Kreeg vandaag een brief van onze dealer:
De Jamet fabriek heeft geconstateerd dat er enkele technische problemen zijn bij de Jametic 4x4 Outdoor van 2011. Op dit model diens dan ook modificatie plaats te vinden. Jamet heeft een aanpassing gedaan op het frame. Aangezien het frame niet voldoende aangepast blijkt aan de werking van Ten Cate doek (met soms als gevolg uitgescheurde tenthoek naden door krimp). Ook worden de schokbrekers+ bevestigingen vervangen dit uit voorzorg.
........
De reparatie dient u voor uw volgende gebruik en in ieder geval voor eind februari plaats te laten vinden.
.......
Voor wie nog niets gehoord had en wel een Jametic Outdoor 2011, misschien het navragen bij eigen dealer waard?!
Heeft er iemand post gehad dat dit ook geldt voor de gewone Jametic? Volgens mij is het frame namelijk hetzelfde als bij de 4x4 outdoor.
Nop. Jametic 2010, maar geen post. Of is het alleen voor die van vorig jaar?
Welke dealer praten over?
En dan maar hopen dat hij optijd terug is! wij moesten vorig jaar erg lang wachten! hij is toen in oktober 2010 weggegaan en 1 dag voor Hemelvaartsdag was hij terug.
Succes allemaal :J
Wij hebben ook nog niets gehoord, maar Vervat was/is onze dealer dus moet ik dan nu maar naar een andere dealer gaan ofzo?
Het gold voor de outdoor 4x4 model 2011, over andere types stond niets in de brief vermeld van dealer Cor van den Oever in Herpen.
Dat is wel toevallig dat deze brief van Cor van de Oever vandaan komt. Aangezien Vervat failliet is (wel bezig met doorstart, maar dat duurt nog even) Heb ik gisteravond na het lezen van dit bericht een mail gestuurd naar Cor van de Oever dat ik heb gehoord dat er een terug roepactie is en of ik nu bij hun terecht kan voor deze terug roepactie. Ben benieuwd wat voor antwoord ik daar op krijg.
Ik heb reactie gehad van cor van den oever.zij verwijzen mij door naar ubachs, omdat ze zelf het materiaal niet hebben om de modificatie uit te voeren.ben ik toch benieuwd.of jullie ondanks dat je de brief van cor van den oever hebben gehad ook naar ubachs moeten?
Citaat van: Angel op januari 13, 2012, 11:39:56 AM
Ik heb reactie gehad van cor van den oever.zij verwijzen mij door naar ubachs, omdat ze zelf het materiaal niet hebben om de modificatie uit te voeren.ben ik toch benieuwd.of jullie ondanks dat je de brief van cor van den oever hebben gehad ook naar ubachs moeten?
Zou ook weer fraai zijn. Koop je je vw in de buurt en moet je straks helemaal naar de importeur voor een modificatie. Ben benieuwd.
Nee hoor, in de brief staat dat wij gewoon naar de werkplaats van onze dealer moeten bellen voor een afspraak omdat ze voor onze wagen de materialen binnen hebben gekregen voor de modificatie.
Bedankt voor dit stukje op het forum.
Ook wij hebben onze 4*4 gekocht bij Vervat en dus nog geen brief ontvangen.
Gelijk maar een mailtje naar de importeur.
Zodra ik antwoord heb zal ik het jullie laten weten.
gr Peter
Wij hebben gisteren reactie gehad van ubachs.zij willen eerst nog even afwachten hoe het met vervat afloopt.ik moest nog een week of 2,3 geduld hebben.ik heb gezegd dat ik 1februari weer contact op zou nemen.ik heb ook gevraagd wat er gaat gebeuren wanneer vervat niet door start, want het is dealer onafhankelijk probleem en is geregeld vanuit de fabriek.maar daar kon ubachs nog geen uitspraak over doen.ik hou julie op de hoogte.
Dit werd mij vorig jaar ook verteld toen ik contact met Ubach had opgenomen om te informeren wie de garantie ging over nemen.
Op de site van Vervat staat dat er een businessplan is en dat er gezocht wordt naar een investeerder.
Ubach vertelde mij indertijd dat Vervat eind februarie een doorstart wilde maken.
Afwachten dus maar ik zou het fijn vinden dat deze modificatie`s voor het klap seizoen begint zijn uitgevoerd op ons karretje
Gr Peter
Gister met de dealer gebeld en afgesproken dat we volgende week de vouwwagen brengen, hij denkt dan met een weekje de vouwwagen weer klaar te hebben.
Van de week dit antwoord ontvangen van Ubachs, ze blijven maar aangeven dat er een doorstart van Vervat aan zit te komen.
Ik hoop alleen dat het niet te lang duurt.
Peter
Goedendag,
Als Vervat klant wordt u automatisch voor deze terugroep actie benaderd. Dit echter nog even in afwachting van een toch nog mogelijke doorstart bij Vervat. Zo niet zullen wij U doorverwijzen naar een andere Jamet dealer. Wij verzoeken u echter nog even geduld te hebben(enkele weken).
Mvrgr
Jamet NL
Oeps zie net deze posting nadat ik mijn verhaal hier heb gezet. Ben ook heel benieuwd vind het namelijk wel allemaal lang duren zeker te bedenken dat je een nieuw product aanschaft voor aardig wat centen geeft Ubachs me niet echt veel vertrouwen.
Suc 6 allemaal
Grr Noudje
Ik heb een aangetekende brief gestuurd op advies van de rechtsbijstand en ik heb hun verzocht voor eind februari met een oplossing te komen per mail heb ik daarop de volgende reactie ontvangen:
Op uw aangetekend schrijven zoals hierboven vermeld willen wij verder niet in detail ingaan. Wel kunnen wij u mede delen dat wij u uiterlijk eind februari kunnen laten weten bij welke dealer uw wagen gerepareerd zal kunnen worden. Overigens naar wij hopen bij Vervat.
Dus ik heb nog wel een beetje hoop, zeker ook vanwege het feit dat er bij Vervat op de website nu ineens gesproken wordt over een collectie van 2012 en dat ze inmiddels al beperkt open zijn?
Net voor alle sneeuwval en ijs onze 4x4 naar de dealer gebracht, twee daagjes later was hij klaar! Nu mag 'ie daar nog even overnachten totdat al het sneeuw en ijs weg is. In ieder geval dus ruim op tijd klaar voordat we hem weer nodig hebben :)Ben wel nog benieuwd naar wat ze precies met het frame hebben gedaan maar dat horen we vast als we hem weer ophalen!
Citaat van: jelijn op februari 08, 2012, 05:20:10 PM
Net voor alle sneeuwval en ijs onze 4x4 naar de dealer gebracht, twee daagjes later was hij klaar! Nu mag 'ie daar nog even overnachten totdat al het sneeuw en ijs weg is. In ieder geval dus ruim op tijd klaar voordat we hem weer nodig hebben :)Ben wel nog benieuwd naar wat ze precies met het frame hebben gedaan maar dat horen we vast als we hem weer ophalen!
Denk wel om de pekel goed af te spoelen als dit nog op de wegen ligt. Gemeen spul en een vw is daar niet op ingericht en tegen beschermd zoals een auto.
@jellejawa: bedankt voor de tip! Dat is inderdaad ook de reden dat we met de dealer overlegd hebben om hem daar nog even te laten staan ipv een ritje naar de stalling, gelukkig vond de dealer dat ook een beter plan!
Van de week een brief naar Vervat gestuurt met de vraag over de doorstart en het verwijzen van Ubachs naar een doorstart van Vervat
Kreeg direct een reactie van Vervat, ze zijn bezig met een doorstart maar ze weten niet of ze dealer van Jamet mogen blijven?
Hallo Klappers,
Vorig jaar de Jametic outdoor aangeschaft bij Vervat.
Vandaag een brief ontvangen met daarin de verwijzing naar "Campolife" als zijnde de nieuwe dealer/aanspreekpunt. Tevens daarin de uitnodiging om onze Jametic te voorzien van nieuwe framedelen.
Elf.
wij hebben deze brief ook ontvangen.
Wij ook , eindelijk opgelost ga 6 maart gelijk maar even langs om een afspraak te maken.
Vraagje zijn er al mede forum gebruikers met een 4x4 waar de modificatie`s zijn uitgevoerd? en wat wordt er precies aangepast?
ben benieuwd :)
ik ben ook erg benieuwd, maar Jelijn zal daar waarschijnlijk meer over kunnen vertellen, wanneer de 4X4 opgehaald is...
Mijn man heeft van het weekend de vouwwagen opgehaald bij de dealer. Degene die de modificatie heeft uitgevoerd was er niet. Degene die mijn man hielp wist alleen te vertellen dat er een nieuwe schokdemper onderzat en dat er een kleine aanpassing aan het frame was gedaan. Maar niet precies wat :N zijn dus nog niet veel wijzer wat precies mbt het frame, daar was ik nou net benieuwd naar......wachten totdat we hem weer openklappen in april, of binnenkort toch nog ff bellen met de monteur.......
Offtopic deels, maar zou mooi zijn als ik alsnog met een defect aan de tent bij Vervat terecht zou kunnen aangezien we de vouwwagen daar vorig jaar gekocht hebben!
Ik hou het in de gaten.
Daarvoor kun je vanaf maart terecht bij Campolife in Heinenoord als ik de website en de brief van jamet goed begrijp:
http://www.jamet.nl/nieuws/2-nieuwe-jamet-dealers-29
bedankt voor de waarschuwing modificatie
heb begin februari mail naar dealer gestuurd, 2 dagen later brief met afspraak. inmiddels v.w. weer terug
volgens monteur is de ophanging van de schokbrekers verzwaard + iets aan het frame tentdoek
nu nog de daklekkage en lekkage aan aanritstent verhelpen...............
p.s. hoor niemand over de te korte uitschuif pootjes van de keuken.
overigens wel een trotse eigenaar ondanks de probleempjes
Te korte uitschuifpootjes :??? Verklaar je nader :J
als je de pootjes van de keuken uitschuift staat het geheel erg wankel , doordat ze tot op zijn eind staan uitgeschoven. nu weet ik wel dat je het neuswiel hoger kan stellen zodat de achterkant vw. lager komt De oorzaak is mijns inziens dat de wagen hoger van de weg staat in vergelijking met de oudere jamets en de inschuiflengte pootjes hetzelfde is gebleven.
Als ik het goed begrijp heb je het er over dat de keukenpootjes tekort zijn wanneer je de keuken aan de wagen laat zitten. Daar heb ik geen ervaring mee we halen de keuken er altijd af anders is het zo lastig in bed stappen. Wanneer we de keuken los hebben staan heb ik er geen last van.
FF opmeten en vergelijken met andere Jametics.
Vandaag bij Campolife geweest om even te kijken wat voor zaak het precies is en waar ik moet zijn om de 4x4 weg te brengen. Gelijk ook weer wat kleine spulletjes gekocht en gevraagd of het al mogelijk was om een afspraak te maken voor de 4x4.
Ik heb het nu zo kunnen regelen dat ik hem aanstaande vrijdag rond 10 uur breng dan gaan ze meteen aan de slag voor het vervangen van de schokbrekers duurt ongeveer een uurtje. Dan gaan ze daarna (andere afdeling schijnbaar) de tentstokken korter maken ook ongeveer een uur werk. Ons werd nog wel gevraagd of ons tentdoek ook kapot was als dat zo was geweest hadden ze langer werk gehad. Nu dus een uurtje of 2 werk en dan neem ik hem weer mee. Ik heb weinig zin om heen en weer te rijden van den bosch naar heinenoord dus wacht ik maar even.
Vervat in Rotterdam heeft vorig jaar juni aan ons de 4x4 model 2010 in plaats van model 2011 geleverd (zijn wij onlangs achter gekomen).
Bij het eerste keer kamperen viel het ons dan ook op dat het tentdoek ongelooflijk strak stond na een regenbui.
En uiteindelijk scheurde het tentdoek op de naad in de linker bovenhoek van de voortent.
Dat is onder garantie door Vervat toen gerepareerd.
Op de ring van Antwerpen brak de linker schokdemper. Ook deze is onder garantie bij Vervat gerepareerd.
Eind vorig jaar hebben wij onze 4x4 ingeruild voor de 4x4 met doorloopkeuken (model 2012).
Uiteraard hebben wij deze garantie reparaties tijdens inruil bij de Jamet dealer in Axel besproken.
Later vernamen wij van deze dealer dat het afdekzeil lekte, het probleem van de 4x4 model 2010, terwijl ons bij Vervat was verteld dat dit bij het geleverde model deze lekkage was opgelost.
Kan iemand ons vertellen of bij deze terugroep actie ook de 4x4 model 2012 betrokken is ?
Zo de VW vanmorgen gebracht bij Campolife en ze zijn er meteen mee aan de slag gegaan. Ik was de eerste van een stuk of 50 die terug is gekomen. Ze hebben de schokbrekers verzwaard schijnbaar ben ik niet bijgeweest. Vervolgens zijn ze met de stokken bezig geweest en daar ben ik wel bij geweest. Er zijn 6 stokken vervangen door kortere denk dat het een centimeter of 6 scheelt. Het zijn alle stokken die de breedte bepalen van de vouwwagen. Was eigenlijk niet echt een moeilijke klus voor ze. Maar ze moesten wel even goed kijken hoe het ook alweer zat. Degene die de modificatie doet is iemand die van Vervat vandaan is gekomen dus voor hem is het niet nieuw. Rond 13.00 waren we klaar en heb ik de vouwwagen meteen weer naar de stalling gebracht waar ik hem waarschijnlijk eind april weer op ga halen.
@Angel; fijn dat ik nu weet wat er met de stokken gebeurd is! Hij is dus smaller geworden :P
@FiPe: er is toch geen 2010 model van de 4x4? Dit model was toch pas nieuw in 2011?! Heb jij dan de gewone outdoor gehad?
Gisteren de vouwwagen naar Campo gebracht s`middags alweer gebeld dat hij klaar was. :J
Maar dat was niet te organiseren daar om vandaag de wagen weer wezen halen.
Nieuwe schokbrekers en bevestiging punten en ingekorte tent stokken.
Dan sta je nog even te praten over het hoe en waaro van deze terug roep actie, blijkt 9 van de 10 problemen te hebben gehad de te lange tent stokken :(
Wij blij dat we hier geen problemen mee hadden gehad.
Maar de wagen staat weer droog in de talling en klaar voor Concert at Sea en daarna naar Sarzeau Frankrijk W: W:
Kunnen niet wachten vooral nu met dat lekkere voorjaar`s weer
Weet iemand ook waarom de schokbrekers dan vervangen moeten worden?
Nee het is mij werd verteld dat er problemen waren geweest met de schokbrekers heb eigenlijk niet gevraagd welke.
Gister de vouwwagen opgezet op ons seizoensplekje. Het frame is inderdaad smaller geworden, houden nu een stukje over op alle hoeken. Ziet er wel gek uit, hoop dat dit een beetje wegtrekt als het doek nat is geweest. Dacht eerst dat de doek scheef over het frame zat maar aan de andere voorkant aangekomen dezelfde "probleem": doek over.
De schokbrekers zijn bij een aantal mense af/doorgebroken vandaar dat ze ze overal vervangen.
@joosteniris Doordat er grotere wielen onder de 4x4 geplaatst zijn is alles hoger komen te staan.
De pootjes zijn niet verlengd omdat de keukenkast-hoogte maatgevend is.
Wij koppelden de keuken af door de pootjes op max. hoogte te zetten en daarna met hulp van de disselwiel de kar aan de keukenkant te laten zakken.
Duwden vervolgens de kar naar zijn plaats en klapten de tent uit.
Pas nadat wij de keuken in de tent gesjouwd hadden stelde ik de keuken op de juiste hoogte en waterpas af.
Citaat van: FiPe op april 05, 2012, 09:46:13 PM
@joosteniris Doordat er grotere wielen onder de 4x4 geplaatst zijn is alles hoger komen te staan.
De pootjes zijn niet verlengd omdat de keukenkast-hoogte maatgevend is.
Wij koppelden de keuken af door de pootjes op max. hoogte te zetten en daarna met hulp van de disselwiel de kar aan de keukenkant te laten zakken.
Duwden vervolgens de kar naar zijn plaats en klapten de tent uit.
Pas nadat wij de keuken in de tent gesjouwd hadden stelde ik de keuken op de juiste hoogte en waterpas af.
Als je nu wielen onder de keuken plaatst heb je dat gedoe ook niet meer en staat de keuken meteen hoger op zijn poten ook.
Wij hebben, bij een Odyssée weliswaar, wieltjes erbij gekocht. Vooralsnog bevalt dat prima, maar om nu te stellen dat de keuken hoger komt te staan... Het scheelt nog geen 3 cm en mijn wieltjes zitten maar aan 1 kant (het kruiwagen principe). Wel is het gebruiksgemak enorm verhoogd. Bij de instructie in Boxtel bleek ook dat het aan- en afkoppelen van de keuken geen krachtwerk is, maar meer een handigheidje. Nu nog oefenen :)
Hier (Roadmaster) ook niet gemerkt dat de keuken nu in ene hoger zou staan.
Je laat dan toch gewoon de uitvalpootjes zelf wat minder ver zakken, de rest wordt opgevangen door de wielhoogte.
Ik bedoel maar, 60 cm pootjes laten vallen, of 55 cm pootjes + 5 cm wieltjes = 60 cm.
Dus hoezo keuken komt hoger op wieltjes?
Het gaat erom dat de 4X4 iets hoger is en wanneer je nu de keukenpootjes maximaal uitdraait je dus ruimte tekort komt. wanneer er wieltjes onderzitten is die verloren ruimte weer opgevuld.
@Angel dat is onze ervaring met de 4x4 ook. Nu wij de 4x4 CP gekocht hebben en besloten hebben de keuken nooit meer van de kar te halen hebben wij dit luxe probleem niet meer.
Je zou ook nog langere pootjes kunnen maken. Probleem opgelost toch? Maar aan de andere kant, pootjes laten zakken, ding van de wagen tillen en klaar. dan maar iets lager. Je moet toch altijd tillen als de keuken er af moet.
Hallo,
Wij hebben zelf de tentstokken van de Jametic vervangen, want we kregen het niet voor elkaar om op korte termijn een afspraak met Campo te maken. En de wagen was nu uit de stalling. Dus even afgekeken hoe het moest en daarna zelf aan de slag. Gelukkig een fluitje van een cent en wij vinden dat het doek nu een stuk beter om het frame heen past. De hoeken vallen nu in het dubbele gedeelte van het doek in plaats van net erbuiten. Het leek niet zo lekker te 'vallen'; het doek moest naar ons idee nog een heel stuk oprekken om te kunnen passen en naar onze ervaring gebeurt dit niet in die mate.
We hebben de wagen vorig jaar oktober gekocht en niet strak opgezet, maar het viel ons de eerste keer al op dat een en ander niet lekker leek te passen. Dus hopelijk nu goed opgelost, zonder dat eerst het doek/de naad moest scheuren! De wagen kan nu terug naar de stalling, even wachten op wat beter weer.
En de schokbrekers? ook zelf gedaan?
Lijkt mij verstandig om deze ook te laten vervangen.
Nee de schokbrekers zijn op de ,alleen, "outdoor" types niet standaard. Ik heb wel even naar de mogelijkheid gekeken ze later te plaatsen. Aan de onderzijde van het "frame" zijn de gaten reeds op de goede plaats aanwezig. Achter het wiel ,waar de naaf zich bevindt, zijn zowel aan de onder kant als aan de bovenkant daarvan gaten beschikbaar. Ik moet alleen even bij de dealer langs om de bevestiging aan die naaf kant te bekijken. Maar misschien kan iemand op het forum daar z'n licht/foto op laten schijnen.
Volgens mij moet het niet "zo spannend"zijn om ze op de 2011 outdoor te bevestigen.
Groet,
Elf.
Moet volgens mij kunnen. Heb dat onlang gezien bij een Trigano. Onderste 2 gaten op de as komt een plaatje op waar de schokbreker aan komt. Op het frame komt een hoekplaat voor de andere kant van de schokbreker. Ziet er hetzelfde uit als bij onze Jametic 2010.
Ja precies ,twee gaten onder en boven. Dan zijn ze makkelijk zowel links als rechts te gebruiken/monteren bij montage. In een andere topic ,waar aan de naafkant de beugel gelast is, heb ik reeds de beugel [framekant] en schokbrekers "link" gevonden. Nu alleen nog de juiste aan de naafkant. Je zou bijna zeggen dat de schokbreker naast een van die gaten past [even op de buik met het blote oog]. Maar, misschien is juist de schokbrekermodificatie "de beugel". Misschien kan iemand bij wie de modificatie reeds is doorgevoerd dat bevestigen , of niet.
Elf.
Citaat van: sapperdeklap op april 10, 2012, 08:08:42 PM
Ja precies ,twee gaten onder en boven. Dan zijn ze makkelijk zowel links als rechts te gebruiken/monteren bij montage. In een andere topic ,waar aan de naafkant de beugel gelast is, heb ik reeds de beugel [framekant] en schokbrekers "link" gevonden. Nu alleen nog de juiste aan de naafkant. Je zou bijna zeggen dat de schokbreker naast een van die gaten past [even op de buik met het blote oog]. Maar, misschien is juist de schokbrekermodificatie "de beugel". Misschien kan iemand bij wie de modificatie reeds is doorgevoerd dat bevestigen , of niet.
Elf.
En een paar heldere foto's.