problemen om het bed horizontaal te krijgen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op augustus 23, 2010, 06:55:08 PM
Het lekken van water in de bak schijnt veel voor te komen hoorde ik vanmiddag van de dealer. Er komen veel wagens terug hiervoor. Ik denk dat het via de wielkasten is binnen gekomen. Ook bij de contourlampjes op de voorzijde zaten watersporen.
De tent is niet goed strak af te spannen. Ik weet niet of dit komt doordat de tent niet goed is, of het grondzeil. Zie bijgaande foto en ontdek de knik in de tent ter hoogte van het schort aan de zijkant van de tent. Ergens klopt er iets niet. De wagen staat hier op vlakke grond, speciaal uitgezocht afgelopen weekend. Met de dealer is vandaag afgesproken om de klachtenlijst te mailen, waarop deze dan zal reageren.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Piet Peters op augustus 23, 2010, 09:13:16 PM
wij hebben nog geen tijd gehad met mooi weer om onze nieuwe Jamet Arizona 2010 op te zetten :?
we hebben hem nu 2 weken maar ik wordt al bang als ik dit lees. :(
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Alex op augustus 23, 2010, 09:17:59 PM
Niet doen.
Zo slecht zijn ze ook niet.

Anders even op de klapmeeting uitproberen?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op augustus 23, 2010, 09:24:32 PM
Citaat van: CEO op augustus 22, 2010, 05:17:44 PM
Op zich is de Trigano het solidere merk van Trigano Industries... De Jamet is volgens mij het midden merk, maar dat weet ik niet zeker.

De uitdraaisteunen van Trigano en Jamet zijn gelijk...
Raclet zit er tussen in
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op augustus 23, 2010, 09:27:26 PM
HIER (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4267.0.html) een topic over de Jametic outdoor en de problemen daarbij
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Piet Peters op augustus 23, 2010, 09:58:06 PM
Citaat van: Alex op augustus 23, 2010, 09:17:59 PM
Anders even op de klapmeeting uitproberen?

Dan moet ik jammer genoeg werken.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: jd68 op augustus 29, 2010, 09:30:16 PM
Citaat van: jellejawa op augustus 23, 2010, 06:55:08 PM
Het lekken van water in de bak schijnt veel voor te komen hoorde ik vanmiddag van de dealer. Er komen veel wagens terug hiervoor. Ik denk dat het via de wielkasten is binnen gekomen. Ook bij de contourlampjes op de voorzijde zaten watersporen.
De tent is niet goed strak af te spannen. Ik weet niet of dit komt doordat de tent niet goed is, of het grondzeil. Zie bijgaande foto en ontdek de knik in de tent ter hoogte van het schort aan de zijkant van de tent. Ergens klopt er iets niet. De wagen staat hier op vlakke grond, speciaal uitgezocht afgelopen weekend. Met de dealer is vandaag afgesproken om de klachtenlijst te mailen, waarop deze dan zal reageren.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op september 06, 2010, 08:20:38 PM
Even een update betreffende de klachten met de Jametic. Dealer gebeld of de klachtenlijst was ontvangen via de mail. Wist hij niet, maar hij was er zeker van dat het wel goed zou komen. 5 dagen later heb ik per mail maar om een bevestiging gevraagd of mijn mail was aangekomen. Andere dag bericht dat de mail was ontvangen. Inmiddels zijn we 14 dagen na het sturen van de klachtenlijst, maar geen enkele reactie nog van de dealer op de klachten. Maar weer bellen morgen. Begin een beetje de kriebels te krijgen van deze handelswijze.
Hedenmiddag bericht ontvangen van de dealer met het verzoek op een zaterdagochtend langs te komen met de vw om de problemen te bekijken. Lijkt er tenminste weer op. Alleen beetje jammer dat je er eerst weer achteraan moet bellen om dit gedaan te krijgen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Dirk willem op september 16, 2010, 11:12:58 PM
Hallo Jelle,

Wat is de status van je bezoek bij de dealer en welke dealer ben je geweest. Ik heb een Jametic uit 2009 en kan me bijna niet vinden in de aandachtspunten die jij hebt benoemd. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat en hoe verder.

Suc6 ermee en ik hoop dat het allemaal positief en naar volle tevredenheid word afgerond.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op september 17, 2010, 08:08:31 AM
Citaat van: Dirk willem op september 16, 2010, 11:12:58 PM
Wat is de status van je bezoek bij de dealer en welke dealer ben je geweest. Ik heb een Jametic uit 2009 en kan me bijna niet vinden in de aandachtspunten die jij hebt benoemd. Daarom ben ik ook zo benieuwd wat en hoe verder.
Suc6 ermee en ik hoop dat het allemaal positief en naar volle tevredenheid word afgerond.
Zaterdag 11 sept heb ik de vw naar de dealer gebracht. Die wuifde een aantal punten nogal vlotjes terzijde. Alsof het zo zou horen. Knik in de zijkant, dat grondzeil zweeft langs de kanten, het bed wat niet vlak wil door de gasveer. Lekkage alleen eerste jaar. Lekkende ritsen dat kan. Water binnen via de Wielkasten is een algemeen probleem, wordt gemaakt. Ik heb hem de lijst gegeven en ze gaan er mee aan de slag. Ik heb nog niets gehoord. Ze zullen meer te doen hebben en wacht dus nog even af. Het gaat om de Vries in Heerhugowaard.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: michieldh op oktober 03, 2010, 01:21:03 PM
Hallo Jelle,

Hoe is het nu met alle problemen rond jullie Jametic?
Is alles goed opgelost bij de dealer of heb je nog geen (goed) nieuws?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 03, 2010, 05:02:32 PM
De vw is inmiddels 3 weken bij de dealer. Ik heb nog niets van hen vernomen. De bedoeling is om maandag te bellen, of dinsdag langs te gaan. Ben dan toch in de buurt.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: screech op oktober 06, 2010, 08:24:03 AM
nou, en???? alweer wat wijzer geworden?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 06, 2010, 10:39:29 AM
Citaat van: screech op oktober 06, 2010, 08:24:03 AM
nou, en???? alweer wat wijzer geworden?
Voor een klein deel. Gisteren heb ik de dealer gebeld.
"we zijn er mee bezig!". Hmmm. 
"de importeur is vorige week geweest en heeft gekeken!". Hmmm, nog niet veel wijzer.
"eind van de week hoor je meer!". Hmmm, we zullen zien en eigenlijk niets wijzer op dit moment.
IK neem aan dat de importeur voornamelijk is wezen kijken naar de productiefout betreffende het binnenlopen van water via de wielkasten. Afwachten maar weer....
Ik zag vorige week dat er heel veel Jamets stonden met kentekenplaten bij de dealer. Allemaal klachten lijkt het. Jammer dat we er zo weinig over horen van andere Jametters. Want er zijn heel veel verkocht vorig jaar.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op oktober 06, 2010, 11:10:23 AM
Tja, ik wilde op de beurs voor het forum wat vragen stellen bij Jamet maar voor zover ik nu kan zien staan ze daar niet.

Spannend wat er uit komt. Blijft balen hoor, hoop voor je dat alles netjes opgelost wordt :J
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: screech op oktober 06, 2010, 11:25:42 AM
Ja, vreemd ook. Want auto's worden massaal teruggeroepen als er wat mis blijkt te zijn, maar bij vouwwagens proberen ze dus zo min mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.

En persoonlijk vind ik het professioneler over komen door het gewoon te melden en te verhelpen, dan zo één op één de klant proberen (minimaal) van dienst te zijn.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: panevino op oktober 06, 2010, 11:57:25 AM
Nou, bij auto's werkt dat toch ook niet zo hoor... Daar gaat ook eerst een periode overheen voordat de 'fabriek' en/of importeur besluit tot globale actie.
Neem als voorbeeld de trekhaak-hoogte van (oa) de nieuwe Renault Laguna. Met een beetje belading zakt die onder de 35cm, wat heel veel mensen al gemeld hebben, maar nog steeds wordt iedereen individueel afgewimpeld...
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 06, 2010, 12:30:18 PM
Screech,
Klopt, mee eens. Als je afgelopen zomer geen regen hebt gehad onderweg, weet je niet dat je Jamet lekt, ben je 1 jaar verder en is je garantie verlopen.  Jammer zegt de dealer dan, reparatie kosten voor u. Jamet had trouwens vorig jaar actie met 2 jaar garantie. Maar dan moet je in je 2de jaar ook regen hebben om het te ontdekken. Het gebeurt tijdens het rijden door opspattend water van de wielen. De kans dat het regent is niet zo groot natuurlijk.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Henk CC op oktober 06, 2010, 01:59:55 PM
Even vragen of ze op de TV willen,(Kassa of Radar) dit helpt uitstekend. Heb er ervaring mee met een van de kampeersupers. Dan kan in een keer alles wel goed geregeld worden. Want een slecht imago is zo gemaakt, maar om dat weer goed te krijgen is wat anders.
Henk
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 06, 2010, 02:47:37 PM
Citaat van: Henk CC op oktober 06, 2010, 01:59:55 PM
Even vragen of ze op de TV willen,(Kassa of Radar) dit helpt uitstekend. Heb er ervaring mee met een van de kampeersupers. Dan kan in een keer alles wel goed geregeld worden. Want een slecht imago is zo gemaakt, maar om dat weer goed te krijgen is wat anders.
Henk
Eerst nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren. Maar dat ze niet alle klachten serieus zullen nemen, daar ga ik wel van uit. Het is overigens ook erg lastig om de mensen met dezelfde problemen bij elkaar te krijgen. Je vindt amper iemand. Of men neemt het voor lief.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Henk CC op oktober 06, 2010, 04:30:46 PM
Onze eerste vouwwagen hebben we gekocht bij Vervat, (2000) dit was een gebruikte van 3 jaar oud. Toen we de wagen in het voorjaar voor het eerst op zette waren er een paar kleine dingen die gerepareerd moesten worden. Hier waren ook toen al de wielkasten niet water dicht, een afspraak gemaakt en weg gebracht, netjes gerepareerd na 1 week weer terug.  In 2002 een nieuwe Louisiana gekocht bij Vervat, ook deze had lekke wielkasten een afspraak gemaakt maar Hilversum - Rotterdam ook niet naast de deur is er een afspraak gemaakt waar we op konden wachten. Dus het kan ook anders, ik weet niet hoe het nu is bij Vervat. Maar wij zijn altijd netjes behandeld. Zo ook bij onze huidige wagen een Combi Camp welke wij 2e hands gekocht hebben bij Erica in Zeist, ook hier weer netjes geholpen bij wat kleine reparatie's.

Maar we hebben het ook anders mee gemaakt een lekke bungalow tent van onze zoon, had deze nieuw gekocht bij een kampeerzaak. Deze tent was aan alle kanten lek, naden waren niet goed gestikt en stonden open, na 3 maanden gebeld en er was niets aangedaan, weer wachten. Er kwam een telefoontje de tent was gereparaard. Toen we aan kwamen stond de tent uitgezet. We hebben even goed gekeken ,maar de reparatie was niet goed uit gevoerd. We maakte daar een opmerking ovr, en kregen als antwoord we kunnen het wel dichtkitten, daar gingen we niet mee accoord. Maar er was geen discussie mogelijk, toen we de opmerking maakte dan gaan we naar Kassa of Radar zouden gaan draaide men 180graden om en kwam er een oplossing. Kijk we praten niet over een aanschaf van ?100, maar over een groot bedrag dus er mag wel meer service gegeven worden. Je mag best wel wat druk op de leverancier zetten. Hij is het verplicht aan de consument.
Henk
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: michieldh op oktober 06, 2010, 09:10:58 PM

Garantie
Voordat je als consument een product gaat aanschaffen, kan het handig zijn om je te laten informeren over de garantie die je bij dat product krijgt. Uit de vele vragen die Kieskeurig hierover ontvangt, blijkt dat garantie vaak een heikel punt is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Kieskeurig heeft belangrijke punten op het gebied van garantie en de wetgeving over dit onderwerp beknopt op een rij gezet. Daarnaast vind je hier handige links naar websites met wat meer uitgebreide informatie over garantie.

Europese richtlijn
Goed nieuws voor de consument! Op 1 mei 2003 is de nieuwe wet Koop en Garanties ingetreden. De wet is het eerste begin van de implementatie van de Europese richtlijn voor Consumentenbescherming en heeft veel positieve gevolgen voor het kopen van een product en de garantie die je daarbij krijgt.
Zo krijg je meer zekerheid dan eerst het geval was. De consument geniet in alle landen van de Europes Unie ongeveer dezelfde bescherming.

Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal voor jou op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door jou zelf ontworpen keuken (die speciaal voor jou wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product.
Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, jouw haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van jouw huis vallen dus niet onder de beschermende werking van de nieuwe wet.

Je moet dus goed weten of je een consumentengoed hebt gekocht.

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan je terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat het gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of je een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.

Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.

Voorbeeld 1: Je koopt een product en na drie maanden gaat het stuk. Vanaf dit moment heb je nog twee maanden de tijd om contact op te nemen met de winkelier. Je neemt dus contact op en legt uit wat er aan de hand is. Waarschijnlijk lost de winkelier het direct voor je op. Hij geeft je een nieuw exemplaar, geeft je jouw geld terug of repareert het product kosteloos. Doet hij dit niet en kom je er niet uit met de winkelier, dan moet je hem op zijn plichten wijzen en hem duidelijk maken wat je van hem eist. Het is het beste om dit via een aangetekende brief te doen.
Op deze manier sta je in jouw recht. Want in dit geval is het aan de verkoper om te bewijzen dat het defect niet aanwezig was toen jij het product kocht. En je hebt netjes volgens de regels gehandeld, dus jij staat sterk.

Voorbeeld 2: Je koopt een product en na zes maanden en twee weken gaat het stuk. Nadat je dit ontdekt hebt ga je gewoon door met gebruiken van het product, of je laat het links liggen. Het defect wordt nog wat erger. Vier maanden later bedenk je dat het defect toch eigenlijk wel vervelend is en je neemt contact op met de winkelier. De winkelier biedt jou geen oplossing aan. Je legt hem mondeling uit wat zijn plichten zijn en wat je van hem eist.
Je begrijpt dat je op deze manier lastig jouw gelijk kunt behalen. De bewijslast ligt nu namelijk bij jou, omdat de wettelijke garantie van 6 maanden voorbij is. Bovendien heb je niet zwart-op-wit staan dat je samen met de winkelier geprobeerd hebt een oplossing te vinden. Hierdoor sta je niet sterk. Als de fabrieksgarantie nog wel geldig is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Overige punten bij garantie
Extra punten waar je goed op moet letten bij garantie zijn:

- De verkoper kan je extra garanties geven, naast de wettelijke rechten die je sowieso hebt. Deze extra garantie verandert echter helemaal niets aan deze wettelijke rechten. Als er in de garantie staat dat jouw aangeschafte product gedurende één jaar na de koop gratis wordt gerepareerd, dan betekent dat niet dat je geen recht meer hebt op vervanging van het product. Je mag gewoon om een ander exemplaar vragen.

- Het komt vaak voor dat verkopers een extra garantie bieden in de vorm van een service-verzekering. Je moet goed overwegen wat de "extra's" hiervan precies zijn, want het kan goed zijn dat deze verzekering helemaal niet zoveel meer biedt dan de wettelijke rechten die je altijd hebt.

- In de garantie moet je duidelijk kunnen lezen wat jouw rechten zijn. Verder moet de naam en het adres van de verkoper zijn vermeld, evenals de duur van de garantie en het gebied wat deze omvat.


Kieskeurig wijst je ook graag op een handige website van de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta). Het adres van deze site is: www.consuwijzer.nl.

Deze webpagina bevat alle informatie die je nodig hebt bij vragen en problemen omtrent garantie. Je vind er een overzicht van jouw rechten en plichten als consument, makkelijke tips voor het schrijven van brieven en adresgegevens van allerlei geschillencommissies.

Bron: Kieskeurig.nl
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Alex op oktober 06, 2010, 09:13:46 PM
Weet je wat het meestal is recht hebben is anders dan recht krijgen.
Hier kan een goed bedrijf zich trouwens in onderscheiden.

Denk zelf dat ze het al niet leuk vinden als ze het hier lezen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: marcenjeannette op oktober 06, 2010, 09:17:31 PM
Citaat van: jellejawa op oktober 06, 2010, 12:30:18 PM
Screech,
Klopt, mee eens. Als je afgelopen zomer geen regen hebt gehad onderweg, weet je niet dat je Jamet lekt, ben je 1 jaar verder en is je garantie verlopen.  Jammer zegt de dealer dan, reparatie kosten voor u. Jamet had trouwens vorig jaar actie met 2 jaar garantie. Maar dan moet je in je 2de jaar ook regen hebben om het te ontdekken. Het gebeurt tijdens het rijden door opspattend water van de wielen. De kans dat het regent is niet zo groot natuurlijk.
Dat van dat ene jaar garantie is natuurlijk kolder, want hij moet toch echt wel langer dan 1 jaar zonder gebreken blijven, en die garantie heb je dan ook wettelijk : http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Extra_garantie_bijkopen
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 13, 2010, 03:28:23 PM
Inmiddels weer een week verder. Gisteren de dealer maar weer gebeld. Er wordt niet veel verteld, alleen dat ze  erg druk met de Jametic bezig zijn en dat er binnenkort een afspraak zal worden gemaakt. Daar moeten we het maar weer mee doen. Maar het geduld raakt wel op. Krijg het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: CEO op oktober 13, 2010, 03:33:17 PM
Zo'n kar wordt niet in een dag gebouwd, dus ook niet gerepareerd. Mijn vermoeden is dat je er de komende weken niet meer mee weg gaat of wilt. Ergo: als zij e.e.a. voor het begin van het seizoen hebben opgelost, is dat in orde.

Een tussentijdse update zou natuurlijk fijn zijn. Wacht even de afspraak af en vraag anders of je een keer langs kan komen als er aan je wagen wordt gewerkt.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 13, 2010, 04:34:57 PM
Ceo, nee zal even duren. Maar de wagen staat maar buiten in weer en wind. Nu bijna 5 weken inmiddels. En dat is voor mij het probleem. thuis staat deze mooi binnen en daarom wil ik de vw weer thuis. Als de vw daar binnen zou staan maakte ik me niet zo druk.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 21, 2010, 08:27:29 PM
Heden een gesprek gehad met de dealer. Een aantal punten zoals de lekkende wielkasten en de contourlampjes zijn gekit en zou nu lekvrij moeten zijn. Het omhoogverende bed, daarvan is de gasveer bijgesteld en zou nu beter moeten zijn. De lekkage van de tent zou over moeten zijn omdat het doek zich moet "zetten" na een aantal regenbuien. Dit is pas volgend jaar te controleren. De punten betreffende het niet goed passen van grondzeil en  niet goed te spannen tent wordt in het voorjaar naar gekeken. Nu was er geen plaats binnen om dit rustig te kunnen bekijken en te bespreken. Hier en daar zijn wat kleine dingetjes bijgewerkt/aangepast. Tot zover in ieder geval een goede beurt voor de dealer. Het is wel gebleken dat de importeur wat moeilijk doet over met name de rits voor de luifel. Die zit boven op de tent. Hierdoor blijft water op de tent staan, wat er eigenlijk af zou moeten stromen. Ook de nieuwe modellen 2011 hebben dezelfde tekortkomningen nog steeds. Importeur en fabrikant leren kennelijk niet van dit soort foutjes.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op oktober 21, 2010, 10:36:31 PM
Balen dat Jamet zelf er niet zoveel mee doet maar wel netjes van de dealer :J :J
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: CEO op oktober 24, 2010, 01:53:41 PM
Dat de importeur niet de meest klantgerichte is, is redelijk bekend. Je kunt meet van de dealer en Jamet verwachten... Wij duimen hier in elk geval voor je!
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 24, 2010, 04:34:48 PM
Citaat van: CEO op oktober 24, 2010, 01:53:41 PM
Dat de importeur niet de meest klantgerichte is, is redelijk bekend. Je kunt meet van de dealer en Jamet verwachten... Wij duimen hier in elk geval voor je!
Ons grootste probleem is momenteel dat volgens ons de tent te lang is, gemeten van boven naar beneden. Om de wanden redelijk strak te krijgen moet de tent wijd staan. Dan komen er knikken in de tent op de plaats van het schort aan de achterzijde van de wagen omdat die de breedte bepalen. Als het tentdoek 5 tot 10 cm korter zou zijn zou dat niet het geval zijn. Het grondzeil past ook niet goed. Een goed passend grondzeil behoort vanaf de rits, loodrecht naar de grond te gaan en dan horizontaal. Bij ons grondzeil, maar ook bij een model 2011 wat in de schowroom stond, is dat niet het geval. Vlak achter de wagen raakt het grondzeil pas de grond op ca. 10 cm afstand van de wagen. Dus als je de wagen in wilt, stap je het grondzeil wat op die plaats "zweeft", naar beneden en trek je het schort ook mee naar beneden. Dat kan vervolgens los gaan scheuren van de wagen. Hetzelfde is aan de voorzijde van de voortent het geval. Met name bij de deur is dat hinderlijk, omdat je daar ook telkens langsloopt en er telkens aan het tentdoek wordt getrokken. Je kunt raden dat dit na verloop van tijd schade gaat opleveren. Tevens zal de lasnaad bij de deuringang van het grondzeil het snel gaan begeven, met lekkage als gevolg. Volgens de dealer wordt alles met de computer gemaakt. Zal best, maar als de ingevoerde maten niet deugen zal het eindproduct ook nooit deugen, computer of niet.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: screech op oktober 25, 2010, 07:12:38 AM
Als je er dus niet uit gaat komen, zijn er ook nog andere stappen toch. Zie 'Consuwijzer' en denk aan je rechtbijstandsverzekering. Maar eerst de dealer even de tijd geven. Maar als je er niet uit komt, dan....
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 25, 2010, 07:17:50 AM
Citaat van: screech op oktober 25, 2010, 07:12:38 AM
Als je er dus niet uit gaat komen, zijn er ook nog andere stappen toch. Zie 'Consuwijzer' en denk aan je rechtbijstandsverzekering. Maar eerst de dealer even de tijd geven. Maar als je er niet uit komt, dan....
Tot op heden werkt de dealer in ieder geval goed mee. Is positief. De dealer heeft overigens dit topic op het forum ook gelezen. Hij werd er op gewezen door klanten. In het voorjaar gaan we de tent samen opzetten en beoordelen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: screech op oktober 25, 2010, 07:24:45 AM
Dat klinkt allemaal positief.
Toch wil ik je wel adviseren even een soort logboekje te maken. Mocht je wel je rechtsbijstand nodig hebben, dan willen die graag data en conversaties zien.
Als je dat tegen die tijd weer moet uitzoeken ben je een heleboel tijd kwijt. Nu hoef je het alleen maar even te noteren.
Beter te veel noteren, dan dat je later te weinig hebt.  I:

Hopelijk wordt het allemaal goed opgelost, want het verbaasd me echt dat dit bij een nieuwe vouwwagen het geval is.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 25, 2010, 11:11:37 AM
Agenda is mijn logboek. Heb ik jaren geleden al geleerd om alles te noteren, afspraken, gesprekken etc. Heb ook een dossiertje aangelegd. GEsprek met de dealer meteen uitgewerkt. Veel foto's heb ik gemaakt tijdens de vakantie. Dealer is denk ik wel van goede wil. Het is meer de importeur die moeilijk doet en dealer heeft natuurlijk geen trek om voor de kosten op te draaien. Maar daar heb ik geen boodschap aan. Kijk trouwens maar eens bij het Rondo verhaal. Daar is ook iemand waarvan een ruit schuin zit ingenaaid en de tent dus niet past. Zoiets ziet Jamet toch bij het monteren van de tent op het frame. Lijkt mij tenminste. Snelle controle is toch het minste wat er zou moeten gebeuren om grove fouten te ontdekken. En luisteren naar klachten om die voor de toekomst te voorkomen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op oktober 25, 2010, 07:09:53 PM
Dat de dealer dit topic gelezen heeft is denk ik wel goed, zo zien zij ook dat het bij meerdere wagens voorkomt. Mogelijk helpt het hen ook weer :J
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op maart 23, 2011, 11:20:44 AM
Ik was heel benieuwd of de problemen die verschillende mensen ondervonden met de Jametic inmiddels opgelost zijn?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op maart 23, 2011, 11:29:53 AM
Citaat van: muis op maart 23, 2011, 11:20:44 AM
Ik was heel benieuwd of de problemen die verschillende mensen ondervonden met de Jametic inmiddels opgelost zijn?
Muis. Zoals al gemeld is een deel van de problemen opgelost vorig najaar. Dit voorjaar komt er nog een afspraak om samen met de dealer de Jametic op te zetten op een vlakke vloer in zijn showroom. En dan te beoordelen of miljn klachten betreffende de voortent terecht zijn. De dealer heeft ook het forum gelezen, werd er door een klant op gewezen. Hij was er niet zo blij mee, maar is nu eenmaal niet anders. Ik ben niet negatief t.o.v. de dealer. Die heeft tot dusver de klachten netjes opgelost. Dus tot zover erg positief. Het probleem ligt bij de importeur, die wil niet graag meewerken, hoor ik van diverse kanten.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op maart 23, 2011, 11:34:32 AM
 :J :J Heb ik idd ook van diverse kanten gehoord. Afwachten dus voor jullie.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: screech op maart 23, 2011, 03:39:01 PM
Maar niet te lang wachten. Als er nog wat aan gedaan moet worden,.... het is nu al prachtig weer. Straks kan je niet weg omdat de klapper nog in reparatie staat. Dat wil je ook niet hebben.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Qwaqa op maart 23, 2011, 04:22:31 PM
Overigens, jij hebt een deal met de verkoper, niet met de fabriek. Dus jouw welwillende dealer is helemaal niet welwillend als hij zich achter de fabrikant verschuilt. Zo werkt het consumentrecht.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op maart 24, 2011, 08:00:02 AM
Citaat van: Qwaqa op maart 23, 2011, 04:22:31 PM
Overigens, jij hebt een deal met de verkoper, niet met de fabriek. Dus jouw welwillende dealer is helemaal niet welwillend als hij zich achter de fabrikant verschuilt. Zo werkt het consumentrecht.
Tot op heden is de dealer nog steeds welwillend. In het najaar zijn diverse klachten opgelost, is de vw daar geweest. Nu in het voorjaar de wagen opbouwen en zien wat de dealer er van vindt. Tot zover nog even afwachten dus.
Screech, het mooie weer komt er inderdaad aan. Over 2 weken willen we een weekendje weg als het weer mee zit. Kamperen gaat er prima mee.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op maart 28, 2011, 11:31:26 AM
Zaterdag even op de caravanboulevard geweest. Even bij de dealer binnen gelopen. Natuurlijk werden we meteen herkend en vriendelijk begroet. Binnenkort gaan we toch samen de vw opzetten zodra er ruimte is. Volgens de importeur moet de voortent iets anders worden neergezet. De rits voor de luifel die net boven op het zak zit ipv aan de voorkant gaat de importeur ook mee naar de fabriek. Niet dat het zal worden opgelost voor ons, maar wellicht wel voor volgende generaties. De tent zal niet gaan lekken als er water op blijft staan.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: vakantie op mei 16, 2011, 08:35:29 PM
Heb je hem al opgezet samen met de dealer en wat is daar uitgekomen..ben erg benieuwd
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op mei 17, 2011, 08:22:31 PM
Citaat van: vakantie op mei 16, 2011, 08:35:29 PM
Heb je hem al opgezet samen met de dealer en wat is daar uitgekomen..ben erg benieuwd

de dealer heeft beloofd contact op te nemen, maar tot op heden nog niets gehoord. Ik ga binnenkort weer ff horen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: jsteijn op mei 18, 2011, 03:09:20 PM
Hallootjes,

Ik heb me groen en geel geergerd aan de dealer in dit forum  :( :(
Jullie hebben heeeel veel geduld en worden, nu het mooi weer is en bijvoorbeeld aankomend weekend ook wordt, nog steeds niet goed geholpen.

OK... in het najaar zijn er wat dingen verholpen, maar hebben ze dan de HELE WINTER geen plek gehad om de wagen op te zetten en te bekijken.... ik zal niet zeggen wat ik daarvan vind  :X :X
Mijn broer is caravan monteur (ja, weet het... is FOUT  ;)  ) en heeft meegelezen en vind het echt erg dat een klant twee seizoenen moet wachten op de service die hem toekomt.
Als ik in julie schoenen zou staan zou ik vanaf nu iedere dag de dealer bellen met de mededeling dat je met hemelvaart weg wilt (kom je naar het klapweekend  :J  ) en dat hij nu echt een keertje vaart moet gaan maken dat je anders je rechtsbijstandsverzekering er achter zet en je geld terug wilt!

Ik weet niet, maar ergens diep in mn hart vermoed ik dat je al wel een beetje over een andere hebt nagedacht en je misschien al wel hebt georienteerd? Nou, zeg dat maar gerust..... een nieuwe is zo gekocht!

Succes hiermee en ik heb echt bewondering, maar ook verbazing over jullie geduld!
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: PaulPaul op mei 18, 2011, 04:22:16 PM
Hallo jellejawa.

Ik sluit me aan bij de reactie van jsteijn.

Ik vind dit echt ongelofelijk. Wordt het niet tijd om te proberen om die dealer en ook die importeur een beetje te bewerken. Je wordt volgens mij op een erg beledigende manier aan het lijntje gehouden. Service d.m.v. de kaasschaafmethode. Telkens een heel klein beetje doen, beloven doen etc. Eind van het liedje is dat je straks met een meer dan een jaar oude vouwwagen zit die behoorlijk in waarde is gedaald en je ook nog niet zo makkelijk kwijt raakt of inruilt. Lekker stel daar. Ik weet niet of deze site zoiets al meer voorbij heeft zien komen, maar helpt hier niet de macht van het getal een beetje, als we dat zouden willen? We zouden bijvoorbeeld die dealer kunnen bellen als potentieel ge?nteresseerde, leuk gesprekje houden en dan even de vraag stellen of dat gevalletje van die kennis die ook schrijft op de vouwwagenclub al opgelost is? Immers, je wilt wel weten waar je 100 km voor rijdt, nietwaar , blabla enz. En dat door een stuk of 10 van ons? Is maar een ideetje.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Marinajl op mei 18, 2011, 08:06:41 PM
Wordt het ook niet eens tijd om "de dealer" eens met naam en toenaam te noemen, zodat we aleemaal weten waar we niet moeten zijn?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Henk CC op mei 18, 2011, 09:34:44 PM
In het verleden problemen met een bugalowtent  van mijn zoon naden waren niet goed gestikt, men wilde dit wel even DICHT KITTEN. Even gevraagdwelk consumenten programma op tv hun voor keur heeft Tros radar of VARA kieskeurig. Toen kon ineens alles, en kwam er een nieuwe tent. Men is daar meestal wel gevoelig voor.
Henk
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op mei 19, 2011, 07:13:08 PM
Inderdaad wat teveel geduld om eerlijk te zijn. De vouwwagen is wel heel goed bruikbaar, anders waren we al veel heftiger tekeer gegaan ook. In de tussentijd zijn er ook wat andere zaken die veel aandacht vragen. Het grootste probleem op dit moment is dat de tent naar onze mening niet goed past. alles hangt slap en in bochten. Tenminste als het grondzeil zit gemonteerd. De dealer heeft laatst aangegeven dat volgens hem de voortent anders moet worden opgezet en het probleem verholpen zou moeten zijn. Maar daar geloof ik niet in. Maar moet hem dit wel eerst laten demonstreren natuurlijk.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: bert m op mei 26, 2011, 04:32:27 PM
Ik ben totaal geen fan van Jamet.
Goedkoop maar kwalitatief ondermaats alhoewel elk merk een 'maandagmorgen' product kan fabrieken.

Met verbijstering het hele verhaal gelezen.
Dit heeft niets maar dan ook niets met garantie en/of service van doen.
Ik denk dat je je claim best wat directer mag presenteren.
Alleen al een nieuwe wagenbak die verdacht wordt van lekkage laat je niet zo lang buiten staan.

Zelf had ik wat probleempjes met mijn nieuwe CombiCamp 2009, welke m.i. echt niet voor een nieuwe VW van een duur merk zou mogen voorkomen. Keuken hing scheef, tent lekte, deksel was gescheurd en imperial was verroest.
Deze zaken met foto's via de mail naar de vouwwagenspecialist gestuurd. Na twee dagen ging de telefoon:

"Bert nu is het druk in de zaak. Is het goed als we alles in februari in orde maken ?"
"Ja hoor geen probleem geef maar een belletje wanneer het zo ver is"
Half februari ging de telefoon.
"Wanneer schikt het u om de CC te brengen ?"
Twee weken later stond de wagen weer spic & span klaar nadat alles vervangen/hersteld/gerepareerd was.
Garantie ging weer vanaf punt nul in.
Zo kan het dus ook.

Gr
Bert
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: PaulPaul op mei 26, 2011, 05:21:50 PM
Ik wil zeker geen zout in de wonde strooien, maar zo'n soap is m.i. bij Holtkamper gewoon onmogelijk (en bij een aantal andere gerenommeerde merken ook niet). Dat wil je als verhaal toch ook als dealer niet aan je naam hebben hangen?
"Oh zijn jullie dat van die"stroopgarantie"? Dank u, maar we gaan een deurtje verder.
Ik zou me dood schamen om een klant zo in de kou te laten staan. Kies een ander vak, ga garnalen pellen, stoep vegen, of bedenk maar wat. Dus: gaan we eens een beetje bellen? Iemand een ander idee?
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Richard op mei 26, 2011, 05:39:27 PM
Citaat van: PaulPaul op mei 26, 2011, 05:21:50 PM
Iemand een ander idee?
Deze wagens mijden???!!!
Tja indien ze gewoon hun werk doen..de dealer en importeur..mg je verwachten dat de vouwwagen op tijd herstelt of vervangen word.
Anders gewoon een rechtsbijstand inschakelen...
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: CEO op mei 26, 2011, 09:56:22 PM
Te makkelijk allemaal. Combi Camp heeft ook flinke problemen gehad en dat is lang niet altijd netjes opgelost. Ook nu zie je bij de 'betere' merken dat een product niet geheel is uit ontwikkeld. Maar het wordt wel uitgegeven en de hoofdprijs wordt er voor betaald.

Ik zou zeker aandringen bij de dealer voor een snelle oplossing, maar ik denk dat ieder merk wal zijn makke kent.
Titel: Re:Re: Jametic 2010 drama
Bericht door: Qwaqa op mei 26, 2011, 11:14:40 PM
Ik geloof niet dat je zomaar kan zeggen dat een bepaald merk niet goed zijn. Bijna elk bedrijf wordt geconfronteerd met steeds kortere product cycli. Zo zie je bij Holtkamper dat je een iets andere wagen krijgt dan dat je bestelde, onder de noemer 'verbetering'. De snellere cyclus maakt het proces gevoeliger voor fouten.

Als klant mag je blijven verwachten dat het product overeen komt met de kwaliteit die bij het product hoort. En dat de verkoper een actieve houding heeft in het oplossen van problemen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: mvdkant op mei 26, 2011, 11:23:04 PM
vroeger was lang niet altijd alles beter maar kwalitatief zat het vroeger allemaal wel een stuk degelijker in elkaar.
tegenwoordig moet het allemaal zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden en helaas levert dit in op degelijkheid en dus levensduur.
waarom een tentstok van 1 mm dik maken als het ook functioneert met 0.5mm zolang het de garantieperiode maar uitzingt :ca
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op mei 26, 2011, 11:40:58 PM
 Inmiddels weer wat verder.. Al nieuws over de datum om hem op te zetten? De zomervakantie komt toch ook steeds dichterbij. Heb je al eens naar het consumentenrecht gekeken? :J Ik weet niet of je een beetje in de buurt woont maar ik zou niet meer bellen maar langs gaan.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: PaulPaul op mei 26, 2011, 11:42:33 PM
Citaat van: CEO op mei 26, 2011, 09:56:22 PM
Te makkelijk allemaal. Combi Camp heeft ook flinke problemen gehad en dat is lang niet altijd netjes opgelost. Ook nu zie je bij de 'betere' merken dat een product niet geheel is uit ontwikkeld. Maar het wordt wel uitgegeven en de hoofdprijs wordt er voor betaald.

Ik zou zeker aandringen bij de dealer voor een snelle oplossing, maar ik denk dat ieder merk wal zijn makke kent.

En deze reactie is er nu net eentje die ik niet correct vind( wat inhoud betreft dan). Maar misschien gaat deze hele discussie de verkeerde kant op? Start was toch het verhaal van een klant die door een leverancier op zijn allervriendelijkst gezegd al een hele poos aan het lijntje gehouden wordt, die nalaat de klant te geven waar die recht op heeft(garantie op een nieuw product). Een dealer dus, die er voor dient te zorgen dat dat product voldoet aan de eisen die een consument er in alle redelijkheid van mag verwachten en die zich ook verder dient te  gedragen, zoals men van goed ondernemerschap mag verwachten. HET LIJKT ER NIET OP!

Wat er verder allemaal vroeger beter was, welke leveranciers voortdurend aan hun producten blijven frotten tot in oneindigheid en welke merken wel of niet goed zijn: is allemaal heel interessant en kan ik en kunnen we nog wel een paar pagina's vullen.

Deze leverancier heeft een veel te loyale klant en dat verdient die dealer(wie?) volgens mij niet.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Van_looney op mei 27, 2011, 01:17:49 PM
Lijkt een stekeligheid te worden voor de consumentenbond. Ik denk, met het hele verhaal gelezen te hebben, dat het tijd wordt de zaak extern te zetten en andere partijen in te schakelen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: PaulPaul op mei 27, 2011, 03:33:48 PM
Ik neem overigens aan dat de dealer in kwestie ...*********** is.







[modbreak]

Alstublieft geen speculaties.

[/mod break]
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: CEO op mei 27, 2011, 03:38:59 PM
Zoals reeds eerder in dit topic door iemand aangegeven... Jellejawa heeft de klappert aangeschaft.

Wij (mezelf incluis) speculeren er op los, weten alles erg goed, maar staan nogal aan de zijlijn.

De vorige poster neemt aan dat een bepaalde dealer hierbij betrokken is... Maar zoals wij binnen het testen zegge: assumption is de mother of all fuck-ups.

Het lijkt mij dat uitsluitend Jellejawa kan besluiten om de dealer bekend te maken...
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: JM op mei 27, 2011, 05:06:46 PM
Jellejawa heeft op pagina 2 aangegeven om welke dealer het ging, dus speculaties zijn niet nodig.

Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Alex op mei 27, 2011, 05:12:16 PM
Je hebt gelijk.
Sorry Paulpaul.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 06, 2011, 07:56:58 PM
Uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen Met onze Jametic. Vandaag met de dealer de vw bekeken die al opgezet stond in de showroom. Keurig afgespannen en alles precies passend. Heb nog een paar tips gekregen voor het opzetten. Feit blijft echter dat ik het grondzeil te krap vind voor deze wagen. Uitsluitend op een perfect vlakke ondergrond is alles netjes op te zetten. OK, zo is het nu eenmaal gemaakt. En ik weet niet hoe dat bij andere vw's gaat. Maar het blijft jammer dat in het buitenland (Oost Europa) de campings nooit vlak zijn (20 cm hoogteverschil binnen 4 meter) en we het grondzeil dan ook zelden gebruiken. Ik heb daar ook Holtkampers gezien die ook niet mooi stonden, zal ook dezelfde reden hebben gehad neem ik aan. Aan de andere kant, als het grondzeil te ruim zou zijn, geeft dat weer plooien waar je over kunt vallen. De voorlampjes op de wagen worden nog gerepareerd omdat er water in kwam tijdens regen. Alles is nu keurig afgehandled volgens afspraak met de dealer. Verder blijft het gewoon een heerlijke vw waar we nog vele jaren mee hopen te kamperen.
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: muis op oktober 07, 2011, 01:11:33 AM
Fijn om te horen dat het voor jou goed opgelost is. Ik heb wel bewondering voor je geduld ;)
Titel: Re:Jametic 2010 drama
Bericht door: Yella op oktober 07, 2011, 06:40:28 AM
Tja, geduld. Dat is niet altijd zo groot hoor. Maar de dealer heeft ons altijd vriendelijk behandeld en nam zelf ook initiatief door contact met ons te zoeken en te houden.