Hallo forumleden ,
na vele jaren kamperen 1990 - 2003 (tent - plooicaravan Esterel - caravan Burstner) en daarna vliegreizen All-In (minder leuk dan kamperen !) zijn we heel ernstig aan het overwegen om een vouwwagen te kopen.Dankzij jullie prachtig forum ben ik al veel wijzer geworden en na een bezoekje bij Vervat (Rotterdam) helemaal overtuigt dat het een snelle klapper zal worden!
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Jametic outdoor vanwege het klapsysteem en de mogelijkheid om de dissel te demonteren (Stalling in de garage) en de prijs !!(4995 Euro voor model 2010 met voordeelpakket en gratis Adventure luifel).
Als ik vergelijk met Trigano Odyssee en Tago Settler dan komen die merkelijk duurder uit (heeft dit misschien te maken met betere kwaliteit ?) en van deze weet ik niet als de mogelijkheid bestaat om de dissel te demonteren?Zijn er forumleden die daarop kunnen antwoorden?
Huidige rangschikking van voorkeur :
1.Jametic outdoor
2.Trigano Odyssee
3.Tago settler
Alle opmerkingen , tips en raadgevingen van eigenaars zijn welkom!
Philippe (Weetgierige Belg)
PS : Weet er iemand uit ervaring als er zaakjes te doen zijn op het komende vakantiesalon te Utrecht (Oktober)?
De aanbiedingen op de beurs kunnen leuk zijn. Maar blijf wel goed opletten op wat je krijgt en wat het kost.... De laatste dag de meeste kans!
@ keuzes: Vergelijk geen appels met peren. De Jametic wordt standaard geleverd zonder reservewiel etc. Zorg dus dat je bij alle wagens het complete pakket inclusief de accesoires vergelijkt. Wij hebben ook naar deze wagens gekeken en de Tago en de JAmetic kwamen als voordeligste uit de bus.
Pim. Toen ik mijn jametic nieuw kocht in 2005 zat er wel een reservewiel bij. Is dat niet meer zo?
Soms wel, soms niet. Het kan ook zijn dat dat bij de Trigano was. Er worden nog wagens zonder verkocht.
Waar het echt om gaat: let even op wat er wel en niet in de prijs zit, zodat het vergelijk zuiver is.
Momenteel in voordeelpakket : Neuswiel, reservewiel en reservewielhouder inbegerepen in de prijs van 4995 Euro en met als extra > gratis adventureluifel ,welliswaar voor model 2010 !
(Ik weet niet als er nog voorraad is van deze aktiemodellen :?)
Reken daar dan nog eens de disselbak bij van rond de 350 euro. Die zit niet standaard bij de jamet.
Dan zit je rond de 5300 euro.
Ik wil niet negatief doen, maar er zijn al een aantal leden hier die een Jametic outdoor 2010 hebben en er veel problemen mee hebben. Daar zijn ook andere topics over geschreven.
Advies; zoek die topics ook even op en blijf ze volgen ivm de afhandeling van de klachten.
Onder andere:
- http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5659.0/topicseen.html
- http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4267.0.html
Verder is volgens mij het opzetsysteem van de drie genoemde types exact hetzelfde.
Als eigenaar van een Camplet zou ik het advies geven ook eens de Camplet in je lijstje op te nemen.
Zet snel op heeft een gesloten wagen en is van een goede kwaliteit.
Dezw wv is echter niet echt voordelig te noemen
succes met je keuze
en laat het forum weten wat de keuze uiteindelijk is geworden
Vergeet ook niet de afleverkosten erbij te rekenen. En volgens mij is een disselbak van Jamet rond de 500 Euri.
Wij hebben veel problemen gehad met onze nieuwe Jametic. Maandag hierover contact gehad met de dealer en afgesproken een klachtenlijst te sturen. Daar heb ik nog geen reactie op gehad. Vandaag maar gebeld of de mail is ontvangen, maar de verkoper wist het niet. Maar het zou wel goed komen volgens hem. Kijk even bij de Jamet vouwwagens naar het Topic Jametic Outdoor drama. Verder is het een heerlijk ding om te kamperen. Snel en simpel op te zetten. Hoop bergruimte. Veel meer dan de CampLet die we ook hadden vergeleken. Jametic heeft de strijd gewonnen vanwege het actiepakket met de vele extra;s en de luifel en het inritsbare grondzeil. Het is nu alleen even afwachten hoe onze klachten worden opgelost. Vanwege de Ecru kleur van het tentdoek is de Jametic ook heerlijk lichtdoorlatend waardoor je niet zo'n donker hol betreedt.
Beste,
ik had deze topic van jou reeds gelezen (en eerlijk gezegd een beetje beginnen twijfelen... :?) en ben benieuwd als
er nog van deze verhalen zullen opduiken.Ik hoop dat het voor jou in orde gaat komen :J en wacht vol spanning
af naar de afhandeling van deze toch spijtige zaak!
Ik zag eigenlijk de Jametic best zitten ,moet ik nu mijn mening herzien?
PS : Wie heeft een Trigano Odyssee/Tago Settler of Camplet en kan mij zeggen als de dissel demonteerbaar is,AUB ?(Bij de Jametic kan dit door zes boutjes los te draaien)
Belgische groeten :zw,
Philippe
Bij de Tago Settler is de dissel bij mijn weten niet demonteerbaar (ik heb 't nooit gechecked), wat je verder nog zou willen overwegen in het soort doek, bij de Settler allseasons-doek van Ten Cate, de andere weet ik niet (katoen?).
Het tenttrailer-centre in Harfsen (bij Gerjak-Tago) heeft nog 1 Settler model 2009 in de aanbieding voor ? 4700. Met afleverkosten, disselbak, luifel, kuipgrondzeil etc. ga je dan naar ? 5500, wellicht wat minder als je goed onderhandelt.
http://www.tenttrailer-centre.nl/pages/aanbiedingen.php
Al met al zijn wij tevreden met onze Settler (een paar piepkleine puntjes moeten deze herfst nog worden opgelost) en Tago staat bekend als een klantvriendelijk bedrijf met goede service.
Ik wil andere bedrijven zeker niet zwartmaken, maar over Jamet lees ik wat dat betreft helaas wat minder fraaie verhalen.
En zoals hier door Hans-K al eerder gemeld, je zou ook (als kosten je wat minder uitmaken) een Camplet kunnen bekijken, degelijke, goed afgewerkte wagens, waarschijnlijk net iets beter dan al je genoemde opties (wij vonden 'm te duur...)
Succes met je keuze!
Hoi Antonva,
thanks voor de info!
De aanbieding voor Settler model 2009 lijkt heel aantrekkelijk maar is voor mij niet zo interessant omdat Harfsen meer
dan 350 Km rijden is voor mij.Een keertje gaan kijken,beslissen en daarna gaan ophalen en ik lig al aan 1500 Km ,en dan nog een keertje op en af voor reparatie of dergelijke ......
Een dealer net over de grens Belgie-Nederland is meer aangewezen.
Wat de camplet betreft ............is inderdaad redelijk prijzig ,maar stemt toch tot nadenken vanwege concept,gewicht en
degelijkheid.Voor de Apollo (Geremd) met neuswiel,reservewiel met houder,luifel en kuipgrondzeil kom ik al rap aan 6450 Euro!en dit zonder afleverkosten.
Kan iemand mij uitleggen wat men bedoelt met afleverkosten? Zoals ik begrepen had bij Vervat (Rotterdam) waren dit de kosten voor montage neuswiel en reservewiel met houder....lijkt mij toch wat veel !
Nog een bemerking :In Belgie dient een aanhanger (caravan,vouwwagen,enz..) onder de 750 KG (MTM) niet gekeurd te worden ,misschien dat in Nederland dit wel moet en derhalve onder de afleverkosten valt ?
Het wordt moeilijker en moeilijker om een keuze te maken !
Kan iemand mij toch overtuigen om voor de Jametic te gaan?
afleverkosten zijn in geval van Tago Settler: een dik uur uitleg over opzetten/afbreken e.d., een beurt van het onderstel (smeren, afstellen e.d.) en een bijbehorende BOVAG-keuring (die geloof ik niet verplicht is).
Afleverkosten berekenen is voor mij a;tijd een onduidelijke zaak. Zeker gezien de hoogte daarvan. En is het niet normaal dat als je een vw koopt je daar ook een uitleg over krijgt ook al is dat 1 uur werk. Als je voor informatie komt om er een aan te schaffen nemen ze wel die tijd en na een aankoop dat dan doorrekenen is raar.
Voor de montage van een reserve wiel kan ik wel begrip hebben dat dat in rekening word gebracht die momteur kost ook geld.
Maar voor het smeren van de dissel ook dat is raar je koopt toch een goed werkende vw en daar hoort een goed gesmeerde dissel bij.
Probeer dus dit uit te onderhandellen moet zeker lukken
Inderdaad is afleverkosten altijd raar. Ook bij auto's zit dat niet in de prijs in. Heel raar, want als je zonder afleverkosten (en de bijbehorende checks) wegrijdt, en je krijgt panne. Dan kan je dus gewoon op je garantie terug gaan.
Ik heb dus altijd het idee dat het geldklopperij is. Als snap ik heel goed dat je als zaak zeker wilt weten dat alles in orde is voor je iets aflevert, maar om dat nou apart in rekening te brengen. Gooi de prijs van je wagen omhoog en zet de prijs van afleverkosten op EUR 0,00. dat zou toch normaal horen te zijn.
@ denflippen
Overigens snap ik je opmerking niet zo goed.
Citaat van: denflippen op augustus 26, 2010, 11:26:04 PM
Het wordt moeilijker en moeilijker om een keuze te maken !
Kan iemand mij toch overtuigen om voor de Jametic te gaan?
Ik maak hieruit op dat je dus (eigenlijk) al gekozen hebt voor een Jametic, alleen wil je er hier nog bevestiging voor krijgen.
Waarschijnlijk heb je dus redenen om de Jamet wat hoger op je wensen lijstje te zetten. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar het lijkt zo niet een reeele keus te worden. Als jouw redenen zwaarder wegen voor een Jamet dan is dat natuurlijk goed, maar houdt dat wel in je achterhoofd. Zodat je geen spijt krijgt van je keuze na je aankoop.
Je kunt ook die 2e hands Flyer van Mieke kopen... Is een snelle klapper, niet al te lang (ca. 3,50m) en staat in Belgie...
Citaat van: PaneVino op augustus 27, 2010, 10:47:26 AM
Je kunt ook die 2e hands Flyer van Mieke kopen... Is een snelle klapper, niet al te lang (ca. 3,50m) en staat in Belgie...
Zijn die Flyers eigenlijk wel zo ruim? Ik zag ergens een filmpje, maar kwam als een 2 persoons ding op mij over met krappe voortent.
Tja, wat is niet zo ruim. De tent is een stuk kleiner dan bijv een Jamet Arizona. Wij vinden hem ruim zat...
Zie hier :
(http://www.holtkamper.nl/im/flyer/flyerindeling.gif)
Vloeroppervlak van de complete tent is 630 breed x 390 diep. De schuine hoeken doen hem ook nog eens kleiner lijken. Maar nogmaals, hoe ruim wil je het hebben. Volgens mij is een Jamet Jametic 400x500. De indeling is echter heel anders, maar qua oppervlakte ontlopen ze elkaar niet zo.
Citaat van: PaneVino op augustus 27, 2010, 11:11:26 AM
Volgens mij is een Jamet Jametic 400x500. De indeling is echter heel anders, maar qua oppervlakte ontlopen ze elkaar niet zo.
De jametic is toch dezelfde constrcutie als de Trigano Odyssee? ::) Die heeft namelijk maar een voortent oppervlak van 250x390cm.
Mijn Trigano Oceane heeft een voortent van 315 x 420 ( en die is groter dan de Odyssee. Dus de 400x500 klopt niet helemaal.
Overigens zijn de voortent maten natuurlijk zonder luifel eraan, dus te vergelijken met 630x230 van de Flyer.
De voortent van de Jametic is 400x275 cm. De wagen is 160 breed en 210 cm lang. Dus 400 x 485 cm.
Citaat van: jellejawa op augustus 27, 2010, 12:26:00 PM
De voortent van de Jametic is 400x275 cm. De wagen is 160 breed en 210 cm lang. Dus 400 x 485 cm.
ik ben je kwijt. ::)
je zegt,... 400x275. Maar , hoe kom je dan aan 400x485??? en wat is dat dan precies, alleen de voortent, of de voortent met wagentent samen? zonder luifel?Nou, ik ben eruit! Hier de maten (breedte x diepte)
De Flyer: 630x390 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 630x230 = 14,5 m2
De Odyssee: 390x460 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 390x250 = 9,75 m2
(De Oceane: 420x510 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 420x315 = 13,23 m2)
Citaat van: jellejawa op augustus 27, 2010, 10:51:00 AM
Zijn die Flyers eigenlijk wel zo ruim? Ik zag ergens een filmpje, maar kwam als een 2 persoons ding op mij over met krappe voortent.
Dus samenvattend, het vloeroppervlak van de voortent van de Flyer is behoorlijk ruim, maar zoals Panevino al zegt, door de schuine stukken is niet het complete vloeroppervlak te benutten.
Citaat van: screech op augustus 27, 2010, 12:31:30 PM
Nou, ik ben eruit! Hier de maten (breedte x diepte)
De Flyer: 630x390 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 630x230 = 14,5 m2
De Odyssee: 390x460 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 390x250 = 9,75 m2
(De Oceane: 420x510 (=wagentent en voortent samen). Alleen de voortent is 420x315 = 13,23 m2)
Dus samenvattend, het vloeroppervlak van de voortent van de Flyer is behoorlijk ruim, maar zoals Panevino al zegt, door de schuine stukken is niet het complete vloeroppervlak te benutten.
Maar als je de erkers aan de flyer doet zijn de schuine kanten gedeeltelijk weg en heb je dus een zeer ruime voortent ;) :K
De onze staat idd stilletjes te koop omdat we hem te groot vinden voor ons tweetjes. De erkers hebben we nog noooit gebruikt en we hebben nog nooit plaats te kort gehad.
Toch nog een antwoordje op de vraag van de topicstarter ivm afleverkosten en keuring. Een vouwwagen die je koopt in Nederland moet je niet laten keuren. koppie van je nummerplaat meennemen, opvijzen, aanpikken en naar België rijden. Afleverkosten dat kennen ze in België niet. Ik vind dat idd ook iets heel gek, je kan toch niet vertrekken als de kar niet rijklaar is dus je bent verplicht dat te betalen. :?
275 diep + 210 diep van de wagen = 285 cm. Niks mis mee toch?
Sorry voor de commotie trouwens, heb het filmpje nog even bekeken, maar gaat om een ander model. Iets met een klein uitgeklapt tentje en dan een luifel zonder stokken. Een heel nieuw ding. Ik weet niet hoe die heet. voortent meet 11 m2.
Citaat van: jellejawa op augustus 27, 2010, 03:12:07 PM
275 diep + 210 diep van de wagen = 285 cm. Niks mis mee toch?
Behalve dat 275 + 210, 485 is. verder niet nee. :#
Hoi,
ben net terug van een bezoekje aan showroom te Boxtel (vouwwagenspecialist) .We zijn gaan kijken naar de
Camplet Apollo en de Trigano OdysseeGL Safari .
Over de Camplet-apollo:
als je hem in het echt ziet staan vind ik hem toch maar povertjes alhoewel heel degelijk afgewerkt.
De voortent (2m50 op 4m) vind ik ruim genoeg,wel weinig ventillatiemogelijkheden,de matras ligt gewoon op de
binnenkant van het deksel (heb mijn twijfels),bovendien weinig bergruimte in het karretje.
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de appolo maar ik had er meer van verwacht.
Over de Odyssee :
ruime voortent , heel degelijk afgewerkt ,kan niet echt minpuntjes vinden ,vind het wel jammer dat hij standaard met
2 slaapcabines geleverd wordt.Aangezien we maar met 2 zijn (en nog altijd bij elkaar slapen) hebben we maar één
slaapkamer nodig en is het handig om de andere plaats als bergruimte te gebruiken.
Na dit bezoekje hebben we besloten om nog eens tot bij Vervat (Rotterdam) te rijden (uurtje rijden)
om aldaar nog eens naar de Jametic outdoor te gaan kijken .
Na grondig onderzoek ,veel kijken en vragen stellen zijn we overgegaan tot aankoop.
Moet zeggen,de Jametic was mijn eerste keus en ik vind dat je toch veel krijgt voor je geld.
Wat de degelijkheid betreft , de toekomst zal het uitwijzen ..........
Wat heb ik nu gekocht :
Jametic Outdoor Model 2010 (Najaarsvoordeelaktie) > de voorlaatste aan 4995 Euro
= Jametic Outdoor Model 2010 (Deze heeft een beige dak > Model 2011 heeft bruin dak)
In het voordeelpak :
Reservewiel + Houder : 149 + 55 Euro
Neuswiel : 79 Euro
Raamstokken : 99 Euro
Ondertent : 139 Euro
Stormbandset : 55 Euro
Inritsbaar grondzeil
Opstapje
Waterpompje + watertank + blokbatterijen + Flexible afvoerslang
Daarbovenop de Adventure Luifel (Gratis) : 450 Euro
2 jaar garantie
De kantelbeugels aan 165 Euro i.p.v 275 Euro
Nu nog een trekhaak onder de auto en ik kan de Jametic gaan afhalen.Bedankt aan iedereen voor de
raadgevingen en na de zomer van 2011 zal ik mijn ervaring met de Jametic posten op het forum!
Philippe :zw
Opmerking :
Odyssee met ongeveer dezelfde accessoires > 6775 Euro
Camplet Apollo met ongeveer dezelfde accessoires > 6454 Euro
Tago Settler met ongeveer dezelfde accessoires > 6256 Euro
Gefeliciteerd met jullie aankoop. En natuurlijk veel plezier ermee.
We zijn blij dat we je toch hebben kunnen helpen. Ondanks de kritische noot mijner zijde. Komt soms wat té over als ik het zo terug lees.
gefeliciteerd met je aankoop en veel fijn kampeergenot toegewenst!
Gefeliciteerd met de aankoop.
Het is gewoon een goede zaak als een besluit als deze goed overwogen genomen wordt. Goed overwogen kan het alleen zijn als het van diverse kanten belicht is. Dan is het ook wel eens harder belicht (Ivo) en dat moet ook om de zaken goed objectief af te kunnen wegen (dus bedankt daarvoor Ivo en geen beginnende schaamte).
Effe een update,
nu dat er een trekhaak (Bosal-ecofit) aan mijn auto gemonteerd is zijn we zaterdag onze jametic gaan afhalen bij Vervat te Rotterdam .Omdat er geen rij-klaar-maak kosten zijn betaald heb ik de Jametic nog onder plastic vanuit fabriek zo aangepikt
en meegebracht naar Belgie.Er was overeengekomen met de verkoper dat ikzelf het neus- en reservewiel ging monteren,de gas- en waterslang en afvoer aansluiten, en de gebruikelijke kontrole van alle bijbehorigheden en algemene staat van de
jametic niet ter plaatse bij Vervat ging doen ,maar wel bij mij thuis in Belg?e.Daarbij het risico nemende dat bij tekorten of
mankementen ik nog eens heen en weer naar Rotterdam moest.
Zondag en maandag is de Jametic ,dankzij het mooie weer,volledig in orde gezet,gekontroleerd,opgezet en alweer opgevouwen.
Tot nu toe zijn er gelukkig geen onregelmatigheden opgedoken.Alle ritssluitingen, werken behoorlijk,geen scheuren of
losgekomen naden,drukknopen zitten op hun plaats(soms wel een beetje inspanning nodig),grondzeil is dik in orde.Neus- en reservewiel monteren ging als vanzelf, gasvuur is getest,waterpompje getest en de adventureluifel is ook kompleet.
Na de perikelen van Jellewa te hebben gelezen heb ik de wielkasten gekontroleerd en besloten om geen risico te nemen en
de naden te dichten met transparante sanitaire sillicone alsook de licht-units (was inderdaad maar matig afgekit).De loshangende draden aan de ritssluitingen zijn afgeknipt ......nu rest mij nog enkel te wachten tot komende zomer voor de grote test,uitgebreid verslag volgt !
;)
Gefeliciteerd met de aankoop. wat me opvalt is meteen dat je tent mooi strak staat, ook langs de zijkanten. Bij ons zit ter hoogte van het binnenschort aan beide zijden een knik in de tent. Zit je grondzeil ook mooi strak en niet langs de kanten "zwevend" alsof het zeil wat te krap is gemaakt? Goed dat je meteen de wielkasten aanpakt. Volgens de dealer komen er verschillende wagens voor terug. Ook de achterkant van je tent is strak. Bij ons zitten er rimpels op het dak en blijft er water op staan. En de rits van de luifel, zit die wel een beetje aan de voorkant. Zit bij ons ook boven op de tent, waardoor er ook water op blijft staan. Dat is vragen om lekkage.
Mooie wagen veel vakantieplezier en nu maar snel naar de zomer of een warm land
Mooi :# kan na het zien van deze foto's niet wachten om die van ons te gaan halen, wij hadden namelijk de laatste >:(, schrik sloeg me om het hart toen ik las dat jullie de voorlaatste gekocht hadden, we stonden dan ook die zaterdag om 9:35 direct op de stoep bij vervat
Aan HarryV : succes met de laatste Jametic Outdoor 2010 en sorry dat ik je laten schrikken heb ,was zo niet bedoeld :W :H
Aan Jellewa : ons grondzeil ligt mooi strak op de grond en heb niet de indruk dat het te krap is gemaakt.Bij het opstellen heb ik eerst het grondzeil ingeritst en pas daarna de twee hoekpoten en middenstok(dak) geplaatst en na deze pas de haringen gedaan.(Misschien dat dit er iets mee te maken heeft ?)Voor zover ik mij kan herinneren zit de rits van de luifel bij ons niet echt bovenaan en ook niet aan de voorkant maar eerder net op de hoeklijn.
Wel heb ik de indruk dat diegene die in Frankrijk het dekzeil gemaakt heeft een beetje dronken W: W: W: was toen hij het merkplaatje "Jamet" eraan bevestigt heeft :#!!!!Heb jij dit ook ??
Citaat van: denflippen op september 15, 2010, 09:21:25 PM
Wel heb ik de indruk dat diegene die in Frankrijk het dekzeil gemaakt heeft een beetje dronken W: W: W: was toen hij het merkplaatje "Jamet" eraan bevestigt heeft :#!!!!Heb jij dit ook ??
Is ie toevallig ook naar het najaarklapweekend geweest
Citaat van: denflippen op september 15, 2010, 09:21:25 PM
Aan Jellewa : ons grondzeil ligt mooi strak op de grond en heb niet de indruk dat het te krap is gemaakt.Bij het opstellen heb ik eerst het grondzeil ingeritst en pas daarna de twee hoekpoten en middenstok(dak) geplaatst en na deze pas de haringen gedaan.(Misschien dat dit er iets mee te maken heeft ?)Voor zover ik mij kan herinneren zit de rits van de luifel bij ons niet echt bovenaan en ook niet aan de voorkant maar eerder net op de hoeklijn.
Wel heb ik de indruk dat diegene die in Frankrijk het dekzeil gemaakt heeft een beetje dronken W: W: W: was toen hij het merkplaatje "Jamet" eraan bevestigt heeft :#!!!!Heb jij dit ook ??
Beetje slordig de naam zo scheef. Wij klappen de wagen open, ook de tent en bevestigen dan eerst het grondzeil alvorens de tent te spannen. Bij de dealer zag ik ook het nieuwe model met aan de zijkanten het grondzeil zwevend. Als je daar op stapt, trek je ook de tent mee naar beneden, wat niet de bedoeling is. Naar mijn idee hoort een grondzeil recht onder het tentdoek, haaks naar boven te gaan en op de grond te rusten. Niet te zweven, dan klopt er iets niet met de maat. Ik maakte hierover een opmerking tegen de dealer, maar die wuifde dit weg met de reactie dat het zo hoort en dat alles met de computer is gemaakt. Zal best, maar als de computer niet goed staat ingesteld, kloppen de maten ook niet. OOk de rare knikken in het tentdoek ter hoogte van het schort wuifde hij weg met dezelfde opmerking dat het zo eenmaal hoort. Raar. Maar vooruit, de wagen staat nu bij de dealer en ik hoor het wel wat er is gebeurd ter oplossing van de klachten. Daarna zal ik me op verdere acties beraden als het niet naar mijn zin is. Tenslotte heb ik recht op een goed product.