Hallo, mijn eerste bericht op dit forum lijkt meteen een zeurbericht, maar dat is niet de bedoeling. Half november hebben we bij De Wit een Cabanon Coumbia besteld met afleverdatum 16-3-2012. En dat komt nu heel kort bij. Nu belde zojuist De Wit met de mededeling dat de afgesproken afleverdatum niet door ging vanwege problemen bij de Cabanon-fabriek. Niet leuk, natuurlijk, maar kan gebeuren. Alleen nu zit ik er even over na te denken en dit soort berichten krijgt bij mij toch een andere lading in tijden van crisis. De Wit wist echter ook niet wat er precies gaande was, dus hopen we er maar het beste van. De Wit gaf aan te verwachten dat onze vouwwagen wel bij de volgende levering zou zitten (begin april). Nieuwe afleverdatum is 13-4-2012 (jawel, vrijdag). Ons probeer-Paasweekend gaat dan niet lukken *huilie* *huilie*
Nu ben ik wel benieuwd: zijn er ook anderen die een Cabanon (Columbia) besteld hebben (bij De Wit of juist niet) en te horen hebben gekregen dat deze later geleverd wordt? Wellicht dat via andere kanalen meer duidelijkheid volgt.
:?
Vorig jaar had ik het idee dat de Columbia als warme broodjes over de toonbank ging. Maar goed 'in deze tijden' kan ik mij voorstellen dat je dan ook denkt aan andere scenarios. Voordeel van De Wit is dat je pas hoeft te betalen bij aflevering, dus financieel loop je geen risico.
Het is natuurlijk wel heel jammer dat het een week na Pasen gaat zijn dat jullie mogen genieten van die prachtige wagen. Een weekend weg gaat ook heel goed, maar nou net zo'n dagje extra is een kers op de taart.
In ieder geval heel erg veel felicitaties met jullie mooie aanschaf. Dat er maar veel mooie zomers gebruik van gemaakt kunnen worden. Doen wij mee...:))
Hallo, wij hebben vorige maand een columbia besteld bij De Wit. Afleverdatum 5 april. We hebben nog niets gehoord en gaan ervan uit dat het gewoon doorgaat. We willen ook met pasen gaan oefenen!
Gr. Gertjan...
Hallo Gertjan, we duimen dat jullie hem wel volgens afspraak krijgen. En dat het met Pasen 20+ graden is. :>
Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Dat hopen we allemaal! Allemaal gefeliciteerd met jullie mooie aankoop!
Hallo,
Vandaag zijn we gebeld door De Wit. De levering van de vouwwagens is inderdaad vertraagd. Dit komt mede doordat de Columbia vanaf heden standaard geleverd wordt met lattenbodems. Volgens De Wit worden de vouwwagens op 4 april afgeleverd in Schijndel. Onze ophaaldatum van 5 april zou dus nog net kunnen. Even afwachten.....
Gr. Gertjan...
Hallo Gertjan, goed dat we op deze manier iets meer duidelijkheid krijgen. Wat me op de site van Cabanon zelf opviel, was dat de prijs van de vouwwagen EUR146 hoger was dan wij betaald hebben (de "kale" verkoopprijs). Indien de prijs op de Cabanon-site inclusief lattenbodems is, dan klopt het wel weer (op EUR 4 na). Overigens hadden wij de lattenbodems er meteen al bijbesteld.
We duimen .....
Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Hallo, Ik heb vandaag nog even contact gehad met De Wit. Oorzaak van de vertraging zat inderdaad in het standaard opnemen van lattenbodems in de levering. Dat verliep niet volgens plan bij de fabriek. Problemen zijn nu opgelost. And now we wait ..... in kosmisch perspectief duurt 13 april niet meer zo heel lang. KK
Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Bij Cabanon zijn nog steeds problemen met de levering. Onze afspraak van 5 april is voor de zekerheid ook verzet. De levering gebeurt waarschijnlijk in de week van 9 april. Nog maar even geduld hebben :N
Intussen hebben wij ook nog een keer contact gehad met De Wit. Komende woensdag zou er meer duidelijk zijn. Kortom: afwachten.
Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Ja daar heb je wat aan!!
Ik hoop voor jullie dat die mooie VW snel geleverd wordt.
Vandaag nog weer even contact gehad met De Wit:
- Op 6 april komen 3 vouwwagens binnen. Deze worden na Pasen uitgeleverd.
- Op 10 april komt nog een serie, en daar zit die van ons bij. We gaan hem halen op vrijdag de 13de april.
Ik denk dat we nu wel "hoog"zwanger zijn :>
Daar zit die van ons ook vast bij :> Zijn we bijna gelijktijdig uitgerekend! ::)
Nou allebei succes met de laatste lootjes dam maar he! :#
op vrijdag de 13de de wagen ophalen/uitgerekend zijn moet goed komen toch >:(
wat een mazzel! en dat op een vrijdag de 13e :>
Ach, no worries over vrijdag de 13e. Onze huidige klapkar hebben we gekocht op 13 januari dit jaar (ja, een vrijdag) en de overdracht van ons vorige huis was ook op vrijdag de 13e. In dat huis hebben we 13 (jawel) jaar met veel plezier gewoond.
Citaat van: Angel op april 05, 2012, 07:39:42 AM
op vrijdag de 13de de wagen ophalen/uitgerekend zijn moet goed komen toch >:(
Ik was ook op vrijdag de 13e uitgerekend (in 2002) en uiteindelijk op de 10e al bevallen.
Hij is inmiddels een ontzettend boefje, wil niet weten wat het geworden zou zijn als ie op de 13e geboren was ::) :O
Ik ben heel benieuwd!
En we willen foto's als je hem de eerste keer hebt opgezet he!!!
Als het goed is krijgen jullie er nu eentje met geintegreerde lattenbodems. :)
inderdaad, ik ben heel benieuwd naar die foto's
Die ge?ntegreerde lattenbodems waren precies de reden voor de vertraagde levering. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat gefixed hebben. En of het aan twee kanten gedaan is. Spannend!
De door ons los bestelde lattenbodems, tja, die hebben we dan niet meer nodig. Eens kijken wat voor dealtje daar bij De Wit uitkomt.
Hier ook benieuwd naar de foto's. Klinkt goed in ieder geval, de standaard (planken) bedden zijn niet bijzonder. Ben wel benieuwd of je hem dan nog nat in kan klappen (blijft er een plank tussen?) en hoe ze dat doen met het liggen op het bankje, het uit te klappen beddeel blijft immers smaller als het gehele bed?
Wat ik me voor kan stellen zullen ze de bedden niet doortrekken tot de bankjes zodat je een bed van 140 hebt ipv 160. Dan de kantel beugels een klein beetje "groter" of hoger maken zodat er iets meer ruimte komt om het geheel dicht te klappen.
Citaat van: dorus_jolan op april 06, 2012, 10:03:34 AM
Wat ik me voor kan stellen zullen ze de bedden niet doortrekken tot de bankjes zodat je een bed van 140 hebt ipv 160. Dan de kantel beugels een klein beetje "groter" of hoger maken zodat er iets meer ruimte komt om het geheel dicht te klappen.
Maar... dat zou betekenen dat je bij een Mercury een bed overhoudt van 1.20m. Dat is wel erg krap. Wel gezellig natuurlijk.;)
Al met al ik ben ook erg benieuwd hoe ze het hebben gedaan.
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Citaat van: zippey op april 06, 2012, 11:10:14 AM
Maar... dat zou betekenen dat je bij een Mercury een bed overhoudt van 1.20m. Dat is wel erg krap. Wel gezellig natuurlijk.;)
Al met al ik ben ook erg benieuwd hoe ze het hebben gedaan.
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Dit is precies wat ik bedoel.. Die 140cm is prima maar smaller moet het niet..
De kantelbeugels hoeven overigens enkel ruimer gemaakt worden voor het linkerbed (bekeken vanaf ingang). Voor het rechterbed hebben wij reeds 11 a 12 cm ruimte. Hier hebben wij nu extra een traagschuimmatras in van 7cm plus het originele matras. Een lattenbodem zou ook wel passen. Blijf me afvragen hoe je dit echter mee klapt. Een stripje eraf, net als de bank, gaat niet lekker liggen... Je moet immers in het midden van de lattenbodem liggen.
Wellicht hebben ze een ingenieuze oplossing bedacht... we wachten op de eerste verhalen.
Het antwoord is in het "Topic: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems" gegeven. Ik zie de plaatsing van de bodems persoonlijk (als breedslaper :Z) wel als een nadeel. Lig je iets te ver uit het midden van de lattenbodem dan ga je dit voelen. De latten lijken nu elk 60 cm breed bij de Mercury.
Wel heb je zo af fabriek, mits je gewoon in het midden ligt en een niet te brede slaper bent, meer comfort.
Ben nog wel benieuwd af er nu een extra afscheiding zit tussen de bodems en de ingeklapte (soms drijfnatte) wagentent.. Je zou dit overigens eenvoudig kunnen oplossen door een stuk plastic.
Citaat van: GJT op april 12, 2012, 03:26:09 PM
Ben nog wel benieuwd af er nu een extra afscheiding zit tussen de bodems en de ingeklapte (soms drijfnatte) wagentent.. Je zou dit overigens eenvoudig kunnen oplossen door een stuk plastic.
Er zit geen extra afscheiding tussen. Je krijgt er wel een stuk -doodnormaal- plastic bij. :P
Buiten de geintegreerde bodems was er niets wezenlijks verandert aan de Mercury. Ik weet niet of dit bij de Columbia ook zo is.
@couson/Henry, succes morgen met het ophalen van de vouwwagen. Laat even weten hoe het gegaan is!
Citaat van: Gertjan + Marjon op april 12, 2012, 06:35:51 PM
@couson/Henry, succes morgen met het ophalen van de vouwwagen. Laat even weten hoe het gegaan is!
Gertjan en Marjon: ik ben ook wel benieuwd naar jullie eerste indruk. Hebben jullie de vouwwagen al of zijn jullie ook morgen aan de beurt?
Veel plezier vandaag met het ophalen van de vouwwagen.
CiteerGertjan en Marjon: ik ben ook wel benieuwd naar jullie eerste indruk. Hebben jullie de vouwwagen al of zijn jullie ook morgen aan de beurt?
Wij mogen aankomende dinsdag de wagen ophalen. :>
Citaat van: Miss BBQ op april 05, 2012, 12:31:03 PM
Ik was ook op vrijdag de 13e uitgerekend (in 2002) en uiteindelijk op de 10e al bevallen.
Hij is inmiddels een ontzettend boefje, wil niet weten wat het geworden zou zijn als ie op de 13e geboren was ::) :O
Onze zoon IS op vrijdag de 13de geboren....en een :O is ie niet maar wel heel lief... :*
Sorry dat was... :off
Maar wat een heerlijk weekend om je vouwwagen op te halen, prachtig weer, dus je kan gelijk oefenen met uit- en inklappen...
Veel plezier!
iedereen veel plezier en succes bij het ophalen van de vouwwagen! gelukkig nog voor de meivakantie! heel veel succes met opzetten de komende periode! veel oefenen! en vooral genieten!!!
:>
We zijn bevallen !!
En het bevalt nu al heel erg goed. De bevalling zelf was wel heel simpel. Met een paar mini-zuchtjes stond hij op bij De Wit. Ik kon het heel goed aanzien hoe de medewerker van De Wit hem opzette. Ik weet zeker dat ik dat ook wel kan, denk ik. Geruststellende gedachte is dat mijn zoon van 12 jaar zich heeft ontpopt als een vouwwagenopzetexpert. Dat inzicht van hem moet hij van mij hebben, alleen ik ben het wel eens kwijt :?.
De lattenbodems zitten er trouwens strak in. Wel gek idee dat er geen plank meer onder ligt: mocht je er doorheen zakken, dan lig je een meter dieper :?. Gelukkig breekt het binnententje van het slaapgedeelte eronder de val. En als daar iemand in ligt, tja, dan heb je een dubbel gebroken val ::).
Alle gekheid op een stokje. Aflevering was vlot verlopen. Ik vind het toch een kunst om zo'n heel geval in iets meer dan een uur op te zetten, uit te leggen en weer in te vouwen. Het rijden met iets achter mijn auto was nieuw voor mij en ook dat viel 100% mee: de vouwwagen volgt gewoon netjes en ligt als een huis. Achteruitzetten, daar ben ik nog niet helemaal klaar mee: de wagen vertoont nu al eigenwijze trekjes. Daar moet ik nog eens even op studeren I:. Wat wel schrikken was, was toen ik hem in de garage zette. Hij is toch iets groter dan ik had verwacht. De bouwtekening van de vouwwagenombouw moet enigszins opgerekt. NB Toevoeging van mijn zoon: wat groeit hij toch snel ;).
Vandaag gaan we hem de eerste keer helemaal opzetten. We wachten even tot het gras droog is en zullen wel ergens tegen de middag beginnen. Mijn zoon heeft nog huiswerk en daar wilde ik toch wel even op wachten WW. Ik ga in ieder geval wat leuke foto´s maken. Tot later!
:> Van harte gefeliciteerd met de bevalling! Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Heel veel plezier ermee.
Veel plezier met je wagen.
Dat je vanmiddag gauw met het klappen mag beginnen...
Hhehehhe leuke uitspraak wat groeit hij toch snel.
Geniet lekker van je wagen.
Voordat je het weet is hij het huis uit :H
Succes met opzetten vandaag. En daarna in de vouwwagen genieten van de beschuit met muisjes, tenminste dat hoort toch bij een bevalling 8)
Gefeliciteerd,
hoe laat hebben jullie hem gisteren gekregen? toen ik wegreed via de achterkant werd er inderdaad een afgeleverd aan mensen.
gr dorus
Gefeliciteerd, veel plezier met opzetten. neem er de tijd voor en geniet er van.
Sent from my iPad using Tapatalk
Citaat van: dorus_jolan op april 14, 2012, 10:18:56 AM
Gefeliciteerd,
hoe laat hebben jullie hem gisteren gekregen? toen ik wegreed via de achterkant werd er inderdaad een afgeleverd aan mensen.
gr dorus
Het was even na 20:00 uur dat we hem kregen.
heel veel plezier! en foto's!!!!!!
groetjes!
Gefeliciteerd, hoe gaan jullie hem ...... eh, of haar noemen :)
leuk, leuk!
Gefeliciteerd en veel klapplezier! :>
Gefeliciteerd couson met jullie aanwinst! Veel klapplezier.
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Heb je misschien al foto's van de lattenbodem gemaakt? Ben benieuwd hoe ze dit hebben gemaakt.
En wij maar denken dat het gisteren vrijdag de 13de was .....
We hebben heel veel plezier gehad bij het opzetten van de vouwwagen ..... totdat het doek van de voortent scheurde. Ja, echt waar, dit hadden we echt niet verwacht. Bij het opzetten van de voortent, trok ik de voorboog omhoog en in ėėn keer ..... KRAK. Precies vanuit een naad scheurde het doek meteen door. Lichte paniek, en meteen maar De Wit gebeld. Het goede nieuws is dat De Wit het gaat oplossen. Dinsdag kunnen we de voortent weer ophalen.
Typische was de schoonzus erbij stond, ze hebben zelf een Cabanon Mercury, en ook een oud-medewerkster van De Wit, en beiden hadden ze geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Al met al, wel even schrikken, maar het wordt opgelost. We hebben in ieder geval wel de kans gehad om de vouwwagen zelf zoveel mogelijk te vullen, zodat we wel al het idee hebben dat we alles kunnen vervoeren.
Vrijdag de 13de heeft zijn streken dus een dagje verlaat. Maar het vakantiegevoel kwam wel helemaal op. En daar gaat het natuurlijk wel om.
Citaat van: Petteflat op april 14, 2012, 09:45:52 PM
Heb je misschien al foto's van de lattenbodem gemaakt? Ben benieuwd hoe ze dit hebben gemaakt.
Ik kan alleen maar zeggen dat de lattenbodems er strak in zitten. Ik moet mog even wennen aan het idee dat er geen plank onder de slaapplek ligt, maar de constructie is zo stevig dat dat ook niet nodig is. Elke lattenbodem heeft een metalen kader en het valt heel plat in het geheel.
Jeetje dat is schrikken zeg! Fijn dat het zo snel opgelost gaat we orden!
Tsjonge wat een pech zeg. Gelukkig wordt het opgelost. Hadden jullie de bogen te hoog staan ofzo (aan de onderkant kun je ze stellen)?
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Lijkt mij op een naadje verkeerd genaaid.... Gelukkig lost de Wit het zelf op.
Ik denk wel dat je voortaan die incident(je) opdoem bij het opzetten van je luifel....
Citaat van: zippey op april 14, 2012, 10:29:16 PM
Tsjonge wat een pech zeg. Gelukkig wordt het opgelost. Hadden jullie de bogen te hoog staan ofzo (aan de onderkant kun je ze stellen)?
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Ik was net bezig met de boog die buiten de voortent staat, omhoog te trekken. Bij de Columbia loopt de boogtunnel door tot bijna op de bodem. Het blijft natuurlijk raar dat bij het omhoogtrekken de stof inscheurt. De Wit gaat het op dat punt wel extra verstevigen. Zoals gezegd, stonden er 2 experts bij, dus dan ga ik er vanuit dat ik de juiste handelingen doe. Het zal best spannend zijn,de volgend keer datwe hem opzetten. Ik verwacht dat het dan op een camping is en dan is De Wit niet in de buurt.
Zo, dat is schrikken! Gelukkig pakt De Wit het meteen op.
toch weer een voordeel dat je hem bij de wit hebt gekocht, ookal is het balen dat het dan het bij jullie moet gebeuren.
maar ik ben zeer tevereden over de wit. we hebben toen wij onze vouwwagen kregen een kleine rondleiding gehad van de verkoper en die liet ons met trots alles zien en vertelde inderdaad trots over hun eigen naaiatelier... echt een pluspunt en goede experts daar!
Zow, dat is pechhebben! Gelukkig wordt het opgelost.
Indien mijn vermoeden wat er gebeurd is juist is:
Het is idd een kritisch puntje. Indien je de stokken beneden te ver naar voren hebt staan en je trekt het geheel omhoog (waarbij de stokken zich deels vastzetten in de grond) dan komt er flink spannning aan de onderkant, o.a. aan de stiknaad van de voorste boogtunnel. Je maakt een soort hefboom waar je met de hele boog aan trekt. Zorg er voor dat je de onderkant van de voorste boog iets te veel richting van de wagenbak legt (de stokken dus voor je gevoel iets te veel richting grondzeil/wagentent leggen). Er komt dan bij het omhoogtrekken geen spanning aan de onderzijde/zijkanten van de voortent. Als de boel omhoog staat trek je de boog aan de onderzijde op spanning.
Dat is inderdaad pech hebben. Wel grappig want wij reden om 20.15 ongeveer weg bij de wit. Dan was het dus jullie bevalling die we hebben gezien!!!
Citaat van: GJT op april 15, 2012, 08:56:03 AM
Zow, dat is pechhebben! Gelukkig wordt het opgelost.
Indien mijn vermoeden wat er gebeurd is juist is:
Het is idd een kritisch puntje. Indien je de stokken beneden te ver naar voren hebt staan en je trekt het geheel omhoog (waarbij de stokken zich deels vastzetten in de grond) dan komt er flink spannning aan de onderkant, o.a. aan de stiknaad van de voorste boogtunnel. Je maakt een soort hefboom waar je met de hele boog aan trekt. Zorg er voor dat je de onderkant van de voorste boog iets te veel richting van de wagenbak legt (de stokken dus voor je gevoel iets te veel richting grondzeil/wagentent leggen). Er komt dan bij het omhoogtrekken geen spanning aan de onderzijde/zijkanten van de voortent. Als de boel omhoog staat trek je de boog aan de onderzijde op spanning.
Als ik alles overzie, en er is nogal wat te overzien als je zo'n wagen de eerste keer opzet, dan moet het dat wel geweest zijn. Wat ik echter eerder had verwacht, was dat ik de boog dan gewoonweg niet omhoog getrokken zou krijgen wegens teveel weerstand. En niet dat het gelijk zou scheuren. Ik heb de handleiding er ook nog eens op nagelezen en kon daar ook niks vinden wat in die richting wijst. Ik ga er maar vanuit dat mijn ervaring mij met schade wijzer heeft gemaakt en heel veel anderen hopelijk zonder schade.
Bij de Mercury (schoonfamilie heeft er zo een) loopt de voorste boogtunnel niet door tot op de grond. Bij de Columbia dus wel en dan komt daar ook meer kracht op.
In de opzet instructie wordt het kort aangehaald: pagina 4, 2e alinea:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7406.0.html (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7406.0.html)
Citaat van: GJT op april 16, 2012, 09:17:04 PM
In de opzet instructie wordt het kort aangehaald: pagina 4, 2e alinea:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7406.0.html (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7406.0.html)
Ik heb deze alinea anders ge?nterpreteerd, namelijk dat de lijn die je denkbeelding door de 2 punten van de plek waar de boogstok de grond in prikt, kunt trekken, parallel moet zijn met de vouwwagen zelf (zodat je de voorluifel niet scheef omhoog trekt). Zoals ik wel vaker zeg: als je echt iets wilt leren, dn moet je het voelen. Nou, dat is gelukt I:.
Gisteren hebben we de gerepareerde voortent bij De Wit. Vandaag even gekeken, we wilden hem toch anders opvouwen zodat hij op de keuken kon liggen, en ik moet zeggen dat het heel knap gemaakt is. Ze hebben het gescheurde stuk eruit gehaald voor zover nodig en een nieuw stuk erin gezet (driehoek, zoveel mogelik via bestaande naden). Daarnaast hebben ze het kwetsbare stuk, waar de scheur begon, versterkt met een extra stuk. Zoals gezged, heel knap gemaakt: het is net of het zo hoort (ze hebben het aan beide kanten hetzelfde gedaan). Feitelijk hebben we nu een unieke voortent en beter dan het orgineel :K.
We hebben de vouwwagen vandaag ook helemaal ingepakt met alles wat in hoort. Ik sta er verbaasd van wat daar allemaal in kan. Echt alles zit erin. En wat helemaal typisch is: zonder ervaring komen we uit op een kogeldruk van 56 kg. Keurig toch?
super,
en nu maar gauw gaan opzetten ergens :#
geweldig! wij waren gisteren ook nog even bij de Wit geweest. er stonden buiten op het opslagterrein nog genoeg vouwwagens onder zeil :)
en goede service weer van de Wit!
veel plezier!
Citaat van: couson op april 21, 2012, 08:11:59 PM
Gisteren hebben we de gerepareerde voortent bij De Wit. Vandaag even gekeken, we wilden hem toch anders opvouwen zodat hij op de keuken kon liggen, en ik moet zeggen dat het heel knap gemaakt is. Ze hebben het gescheurde stuk eruit gehaald voor zover nodig en een nieuw stuk erin gezet (driehoek, zoveel mogelik via bestaande naden). Daarnaast hebben ze het kwetsbare stuk, waar de scheur begon, versterkt met een extra stuk. Zoals gezged, heel knap gemaakt: het is net of het zo hoort (ze hebben het aan beide kanten hetzelfde gedaan). Feitelijk hebben we nu een unieke voortent en beter dan het orgineel :K.
We hebben de vouwwagen vandaag ook helemaal ingepakt met alles wat in hoort. Ik sta er verbaasd van wat daar allemaal in kan. Echt alles zit erin. En wat helemaal typisch is: zonder ervaring komen we uit op een kogeldruk van 56 kg. Keurig toch?
Fijn dat het allemaal is opgelost. Nu kan het klappen beginnen. Veel plezier!
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Nu ben ik alleen nog aan het zoeken naar de benodigde bandenspanning van de bandjes op de vouwwagen. Er is vast iemand die dat weet. Toch?
3 bar.
Citaat van: GJT op april 22, 2012, 07:37:08 PM
3 bar.
Ik houd van de kracht van het forum. Dank je wel.
maximale bandendruk staat ook op de band en is sterk afhankelijk van de bandenmaat (in onze mercury, maat 145R12 mag max 32 Psi, dus 2,2 bar)
Die van ons heeft 13" wielen. Geen idee of Cabanon ook andere maten hanteert. Ik heb destijds het boekje er op nageslagen en ter verificatie De Wit gebeld. Beide gaven 3 bar aan. Wat er op de band staat zal ik nog even nakijken maar ik dacht dat ie nog iets meer mag hebben. Wij vullen hem standaard af op 3,0 bar. Wordt vervolgt..
toevoeging: 46 PSI staat er op de band. dit is 3,1 en een beetje. Wij houden op advies van de wit 3,0 bar aan (koude band, 20 graden omgevingstemp).
Citaat van: GJT op april 23, 2012, 07:15:20 AM
Die van ons heeft 13" wielen. Geen idee of Cabanon ook andere maten hanteert. Ik heb destijds het boekje er op nageslagen en ter verificatie De Wit gebeld. Beide gaven 3 bar aan. Wat er op de band staat zal ik nog even nakijken maar ik dacht dat ie nog iets meer mag hebben. Wij vullen hem standaard af op 3,0 bar. Wordt vervolgt..
toevoeging: 46 PSI staat er op de band. dit is 3,1 en een beetje. Wij houden op advies van de wit 3,0 bar aan (koude band, 20 graden omgevingstemp).
Klopt. Mijn Cabanon geeft ook aan 46 PSI en ik houd ook de 3,0 bar aan op advies van de Wit.
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk