Hallo allemaal,
Wij willen graag een vouwwagen. Nou eigenlijk tot nu toe spreken de tenttrailers ons nog het meest aan. We zijn al bij Holtkamper geweest en vinden de Cocoon xl het meest geschikt voor ons, maar wat een prijzen pffff. Ook hebben we dit weekend de aart koks bekeken en zijn gecharmeerd van de Kavango, nog steeds boven het bedrag dat wij willen besteden maar wel dik 3000 euro goedkoper.
In tegenstelling tot Holtkamper kan je maar heel weinig vinden over ervaring met de Kavango of sowieso een aart kok. Ook zijn er geen filmpjes over het in en uitklappen. En ik zie amper aart koks 2e hands op marktplaats.
Komt dit alles omdat iedereen zo tevreden is over hun aart kok? Of juist niet want hun enthousiastme wordt niet gedeeld ;)
Ik hoor graag van mensen die een Kavango (of mensen die een aart kok hebben, kavango model is nog niet zo oud heb ik begrepen) hebben! Hoe snel zet je deze op? Hoe bevalt die? Graag feedback!
Alvast bedankt
Toevallig vrijdag even bij de wit aangegaan om naar de Kavango te kijken. Al een paar keer gezien en nog steeds enthousiast. Op de beurs in oktober de nieuwe wagenbak gezien, en ik was benieuwd of deze al bij de wit stond. Was nog niet. Waarschijnlijk pas vanaf februari in de showroom. Als er een Aart Kok komt, dan willen we wel een nieuw type wagen ivm laden zonder opzetten en lagere eigengewicht van 250 kg. De keuken ontbreekt standaard maar verder zijn de tenten identiek. Prijs vanaf 6500. Zie hun site (http://www.aartkok.nl/nieuws/2011-licht-gewicht-pur-sang).
Wat ik er verder van weet is dat de huidige wagens gelijk zijn aan de Gerjak Tago Settler. Dat ze daar ingekocht worden en voorzien worden van een eigen tent. Het opzetten is min of meer gelijk aan de Settler, maar ook aan de Jametic, Trigano Odyssee en Camplet modellen. Hierover is op youtube wel wat te vinden.
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Bedankt voor je antwoord. WIj zijn zondag in Ommen geweest, maar ik had nog een paar vragen en alleen Heemstede was open vandaag. Dus opgebeld en toen informeerde ze mij ook over de nieuwe wagen. Ik ben niet op de beurs geweest omdat ik net was bevallen en ik ga wel naar de caravana, maar kreeg te horen dat Aart Kok daar dit jaar niet staat. Balen voor ons dus, maar heel toevallig gaan we misschien volgende week naar ijmuiden familiebezoek en kunnen we het mooi met heemstede combineren. Maar in de tussentijd hoop ik dat ik nog wat reacties krijg van aart kok eigenaars. Ik ben ook enthousiast.
Voor ons wordt het kamperen `nieuw'. Tot nu toe stacaravans of gites gehuurd en dat beperkt de keuze omdat we niet veel willen uitgeven. Mij spreekt een vouwwagen het meest aan, mijn man twijfelt nog tussen een tent en een vouwwagen. Maar 1 ding is zeker we hebben zin in het 'echte kamperen'!
Wij hebben met zn tweeën op dit jaar na (reis naar Amerika) 6 vakanties naar Frankrijk en Italië gedaan met een 6 persoonstent van Eurotrail gekocht voor 250 euro. Deze tent is kwa ruimtebeslag op de camping vergelijkbaar met een Kavango. Daardoor wil ik nu juist een stapje verder. Met de tent heb ik een chronisch ruimtegebrek in de auto. Met het opruimen ben je relatief lang bezig omdat je alles in volgorde moet laden omdat het anders niet past (tent moet er als eerst in). Maar vooral de laatste keren veel last van van mn rug gekregen door het liggen op een luchtbed. Dus nu gekozen om te gaan voor het comfort van een matras met lattenbodem en het gemak van de bagageruimte van een vouwwagen. Eerst maar eens die nieuwe wagen afwachten.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Ja kijk en daar loop ik ook een beetje tegenaan. We moeten dan sowieso een kar achter de auto omdat we een skoda fabia hebben 3 kids achterin, nou dan passen de tent de kleren in de kofferbak en de rest? Koelkast, stoelen, pannen en ga zo maar door. Dat past natuurlijk niet, dus daarom dat ik liever een tenttrailer heb. Alleen de tent heb je er eerder uit, qua kosten.
Ik hoop nog steeds op antwoord van aart kok eigenaren!
Wij zijn erg tevreden over onze Aart Kok Tundra. Met drie kinderen is die wellicht ook een optie voor jullie vanwege de ruimte, namelijk twee vaste bedden en twee ondertentjes (voor speelgoed, speelplek of slaapplek). Ook de leefruimte is aanzienlijk. Wij hebben er ook een serreluifel bij en dat bevalt ons erg goed. Met warmte kunnen we een stuk voorwand verplaatsen, zodat er meer luchtstroming is. De luifel is diep genoeg om onder te zitten, hij kan met en zonder zijwanden opgezet worden. Verder hebben wij voor de Tundra gekozen, omdat de uitstraling van de tent ons aansprak. Namelijk niet zo strak en geen bungalowmodel en wel een beetje outdoor. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ook vind ik het fijn om zit- en staruimte te hebben in de wagenbak.
Hoi,
Wij hebben eind vorig jaar een Kavango aangeschaft. Na vele jaren in een tent te hebben gekampeerd hebben we de overstap naar een vouwwagen (tenttrailer) gemaakt. Ik kan dus niet vergelijken met andere vouwwagens. Bij ons (ook drie kinderen) is de Kavango erg goed bevallen. Wij zijn ook gevallen voor het uiterlijk i.c.m. loungebank en bijzondere dakraam. Op warme dagen is dit echt een meerwaarde. het blijft lekker 'luchtig' in je tent.
We hebben er afgelopen jaar zes weken mee gekampeerd (twee in de meivakantie en vier in de zomervakantie) en eigenlijk alle weersoorten wel gehad. Tijdens de meivakakantie was het nog behoorlijk koud en toen vonden we wel dat er veel tocht door de wagen kwam. maar nadat we hier en daar wat kiertjes hadden dichtgestopt werd dit al beter. Zo zit tussen de twee bedden een behoorlijke spleet. Bij warm weer heerlijk, maar bij wat kouder weer niet zo.
Het opzetten is ons ook goed bevallen. Na wat oefening zetten we hem nu in een uurtje op en dan staat ook alles en is alles ingericht.(kastje ed.) Wij zetten de keuken altijd buiten onder de luifel. Ook het overnachten voor één nachtje op de doorgangscamping ging erg goed. je klapt hem open en bij mooi weer heb je aan vier haringen genoeg.
Het afbreken kost wel iets meer tijd.
Wij hebben dus nog wel de 'oude' versie en je moet hem dus wel openklappen om hem te kunnen laden. (Ik begreep dat dit bij de nieuwe uitvoering niet meer hoeft.)
Ook het rijden ermee ging erg goed. voorheen reden we altijd met een bagagewagentje, waar alle kampeerspullen inlagen en dat wilde nog wel eens gaan 'stuiteren.' maar deze vouwwagen ligt heerlijk achter je auto en je kan er zeer ontspannen mee naar zuid-Frankrijk rijden (of waar dan ook)
M.a.w. Wij zijn er heel blij mee en hebben al weer zin in het voorjaar.
Bedankt voor jullie antwoorden, daar hebben we zekers wat aan. De nieuwe kavango is lichter en heeft het pack and go systeem maar geen keuken, (kan natuurlijk wel losse keuken) ook is de loungebank geen optie meer. Toen ik de loungebank op youtube zag dacht ik: ach wat heb je daar nu aan. Maar toen ik die in `levende lijven 'zag vond ik het toch wel een uitvinding. Het vergroot je leefruimte en als je in Nederland gaat kamperen kan je de tv en digitenne meenemen (over glamping gesproken) en lekker tv kijken. Dus de `oude uitvoering' heeft ook wel wat. Misschien toch nog een keer gaan kijken en de loungebank uit gaan testen, de kinderen hebben erop gezeten in ommen, wij niet eens ::). Ben trouwens ook wel benieuwd of je de bedden van te voren kan opmaken zoals bij de cocoon of niet? En als je de tent nat moet inpakken wordt de rest dan ook nat?
Loungebank zit erg lekker. Je moet er wel even de tijd voor nemen, want wil je hem opzetten, moet je ook even de gaasjes aan de zijkanten naar boven oprollen en je 'bedspullen' verleggen.
Je kunt je bed wel van te voren opmaken.
Met nat inpakken heb ik nog geen ervaring.
@robtorob, bedankt voor je antwoorden. Dus het zijn wel gaasjes die bedhemeltjes, dat vroeg ik mij al af. Nou dat lijkt mij opzich niet veel moeite het beddegoed ff verplaatsen. Ik ga binnenkort nog een keer kijken dit keer in rodenof heemstede en dan alles goed bekijken vragen stellen eventueel opzetten en ga zo maar door. In heemstede kan ik de nieuwste versie ook bekijken.
Hoe lang gaat een aart kok eigenlijk mee? De holtkampers gaan heel lang mee dat is wel duidelijk te zien op mp,maar heeft een aart kok dat ook?
Vandaag was ik bij mijn ouders en vlak bij hun is B&A vouwwagencentrum. Dus toch nog even de Kavango bekeken. Hij staat er minder mooi opgesteld als bij Bravo Ommen. Ze weten in Ommen voor `het oog' beter te verkopen. De aankleding zoals slaapzakken, knuffels, kleedjes etc is veel mooier in ommen wat de tenttrailer ook mooier maakt. Maar ik blijf de KAvango mooi vinden. Voor het nat inklappen folie meenemen zei deze verkoper (die je ook bij schilderen gebruikt) dan blijft het allemaal droog. OP de terug weg naar huis toch nog even langs Holtkamper in Emmen geweest.... en toch die is mooier, de afwerking (vind ik persoonlijk), maar ook duurder en kleiner.
Hoi Sarah,
Wij hebben een Zambezi Riverlodge softtop van Aart Kok, wij zijn lid van de Zambezi Club, er zijn ook mensen binnen deze club die je misschien wat vragen kan stellen over de Kavango, er komen nlk weleens wat vragen binnen.
Onze Zambezi is fantastisch, voor kort verblijf staat hij zo op met zijn 2en en voor lang verblijf als wij de kinderen van mijn vriend mee nemen hebben wij nog een achtertent, wij hebben wel de meest uitgebreide versie, zodat wij alle kanten op kunnen.
Wij hebben ook een kingsize bed, ideaal voor langer verblijf en bij warm weer, en bij kort verblijf klappen wij hem niet helemaal uit en ligt dit prima! Enig nadeel van een groot bed, iets minder bergruimte in de bak.
Ik vond het nadeel van de cocoon dat je de luifel niet helemaal dicht kan ritsen als voortent. Deze optie heeft de Zambezi Riverlodge wel, is wel een optie hoor de wanden moet je erbij kopen, wij kunnen de luifel net zo groot maken als wij zelf willen en helemaal dicht zodat er ook bij slecht weer ruimte is voor de kinderen om te spelen etc.
Ja en op internet zijn ze nauwelijks te vinden het bevalt dus blijkbaar prima, maar heeft misschien ook te maken dat ze duur zijn in aanschaf en dat er minder van verkocht wordt als bv een ander merk. Succes met alles uitzoeken en de keuze maken, krijg je toch al een vakantiegevoel van en ckr met dit weer!!
Misschien ook eens kijken naar de livingstone van aart kok. Hebben wij afgewogen, maar persoonlijke voorkeur heeft de keuze op de cocoon laten vallen. Prijstechnisch heb je bij de livingstne er een mooie keuken bij tov de cocoon.
Voorkant kan ook dicht geritst worden
Citaat van: leeuw op december 03, 2011, 10:46:49 AM
Misschien ook eens kijken naar de livingstone van aart kok. Hebben wij afgewogen, maar persoonlijke voorkeur heeft de keuze op de cocoon laten vallen. Prijstechnisch heb je bij de livingstne er een mooie keuken bij tov de cocoon.
Voorkant kan ook dicht geritst worden
zelfde overweging hebben wij ook gemaakt.
livingstone is een zeer mooie, degelijke wagen. en ziet er "tent" uit.
De livingstone heeft een andere wagen, maar de tent is hetzelfde als de Zambezi, ik denk alleen andere kleurstelling, en de Livingstone is voordeliger als de Zambezi, ook een kingsize bed!
Bedankt voor al jullie reacties. De livingstone ziet er inderdaad ook goed uit en heeft meer ligt dan de rest. We hebben nu besloten om voor een 2ehands te gaan. Om het kamperen te testen. Straks betalen we heel wat geld en bevalt het ons absoluut niet. Dus het wordt een 2e hands holtkamper aangezien er weinig 2ehands aart koks zijn. De productie van de aart kok is pas begonnen in... wat zei die verkoper ook al weer... 2003/ 2004? en dat is de reden waarom er geen tot weinig op mp staan.
op deze link van speurders staan wel een paar ex verhuur op is misschien ook wel iets
http://www.speurders.nl/overzicht/?min=&max=&sa=&q=aart+kok+&search=Zoek&catlevel1=&pc=4634vg&r=
en op mp ook
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=aart+kok&g=0&qsf=0&postcode=4634&distance=&search.x=0&search.y=0
maar veel suc6 met je keuze,s en aankoop
Nou wij zijn eroveruit. WE hebben een oude holtkamper van mp. Eerst testen en als het bevalt blijven we kamperen! We zijn de gelukkige ouders van een vouwwagen! :W :>
Van harte met de "gezinsuitbreiding" en heel veel klapplezier :P
Zie nu pas dit topic (kun je overigens zoeken? ik heb het nog niet gevonden)
Wij hebben sinds mei 2010 de Kavango, en zijn erg tevreden. Hiervoor hebben wij een aantal Camplets gehad, dus we waren het snelle klappen al gewend.
Wij hebben de tent nu binnen een half uur staan, en (helemaal met luifel) we zijn nog steeds verliefd ;) Als je eenmaal weet hoe je hem af moet spannen, ziet hij er gewoon heel mooi uit.
Nat inklappen is natuurlijk nooit een pre, maar als het moet, kan dat gewoon - wij hebben altijd van dat dunne action zijl mee, en als je dat over je beddegoed legt, blijft dat lekker droog.
Het tentdoek is gewoon van goede kwaliteit, dus ik verwacht dat de vouwwagen zo 20 jaar mee kan (onze eerste vouwwagen was 20 jaar oud toen we m aanschaften, en deed het nog geweldig). Bij dit type klappers moet je wel altijd goed opletten hoe het doek tussen de tentstokken ligt, met name in het midden, daar zie je bij oudere modellen (bv camplets) als eerste de scheuren ontstaan.
Ook inklappen is zo gebeurd, we gebruiken voor onder het grondzijl ook zo'n action zijltje, en hoeven dus nauwelijks te boenen.
Dus, al met al een aanrader!
@ Douwe, de zoekfunctie staat bovenin de balk met "knoppen"
Hoi allemaal,
Interessant dat "action zeil" voor op het beddengoed. Wij' krijgen' morgen onze aart kok Livingstone en gaan hem binnenkort in Nederland testen. Dikke kans op regen dus zo'n zeil is onontbeerlijk. Wat is dat voor een soort zeil???
Alvast bedankt voor de reactie!
Anette
Is heel dun afdekfolie voor bv schilderwerk. Is overal waar ze verf verkopen te koop en kost niet veel. Bij de action nog minder. Is wel voor eenmalig gebruik want je krijgt het nooit meer opgevouwen ::)
Dag kavango-liefhebbers (en aanverwante AK modellen :#). In maart krijgen wij onze CC Flexi Comfort en dit is eigenlijk een Kavango, maar dan in "CC-look".
Na het lezen van dit topic werd ik toch wel benieuwd hoe het klappen met nat weer gaat met de kavango? Is zo'n zeiltje noodzakelijk? en hoe hanteer je dat dan?
Ben benieuwd jullie ervaringen te lezen!
inmiddels hebben we de Flexi binnen en ons is bij aflevering uitgelegd dat de voorwand van de voortent meegeklapt kan worden dus ik vraag mij dan af of bij nat inklappen het gebruik van een "action" zeiltje nog noodzakelijk is? Immers de bedden komen dan bij het klappen niet in contact met de buitenzijde van het tentdoek. Hoe doen de Kariba en Kavango klappers dit??
Ik denk dat Krizz dit het beste kan beantwoorden, krizz heeft noorwegen ervaring :#. Ik zou een dun plastic onderlegzeiltje meenemen wat over de bedden heen past. als je nat tentdoek aanraakt, voel je dat de binnenzijde ook vochtig is...
meenemen kan natuurlijk nooit kwaad. toch benieuwd naar wat de noorwegen specialist te zeggen heeft :#
Wij hebben (voor onze kariba) twee stukken oranje bouwplastic op maat gemaakt en hangen die mbv touwtjes aan de buizen voor de ingang van de slaapcabines als we gaan opklappen (ook als het droog is).
Als we dan weer uitklappen en het zeikt van de regen dan blijven je matrassen droog.
Je staat er ook van te kijken als de tent nog iets vochtig is (bijv. van de ochtenddauw) hoeveel water er stiekum zich verzamelt na opklappen.
In het begin hadden we ook van die dunne plastic grondzeiltjes gebruikt maar dat is toch veels te fragiel voor herhaald gebruik.
We gebruiken die stukken ook als het echt stormt en regent om tussen de tentdoek en de buizen van de slaapcabine te plaatsen. Soms kan hij daar toch wat vocht op doorslaan. Ja, dan heb ik het over 24 uur stortbuien en boven windkracht 5-6. Normaal natuurlijk kurkdroog.
Ook hebben we een zelf op maat gemaakt grondzeilen met ringen (van dat dikke bouwzeil) met afgetekend waar hij ligt tov van de wagen. Een voor de voortent en 1 kleintje voor de bagagebuidel.
Die vouwen we met de vieze zijden tegen elkaar op bij verplaatsen.
Hopenlijk is het een beetje duidelijk.. ik heb er geen foto's van ben dan te druk met opzetten ;-)
Wat betreft de zeilen voor onder bagagebuidel en het kuipgrondzeil maak ik gebruik van dezelfde oplossing. Bij de action heb ik 2 3x4m blauwe grondzeilen gekocht. Slechts nog even op maat maken en klaar. Ik ga eens nadenken hoe ik dat ga doen voor wat betreft de bedden bij het opklappen. Wij gaan van het voorjaar binnen NL of naar la France om te klappen en in de zomer op zeker naar la france. Verwacht veel mooi weer, maar je weet maar nooit :#
@krizz: heb je de varioluifel al aangeschaft? ik weet niet of die van de kariba hetzelfde is, maar van de Flexi vind ik hem erg mooi en van veel praktisch nut (modulair te gebruiken)
Afgelopen jaar voor het eerst met onze Kariba op pad geweest, Noorwegen en Zweden.
Wij laten de voorwand er tijden het in- en uitklappen inzitten. De matrassen zijn dan voor het grootste gedeelte bedekt door de voorwand, op een cm of 10 na. De laatste 10 cm blijven onbedekt.
Nu hebben wij het getroffen en telkens droog kunnen in en uitklappen, maar dit jaar ga ik ook op zoek naar een stuk zeil dat tussen de stukken vastgemaakt kan worden om bij regen de matrassen te beschermen.
We hadden onder het kuipgrondzeil en onder de bagagebuidel geen extra zeil. Bij het opvouwen van het grondzeil rekening houden met de vieze zijden naar binnen.
De bagagebuidel ligt na het inklappen omgekeerd boven op de rest van de tent. Als je de zijkanten dan naar binnen vouwt bedekken die de vieze bodem. Wij hadden daarop de stoelen. Dat werkte prima, maar voor onder de bagagebuidel gaan we dit jaar toch een extra zeil leggen. Het scheelt toch wel wat vuil en maakt het inklappen eenvoudiger.
@villeke, wij hebben 2 zijstukken en de varioluifel. Afhankelijk van hoelang we ergens blijven staan zet ik de varioluifel op. De zijstukken zetten wel bijna elke keer op. Je kan daar bijv. schoenen droog onder zetten.
@krizz ik neem aan dat je dus 2 stukje bouwzeil hebt, 1 per slaapcabine, en elke stuk op minimaal 4 plaatsen vastmaakt? Of in ieder geval het zeil voor de slaapcabine boven de klep anders zou bij het inklappen het zeil van zijn plaats gaan en wordt je matras bij uitklappen alsnog nat, of niet?
@jlanphen: bedoel je met de zijstukken die "punten" die vanaf de voortent schuin naar beneden lopen? Bij de CC Flexi zitten die vast aan de voortent, dus die zullen we iedere keer opzetten of oprollen indien we op bv een passantencamping maar 1 nacht staan. Tenminste dat is zo'n beetje mijn idee nu.
De foto verduidelijkt vwb de Flexi wellicht meer. Is dat bij de Kariba heel anders?
Citaat van: jlanphen op maart 04, 2013, 07:42:50 PM
@krizz ik neem aan dat je dus 2 stukje bouwzeil hebt, 1 per slaapcabine, en elke stuk op minimaal 4 plaatsen vastmaakt? Of in ieder geval het zeil voor de slaapcabine boven de klep anders zou bij het inklappen het zeil van zijn plaats gaan en wordt je matras bij uitklappen alsnog nat, of niet?
Yep, 2 stuks die de de openingen naar de slaapcabines overlappen, echter slechts op 2x2 punten aan de bovenzijde vastgemaakt aan de topbeugel.
Als je wel een losse grondzeilen gebruikt is je kuip en je bagagebuidel veel schoner dus sneller inklappen met slecht weer.
@krizz: hoe bevestig je die stukken bouwzeil aan de topbeugel? Met tie-wraps? of op een andere snel toe te passen manier?
Citaat van: jlanphen op maart 04, 2013, 07:42:50 PM
Afgelopen jaar voor het eerst met onze Kariba op pad geweest, Noorwegen en Zweden.
Even compleet off-topic wij zijn afgelopen zomer ook via Zweden (o.a. Mora) naar Noorwegen gegaan.
een kleine impressie:
Eerste stop in Zweden bij Granna
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_7658-BorderMaker.jpg)
Beren (en tijger) park bij Mora:
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_7732-BorderMaker.jpg)
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_7747-BorderMaker.jpg)
Rendieren net over de grens in Noorwegen
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_7840-BorderMaker.jpg)
Kano-expeditie ;-) Johnsgard camping
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_7950-BorderMaker.jpg)
Nog veel sneeuw en ijs bij de Gammle Strynvegen
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_8076-BorderMaker.jpg)
Zonsondergang bij Sandane (Gloppenfjord) = uitzicht van onder de luifel!!
(http://i893.photobucket.com/albums/ac133/Hadrian2008/Noorwegen%202012/IMG_8118-BorderMaker.jpg)
Citaat van: villeke op maart 04, 2013, 09:33:23 PM
@krizz: hoe bevestig je die stukken bouwzeil aan de topbeugel? Met tie-wraps? of op een andere snel toe te passen manier?
gewoon met touwtjes.. meestal halen we ze weg en ligt er 1 in de bagagebuidel waard an weer de kledingtassen opstaan.
Citaat van: villeke op maart 04, 2013, 07:55:29 PM
@jlanphen: bedoel je met de zijstukken die "punten" die vanaf de voortent schuin naar beneden lopen? Bij de CC Flexi zitten die vast aan de voortent, dus die zullen we iedere keer opzetten of oprollen indien we op bv een passantencamping maar 1 nacht staan. Tenminste dat is zo'n beetje mijn idee nu.
De foto verduidelijkt vwb de Flexi wellicht meer. Is dat bij de Kariba heel anders?
Heb een bijlage met een foto toegevoegd (moet eens even uitzoeken hoe je een foto kan opnemen in een post). Daar staat de kariba met de standaardluifel, die zit vast aan de tent en met 1 zijstuk. Hoop dat het zo wat duidelijker is.
Off topic, leuk detail die herdershond met tijger vel :H :H :H
On topic
Kavango en kariba bezitters: 1 maart jl hebben wij onze CC Flexi Comfort opgehaald bij de vouwwagenspecialist. Alles prima, behalve dat toen bleek dat het bestelde disselslot niet goed past op de CC Flexi. De VWS is in overleg met de leverancier en hopelijk wordt een goed passend, veilig disselslot spoedig aan ons geleverd. Vooralsnog staat de VW in de stalling en is een disselslot nu nog niet noodzakelijk, maar dat duurt (hopelijk) niet lang.
Omdat de Flexi Comfort dezelfde wagen heeft als de Kavango en wellicht ook de Kariba vraag ik mij af wat voor disselslot jullie gebruiken??
Wij hebben deze:
http://www.doublelock.com/?page=21&page_sub=products&productId=3&lang=nld (http://www.doublelock.com/?page=21&page_sub=products&productId=3&lang=nld)
Moet wel eerlijk zijn dat de laatste 2 vakanties we "vergeten" zijn hem mee te nemen. :X
Of de VW hangt achter de auto of staat uitgeklapt.
Wíj hebben dezelfde. Nemen hem wel mee op vakantie maar gebruiken hem eigenlijk nooit:))
Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk
Is dit slot ook te gebruiken wanneer de vw achter de auto hangt?
Citaat van: villeke op maart 08, 2013, 06:13:20 PM
Is dit slot ook te gebruiken wanneer de vw achter de auto hangt?
Ik dacht van wel... maar je mag er niet mee rijden, toch??
Nee weet ik, maar in het geval je bij een tussenstop ergens wat gaat drinken wil je de wagen wel even op slot kunnen zetten aan de auto.
Ik moest even denken hoe we hem ook al weer monteren en je moet hem juist monteren als de hendel van je dissel naar beneden staat (dus in aangekoppelde toestand).
Thnx!
Wij gebruiken zo'n ouderwets stalen disselslot (tasmodel) zoals iedereen ze wel kent: onhandig groot en zwaar maar het functioneerd. We hebben dat ding ooit gekocht toen wij nog een aanhangwagen gebruikten.
Op onze Kavango hebben we een disselbak geplaatst gemaakt van trespa en deksel van traanplaat (bak gekocht via Marktplaats).
De aflsluiting tussen deksel en bak bleek toch niet helemaal waterdicht te zijn.
Daarom hebben we (dank aan een handige vader) een houten ombouw over de deksel heen gezet. Deze is licht, neemt op deze manier geen extra ruimte in de wagen in en is op de camping te gebruiken als extra (bijzet)tafel of bankje. Stevig genoeg om twee volwassenen te kunnen dragen. We hebben er afgelopen week veel plezier aan gehad.
Hier onze Kavango afgelopen week tijdens onze eerste kampeervakantie.
Op de tweede foto is de disselbak zonder houten ombouw te zien.
Onze combi met volledig bepakte Kavango (2 stoelen en een tafel onder het dekzeil) uitgerust met niet-standaard disselbak en tentstokkenbuis onder de wagen ziet er zo uit:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/442/65y2.jpg)
Omdat we verder trokken naar een andere camping was de kofferbak van de Mazda was ook vol (dat doe ik normaal gesproken nooit) vandaar dat de wagen ook wat door de veren hangt. Als ik van en naar huis ga, ligt ie wel mooi recht!
Even reagerend op de laatste foto:
Hoeveel past er eigenlijk onder de dekzeil van een Kavango? ik zie bij sommige andere merken dat het dekzeil "losser" zit waardoor er, lijkt mij, ook meer onder past. Sommige merken leveren als optie ook een extra groot dekzeil zodat je extra spul mee kunt nemen.
Ik zou kraag een opklap tafel en minimaal 2 maar liever nog 4 stoelen meenemen is dit zonder problemen te doen zonder de boel te beschadigen?
Ik heb van een CombiCamp Flexi eigenaar zelfs gelezen dat zij de dekzeil groter hebben laten maken, omdat die ook nogal krap is.
Bak en tent en dekzeil van onze Kariba zijn identiek aan de Kavango.
Bij ons ligt tussen de bedden de tafel en twee crespo stoelen.
Onder het dekzeil:
Stokkenzak
Kuip grondzeil
Tenttapijt (2x voor in tent als onder luifel)
Bezem
Mat
Luifel + windschermen
Daarmee ligt het dekzeil mooi strak en klappert nauwelijks.
Dat klinkt goed, bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Ik wist niet dat tussen de 2 bedden ook nog een tafel paste, slim gebruik van de beschikbare ruimte!
Citaat van: Wanderer200 op januari 28, 2015, 12:05:44 PM
Dat klinkt goed, bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Ik wist niet dat tussen de 2 bedden ook nog een tafel paste, slim gebruik van de beschikbare ruimte!
natuurlijk ligt ook al het beddengoed er tussen.... dat leek me niet meer dan logisch.