Er is/ komt een nieuw model van combi camp uit. De flexi. Foto's zijn al te zien op
www.combi-camp.nl (http://www.combi-camp.nl)
Met dit model vind ik het wel overduidelijk dat Aart Kok Combi-camp heeft overgenomen.
Iemand deze al op een beurs zien staan?
Dat extra bedje/slaaptentje in de voortent vind ik er wel erg knullig uit zien op de foto.
Groetjes, Irene
Yep gezien op de beurs....
Mooie bak trouwens...
Ruim genoeg voor voor een trekkend gezin..
Ik vond het een wagen met een hoog net-niet gehalte. Maar, dat is uiteraard een mening...
Combicamp is relatief duur, je verwacht dat het kwaliteit heeft en doordacht is. Het kwam op mij over als een dure Odyssee. In de wagenbak heb je heel veel ruimte, maar daar moet wel weer je keuken inliggen. Dat betekent altijd sjouwen. Er een een pack-n-go systeem (tenminste, zo zou het bij Holtkamper heten), maar die kosten je ook enige bagageruimte.
Wat ik mis bij de Aart-koks is het tentdoek dat rondom naar de grond gespannen is: dat zorgt voor extra comfort.
Wagen ziet er netjes uit, maar is blijkbaar gewoon niet mijn ding.
ik heb hem een paar wekeb terug in zeist zien staan.
leek idd een odyssee maar diee heeft volgens mij wel meer bagage ruimte.
ik heb er verder ook niet echt na gekeken.
we gingen eigelijk naar hk toe en dan ligt zeist ernaast.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Citaat van: CEO op maart 22, 2012, 01:44:57 PM
Wagen ziet er netjes uit, maar is blijkbaar gewoon niet mijn ding.
Ben het met je eens CEO, zit geen schrijntje Combi Camp in.
Ik denk dat als de Denen zelf een nieuw model hadden uitgebracht dat het er héél anders uitgezien had.
Zo op de foto's te zien speelt het voordeel van zeer snel opzetten van de klassieke CC modellen geen rol meer bij de Flexi...
Mike
Citaat van: CCF op juli 10, 2012, 10:13:14 PM
Ben het met je eens CEO, zit geen schrijntje Combi Camp in.
Ik denk dat als de Denen zelf een nieuw model hadden uitgebracht dat het er héél anders uitgezien had.
Zo op de foto's te zien speelt het voordeel van zeer snel opzetten van de klassieke CC modellen geen rol meer bij de Flexi...
Mike
Als fanatiek CC-er kan ik me alleen maar bij deze woorden aansluiten... Ik mis alles aan deze wagen wat me juist deed besluiten om één van de 'traditionele' modellen aan te schaffen. Wat mij betreft een "nee".
Het is de achterkant van een Aart Kok met de voorkant van een Combi Camp. Het is een budget model voor de mensen die wel een CC willen maar hem niet kunnen/willen betalen. Dit volgens de man van Bravo. Volgens mij moet je van een premium merk geen budget modellen uitbrengen maar dat was ie niet met me eens. Een kleiner model is volgens mij prima, maar dan wel met dezelfde kwaliteit en uitstraling.
Citaat van: campingloge op juli 11, 2012, 09:19:45 PMVolgens mij moet je van een premium merk geen budget modellen uitbrengen ............
Daar sluit ik me volledig bij aan; dan haal je het gevoel van de fanatieke CC bezitters onderuit. Automerken doen dat ook niet en zoeken een goedkoop merk op (of maken er een) waar ze de 'budget- auto's' onderbrengen; zoals o.a. Renault met Dacia doet en Volkswagen met Skoda. Overigens vind ik de Flexi nu ook weer niet de aanbieding van de week, zoals Skoda dat ook niet echt meer is.
Ik zat me laatst te bedenken waarom ze bij CC bijvoorbeeld geen langere wagens maken, van mij apar met 2 bedden achter elkaar, of naast elkaar; Ik denk dat dat met dat systeem best zou moeten kunnen. Heb je ook een redelijk leefruimte en 4 vast slaapplaatsen.
Bij nader bestuderen ben ik erachter dat dit eigenlijk bijna dezelfde wagen is als de aart kok kariba en kavango tent trailer. Zelfs de handleiding is dezelfde voor die wagens (met fotos van aart kok modellen). Het zijn ook dezelfde aanhangers en de optielijst is identiek als die van aart kok. het enige verschil is dat de flexi 1000 euro onder de prijs zit van de aart kok kanavango en kariba.
Vind ik toch een beetje een vreemde zet van aart kok.
meng me er ook eens in ... normaal lees ik mee op de camplet afdeling.
wat de prijs betreft lijkt het op een zelfde constructie als Volkswagen en Seat (en de één die bij de ander in de magazijnen loopt te winkelen.)
Of de Denen zelf iets dergelijks uitgebracht hadden weten we natuurlijk nooit, tenzij je iemand zou kennen die daar hoofd development zou zijn geweest en je enige inzage zou kunnen geven wat de lijn der ontwikkelingen ZOU zijn geweest. Koffiedik kijken denk ik zelf.
Afgezien van het feit dat ik de wagen nooit heb gezien en alleen maar de kwaliteit van naam en foto's ken moet ik zeggen dat ik het apparaat er wel degelijk uit vind zien. Vooral mooi vind ik de ruitjes aan de achterkant van de tent, waardoor je wat meer licht in de slaapkabines krijgt. Caravans hebben dat ook. Het hangbedje zou ik een baby nog niet inhangen denk ik (vanwege kwaliteitseisen) en voor andere kinderen is de constructie te licht. Hier valt aart toch door de mand . Ik hoop alleen maar dat deze vouwwagen de kwaliteit van de andere modellen kan evenaren.
ik zag deze idd een tijdje terug al op hun site staan. Volgens mij worden er ook al voordelige 2012 modellen aangeboden bij Bravo.
Vind de tent op zich wel apart. Snap alleen niet dat de keuken in de bak opgeborgen moet worden, dat is minstens 30% van de ruimte!
Overigens heeft hij ook wel iets van de 3Dog in ingepakte stand.
Ik zag er vorige week bij Erica volgens mij eentje klaar staan voor aflevering.
Moet zeggen dat het ingeklapt wel een bakkie is dat elk spoor van sfeer en stijl ontbeert...
Citaat van: Frankie op oktober 03, 2012, 03:39:06 PM
Moet zeggen dat het ingeklapt wel een bakkie is dat elk spoor van sfeer en stijl ontbeert...
Uitgeklapt ook... :N
(Ik vind het, zoals eerder gezegd, eigenlijk helemaal niets)
Helemaal niets is wel heel weinig.
Het is wel duidelijk dat het geen CC is zoals we gewend zijn.
Je moet hem eigenlijk vergelijken met een Jametic, Odyssee of de andere Aart Kok's. Lijkt me vooral iets voor mensen die geen behoefte hebben aan een vaste keuken. Hij ziet er van buiten niet slecht uit.
Wisten jullie trouwens dat je de wagen ook als aanhanger kan gebruiken. Zien jullie het al voor je? Na de vakantie de vouwwagen uit elkaar halen en alle spullen ergens opbergen, om er vervolgens een partijtje brandhout mee te gaan rijden.
Citaat van: jvanderlans op oktober 03, 2012, 11:26:54 PMZien jullie het al voor je? Na de vakantie de vouwwagen uit elkaar halen en alle spullen ergens opbergen, om er vervolgens een partijtje brandhout mee te gaan rijden.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren. Dan moet je dus je bed plus de tent en de bogen van de wagen afhalen (best zwaar en behoorlijk onhandelbaar) en rechtop tegen de wand van je schuur neerzetten. Dan heb je dus zowel iets tegen de wand staan als het bakkie als ruimtevreter in de garage, dat je waarschijnlijk veel minder vaak gebruikt dan je tevoren denkt. Ik denk dat er eigenlijk maar één reden is om zo'n ding te kopen dat is de lage prijs. Maar ik twijfel eerlijk gezegd ernstig aan de praktische inzetbaarheid ervan en het nut van de loskoppelbaarheid.
Citaat van: Citizen Kane op oktober 03, 2012, 02:11:13 PM
Het hangbedje zou ik een baby nog niet inhangen denk ik (vanwege kwaliteitseisen) en voor andere kinderen is de constructie te licht. Hier valt aart toch door de mand .
Volgens mij is het geen hangbedje hoor. Het tentje staat/ligt gewoon op de grond. Volgens mij moet je dit net zo zien als een ondertentje onder je bed. Alleen de bovenkant wordt omhooggehouden. Je luchtbedje licht lekker op de grond.
Wat niet wegneemt dat ik het er niet uit vind zien, zo'n tentje in de voortent...
Ik begrijp niet zo goed wat er nou mis is met deze wagen, maar ik heb ook geen CC geschiedenis en kan dus ook niet vergelijken. Ik vind deze wagen lijken op elke snelklapper, ook die uit het wat prijzigere segment. Je hebt, zoals bij meerdere, niet zoveel ruimte, maar als je dat ook niet nodig hebt zou ik liever met mijn geld vaker uit eten gaan of een dagje Efteling doen, dus zo'n wagen zou dan prima bij mij gepast hebben.
Nou is onze wagen ook gewoon dichtgeklapt een witte bak, maar ik zie ook niet wat er nou mis kan zijn met deze wagen. Tsja, als ik 'm had zou ik liever hebben gehad dat ze de bak net zo breed hadden gemaakt als de wielen, is weer ruimte. Alhoewel, scheelt weer in mijn garage. Van mij hoeft de wagen van een vouwwagen helemaal niet mooi te zijn.
Het tentje in de voortent zie je min of meer bij andere snelklappers ook, of in ieder geval met zo'n uitbouw of iets dergelijks. Ook niet de meest mooie oplossing, maar best handig. Jammer is natuurlijk dat het weer van de al beperkte ruimte af gaat, maar als je er genoeg aan hebt ziet het er best leuk uit.
Hopelijk kunnen we snel het eerste forum lid verwelkomen die veel plezier gaat hebben met de keuze van deze wagen!
Ook ik vind het zo op het eerste oog geen verkeerd karretje. Niet mijn keuze maar dat is persoonlijk.
Ik denk dat er best wel een aantal mensen zijn die veel plezier met dit product kunnen gaan hebben
Maar om het nu een budget klapkar te noemen gaat wel erg ver.
Een basisprijs voor een naakte vouwwagen van ?6000 vind ik geen kattepis.
Breid je hem uit met basiszaken die m.i. toch bij een instapmodel horen b.v. kampeerkeuken ?495, koelkastje ?295, schokdempers ?155, reservewiel ?245 en afleverkosten ?345
In dat geval moet je toch al gauw een dikke ?7500 neerleggen.
Over de 'aircraft space kitchen' wil ik het helemaal niet hebben want ?1500 voor een hoogwaardige aluminium kist vind ik echt ver over de top.
Zegt hij die twee jaar terug een nieuwe CCV heeft aangeschaft :+
Zie ik dat nou goed bij het opzetten van de flexi? (http://www.combi-camp.com/en/products/flexi/erection/) Is dat "mevrouw kok"?
Citaat van: Citizen Kane op oktober 07, 2012, 06:24:54 PM
Zie ik dat nou goed bij het opzetten van de flexi? (http://www.combi-camp.com/en/products/flexi/erection/) Is dat "mevrouw kok"?
Zou heel goed kunnen dat dat Anneke Kok is. Die doet tenslotte ook de filmpjes. (En de verdere marketing).
Inclusief inritsbaar kuipgrondzijl, opbergschort (zou standaard moeten zijn), twee extra voorsteunen, reservewiel en keuken zit je inderdaad gauw op de ? 7500,-. Met als voordeel een alu bak, een laadvermogen van 450 (zeg rendabel gezien 400), een afneembare constructie, 2 fullsize lattenbodems, ramen in slaapkabines en laden en lossen zonder uitvouwen vind ik dit zeker een concurerende prijs t.o.v. een Camp-Let Adventure of Classic. Hopelijk in de toekomst een aanbouwtentje en een imperiaal erbij aanbieden en ik ben om!
Citaat van: Swede op oktober 03, 2012, 02:42:53 PM
Snap alleen niet dat de keuken in de bak opgeborgen moet worden, dat is minstens 30% van de ruimte
Snap ik ook niet Swede. Als ik de foto's goed bekijk ongeveer 20. Maar dan nog, met het onderstel en de dissel van deze vouwwagen (zie foto (http://www.combi-camp.com/images/content/flexi/IMG_6939.JPG)) hoeft die keuken helemaal niet in de bak. Gewoon voorop monteren! (of je moet daar je fietsen willen hebben).
Het is misschien niet typisch een combicamp. Maar voor de rest zie ik niet wat er nou echt zo anders is als bij andere vouwwagens met een tentlook. Begrijp de negatieve reacties dan ook niet echt zo heel goed. :?
Wat ik echter niet snap; waarom die bullbars aan de zijkant als optie aangeboden worden, evenals de optie voor zwarte spatborden. Als je dan toch die kar als aanhanger wilt gebruiken zitten die bars alleen maar in de weg bij het laden en lossen. En die zwarte spatborden doen me helemaal niks. Van mijn part zijn die gewoon van plastic. Nog lichter ook.
Citaat van: Citizen Kane op oktober 12, 2012, 08:51:19 PM
Wat ik echter niet snap; waarom die bullbars aan de zijkant als optie aangeboden worden, evenals de optie voor zwarte spatborden.
Och, het zijn accessoires die het ding wat stoerder maken. Stylingaccessoires zijn niet per definitie functioneel of handig. Veel van dergelijke accessoires op auto's zijn ook volkomen nutteloos of zelfs hinderlijk, zoals zo'n kachelpijp als uitlaat of zo'n nutteloos campingtafeltje op de achterklep.
nu ook als Flexi Comfort beschikbaar.
Deze heeft een vaste doorloopkeuken (tevens verwijderbaar), bankkasten (is dit dan een symetrische klapper?) en optie op loungebank. (dit wekt mijn intresse!, moet het toch een gigantische bank zijn). Vanaf Februari 2013 leverbaar.
Nieuwsbericht volgt morgen :J :J
Ik heb hem in Heemstede gezien. Op zich is het best wel een nette wagen vind ik zelf.
De comfortuitvoering zou de wagenbak zijn van de aart kok game drive versies met daarop een combicamp Flexi tent.
De Comfort uitvoering zal nog worden samengesteld (Flexi tent op nieuw gekleurde stalen bak+keuken), waarna foto's volgen en ze in Heemstede te zien is. Deze uitvoering is al wel te bestellen.
De stalen wagenbak + keuken komt in de kleur donker grijs/bruin (havana) en is inderdaad technisch gelijk aan de Game Drive (Kariba/Kampala/Kavango).
De tentmaten zijn gelijk aan de Kavango, het doeksoort is weer gelijk aan andere Combi-Camp typen (Ten Cate KD38, iets afwijkend van de aart kok typen) en in CC-kleuren.
Naast bestaande losse keukens voor de Flexi Tenttrailer zou er intussen aan nog een nieuw type keuken gewerkt worden.
Vorige week is een en ander nog eens door medewerkers van Aart Kok bevestigd.
Als belangstellende zal je intussen deze combinatie (frisse) Flexi tent met Comfort stalen bak+keuken zelf voor ogen moeten zien. Ben zelf benieuwd hoe dit uitgeklapt binnen in de tent eruit gaat zien; chic, modern of donker. Je mag, naast kwaliteit, ook de moderne uitstraling van Combi-Camp bij deze typen verwachten. Bij de aluminium versie zit dat wel goed. En de grote varioluifel is niet typisch CC maar lijkt aan de Flexi zeer goed passend.
Het showroombezoek geeft de verdere verschillen aan t.o.v. de aluminium bak ofwel Flexi Tenttrailer: de laadruimte van de Comfort is toegankelijk via de doorloopkeuken opening of bij losgekoppelde keuken; en hier geen 'laden en lossen zonder uitklappen'. Het inwendig bak+keuken volume is ca. 700+160 tegenover ca. 1.100 l voor de Tenttrailer (gebaseerd op beschikbare afmetingen). Bij de optie loungebank (Comfort) vouw je de lattenbodem omhoog tot zitting/leuning maar ontbreken de gasveren om het hele bed te liften, en wordt de bergruimte beperkt bereikbaar.
(intussen slaat onze wijzer van voorkeur uit naar de tenttrailer)
(foto's zonder gevraagde toestemming, wel in het bijzijn van A. Kok)
Zier er interessant uit vind ik. Wat ik wel heel handig vind zijn 2 kleine windschermpjes aan de voortent.
Geeft iets van geborgenheid....
dat zijn handige zijschermen inderdaad, en in delen in te rollen ook.
In deze showroom ontbrak de vario luifel. Deze luifel vinden wij een heel mooie aanvulling.
Op een (binnen) foto in de voortent krijg je een indruk van de ramen, horren en verduisteringen, en hiermee zal wel ruimschoots met licht en doorkijk gespeeld kunnen worden.
Op de C-C website is meer te zien.
Ik vind het wel een mooie wagen eigenlijk. Doet me wel erg denken aan de camp-let, die heeft volgens mijn grofweg dezelfde klaptechniek.
klopt, wordt ook wel het Camp-let systeem genoemd omdat zij hiermee de of een van de eerste waren, eind jaren 60. Verder houdt de vergelijking op om vele technische en praktische verschillen.
Drie Aart Kok typen en dan met name de Kavango vouwen identiek met de Flexi uit (hetzelfde ontwerp en stal)
@ peertjes, wordt dit de opvolger van de Conway? Je hebt je nl behoorlijk verdiept in de flexi :J
medeklappers informeren gaat het hier ook om, en jij weet daar alles van :J,
onze ideale wagen zit wel vol kenmerken uit de onvergelijkbaren country en flexi ...
en kijken, kijken.. is altijd voorpret, juist in een tijd met koopkrachtplaatjes.
Intussen opzoek naar een baan, en de conway nog meer opleuken.
Kunnen informeren is zeker leuk en orienteren ook :J vind de flexi een leuke wagen, het zou niet onze opvolg keuze zijn maar ik vind het hoe CC en Aart kok elkaar hierin ontmoeten. :J
Wij waren vrijdag bij Aart Kok Adventure in Roden (voorheen B&A), voor een kleine reparatie aan onze wagen ( zeer netjes en servicegericht verholpen, mag ook wel eens worden gezegd). Naar aanleiding van de berichten op dit forum de Flexi eens bekeken.
Duidelijk zichtbaar is dat Aart Kok en Tago nauw samenwerkten ( maakten gebruik van de zelfde wagens). De Flexi is een exacte kopie van onze Tago Settler, met uitzondering van de keuken, die bij ons aan de wagen hangt. Zelfs de prijs komt overeen. Dus een snel en eenvoudig op te zetten wagen. Naar mijn idee wel een echte Nederlandse wagen, dus of deze ook de bekende kwaliteit van de CC heeft????
Wij waren vandaag bij de vouwwagenspecialist en hebben daar de flexi met doorloopkeuken zien staan. Dat is het model wat vanaf begin 2013 geleverd wordt en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Een aart kok kavango is eigenlijk hetzelfde maar duurder. Dan vinden wij de flexi interessanter. Een vergelijking met de trigano odyssee is echter lastig. Die laatste is nu nog zeer interessant geprijsd. Dus eigenlijk is mijn vraag of er inmiddels flexi-ervaringen zijn en wat jullie voor- en nadelen vinden wanneer je de flexi vergelijkt met een odyssee?
PS. Waarschijnlijk leest niemand dit en ligt iedereen uit te buiken van de kerst, maar toch...
Citaat van: villeke op december 27, 2012, 10:25:01 PMWaarschijnlijk leest niemand dit en ligt iedereen uit te buiken van de kerst
Nee hoor, ik lees het wel, maar ik heb al een vouwwagen, dus ik oriënteer me niet zo heel erg meer. :P
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van een doorloopkeuken, omdat je toch op een plek staat te koken waar, zoals de naam al zegt, gelopen wordt of kan/moet worden. Wil je dat niet, dan moet die keuken er eigenlijk altijd af en verplaatst worden. Nie echt prettig. :N
Frankie bedankt! Ben ik met je eens echter het verplaatsen van de keuken naar buiten of elders in de voortent vind ik geen probleem. Al vind ik de keuken van de odyssee praktischer omdat deze meer ruimte biedt.
Tien jaar gelden heb ik één zomer met de Odyssee gekampeerd.
Ik vond de keuken qua gewicht een onding.
Doordat mijn vrouw artrose heeft in haar onderrug en dus eigenlijk niet kan tillen was dat ding slechts met zeer veel moeite te verplaatsen.
Laten staan was geen optie want dan kon je berruimte en het linker bed niet in.
Was voor ons de reden om na een jaar alweer afscheid vann dat ding te nemen.....
Dat verplaatsen van die keuken, of eigenlijk het niet verplaatsen daarvan was voor ons de belangrijkste reden om voor een CC met vaste keuken te kiezen. Wij waren dat gesleur met die zware keuken van onze vorige vouwwagen helemaal beu. Het was net of ie elk jaar zwaarder werd.
Daarom hebben wij alleen de wagens met vaste keukens bekeken.
De vraag is natuurlijk hoe vaak je echt op die keuken aan het koken bent, of dat je veel gebruik maakt van bv. een scottelbraai. Als dat laatste het geval is kun je zo'n doorloopkeuken best wel laten zitten lijkt me zo.
Citaat van: nunogconway op december 28, 2012, 10:47:28 PM
De vraag is natuurlijk hoe vaak je echt op die keuken aan het koken bent, of dat je veel gebruik maakt van bv. een scottelbraai. Als dat laatste het geval is kun je zo'n doorloopkeuken best wel laten zitten lijkt me zo.
Ik denk in de praktijk vaker dan je denkt: 's ochtends water voor de thee, eitje koken. 's Middags soepje maken of als je geen eitje bij het ontbijt had nu ééntje bakken. Tussendoor nog eens een kopje thee. Enzovoorts. Ons avondeten wordt inderdaad meestal op de Skottel bereid maar de (ook bij ons dus) vaste keuken wordt enorm veel gebruikt. Maar dat zal ook wel iets zijn van: we hebben 'm en gebruiken 'm dus ook. Als we een andere wagen hadden gehad zonder vaste keuken hadden die gewoontes er wellicht anders uit gezien?
Dat is juist wat ik bedoel; voor het 'lichte' kookwerk is die vaste keuken geen probleem. Stevig bakken en braaien is natuurlijk iets anders.
Kogel is door de kerk!
Vandaag bij de vouwwagenspecialist in Boxtel een combi-camp flexi besteld. Het is het nieuwe model met de doorloopkeuken in de kleurstelling ecru/grijs. De wagen wordt in maart geleverd dus ruim op tijd voor het voorseizoen. Nu maar eens kijken of het vouwwagenweekend een mooie gelegenheid is voor een vuurdoop! Doorslaggevend is geweest is de snelle manier van klappen icm toch veel ruimte en de zichtbare degelijkheid van combi-camp/aart kok (het is tenslotte een groot deel "kavango").
We kunnen niet wachten om er mee op pad te gaan.
Je zou ons er wel een plezier mee doen.
Ben wel benieuwt hoe de flexi in het echt klapt.
Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Dat het klapseizoen maar lekker vroeg mag beginnen! :>
En een fotootje met doorloopkeuken ter illustratie.
Citaat van: sannie75 op december 29, 2012, 05:22:09 PM
Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Dat het klapseizoen maar lekker vroeg mag beginnen! :>
Qua temperatuur deze dagen zou het al kunnen
Gefeliciteerd met de aanschaf en keuze! Naar mijn mening een verstandige keuze ;)
Wij hebben ook even getwijfeld tussen de flexi en de kavango maar hebben uiteindelijk toch voor de kavango gekozen.
Toen we in de showroom stonden en ze allebei eens goed bekeken hadden waren we er vrij snel uit. Het gevoel in de twee tenten is volledig verschillend.
Het prijsvershil zit em vooral is het tentdoek dat Aart kok gebruikt. De Flexi is daardoor ook niet zo strak op te zetten als de Aart kok modellen.
De Flexi blijft volgens mij een mooie wagen als je liefhebber bent van de stijl van CC
Gefeliciteerd en veel kampeerplezier ermee :J
Citaat van: Emmer op december 30, 2012, 10:37:53 AM
Wij hebben ook even getwijfeld tussen de flexi en de kavango maar hebben uiteindelijk toch voor de kavango gekozen.
Toen we in de showroom stonden en ze allebei eens goed bekeken hadden waren we er vrij snel uit. Het gevoel in de twee tenten is volledig verschillend.
Het prijsvershil zit em vooral is het tentdoek dat Aart kok gebruikt. De Flexi is daardoor ook niet zo strak op te zetten als de Aart kok modellen.
De Flexi blijft volgens mij een mooie wagen als je liefhebber bent van de stijl van CC
Gevoel is inderdaad verschillend, persoonlijke voorkeur i.c.m. het prijsverschil bepaalt dan de keuze. Jouw opmerking over het tentdoek klopt niet denk ik want het is in beide gevallen of Ten Cate KD48 kwaliteit (Karsten) of Wisselink KS202 kwaliteit (De Waard). De verkoper bij de vouwwagenspecialist had het over Ten Cate de KD48 v.w.b. de flexi.
Ik vind beide wagens mooi alleen het prijsverschil gaf de doorslag. De verkoper van de vouwwagenspecialist vond ook dat de flexi om die reden een hele geduchte concurrent zal gaan worden voor zowel de kavango alsmede de kariba. Concurreren binnen het eigen merk aart kok dus. Wat dat voor de kavango betekent zal nog moeten blijken. Persoonlijk denk ik dat ze prima naast elkaar kunnen bestaan.
Die 'Flexi' is natuurlijk op de markt gezet om te concurreren tegen alles wat rond die ? 6.000,- kost; Cabanon en consorten, op zich voor wat betreft CC/AartKok een slimme move. Pak je toch een stuk markt waar je anders niet in beeld bent. En reken maar dat CC geen slechte vouwwagens verkoopt; een goede naam opbouwen duurt een eeuwigheid, een naam te grabbel gooien is zo gebeurd.
Over de kwaliteit van het doek, is toch wel een ander verhaal dan ik gehoord heb van Aart Kok zelf via Facebook geantwoord.
CiteerHallo,
Ik lees in de prijslijst van de Kavango dat er Ten Cate Excellent doek gebruikt is. Bij de Combi-Camp Flexi (wat eigenlijk hetzelfde tentframe is en dus niet raar om te vergelijken), wordt er volgens de prijslijst Ten Cate KD38 doek gebruikt. Zit hier kwalitatief (gr/m2, waterdichtheid) verschil in, of is dit eigenlijk hetzelfde doek?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
_______________
12 september 8:58
Aart Kok Adventure
Beste Bram, KD48 Ten Cate Excelllent wordt alleen door Aart Kok gebnruikt. De KD38 door alle andere aanbieders, ook door Combi-Camp. Daarmee is KD38 niet slecht, maar KD48 is wel beter !
_______________
12 september 10:27
Aart Kok Adventure
Beste Bram, ter verduidelijking wat meer informatie over het Ten Cate doek : http://www.tencate.com/emea/Images/colour%20card%20tencate%20cotton_tcm28-3453.pdf (http://www.tencate.com/emea/Images/colour%20card%20tencate%20cotton_tcm28-3453.pdf).
KD38 = 280 g/m2 en KD48 = 310 g/m2. Dus wel degelijk een verschil.
Even voor mijn beeldvorming, wat voor soort regenbui is 280 g/m2 en wat voor soort regenbui is 310 g/m2?
Citaat van: Qwaqa op januari 01, 2013, 03:57:42 PM
Even voor mijn beeldvorming, wat voor soort regenbui is 280 g/m2 en wat voor soort regenbui is 310 g/m2?
:#
Dat is helaas niet in 'regenbuien' uit te drukken. Maar wel in het aantal jaren dat het katoen zware regenbuien kan weerstaan. Ik weet dat De Waard met 300 grams doek altijd uitging van iets van 30 kampeerweken, zeg maar 10 jaar. Of was het nou 45 weken, 15 jaar?
Het lichtere doek zal wat minder jaren mee gaan, maar een zware bui en de nodige wind weerstaan ze beiden.
Kd 38 doek is normaal geweven katoendoek. Kd 48 doek is gemaakt van getwijnde draad en dat maakt het doek veel sterker.
Daarmee ga ik zeker niet beweren dat kd38 minderwaardig zou zijn maar er is wel degelijk verschil.
ik kan mij wel vinden in de verschillende analyses. Ik zal nog eens informeren bij de vouwwagenspecialist samen met wat andere vragen die ik nog heb.
Ik heb nog eens geinformeerd en inderdaad wordt de flexi uitgevoerd met KD-38 doek. Kwalitatief prima doek volgens de vouwwagenspecialist waar zij al vele jaren ervaring mee hebben. Wat in de praktijk het verschil zal zijn met KD-48 weet ik niet. Wellicht verklaart dit voor een deel het prijsverschil met de kavango.
Ik heb er echter vertrouwen in dat het doek in de praktijk prima zal functioneren.
De voorpret is in ieder geval al begonnen. Ik ben al aan het bedenken hoe we met de wagen op pad willen gaan. Wat nemen we mee? Niet te veel en niet te weinig, voornamelijk gericht op snel klappen en waarschijnlijk op de bonnefooi de zon achterna. In mei wellicht een weekje uitproberen in NL. Lekker ervaringen op doen (die ik uiteraard zal delen :# :#).
We zitten nog te denken over het voorjaarsweekend om daar naar toe te gaan. Wie weet!
Met de voorpret is het vakantiegevoel meteen begonnen toch :# Zou leuk zijn als jullie komen op het voorjaarsweekend en om de wagen in "het wild" te zien ipv in de showroom :J :J
We gaan ons best doen om het voorjaarsweekend te bezoeken. Het besluit is nog niet genomen.
Zijn er trouwens al forumleden die inmiddels ook een CC flexi hebben besteld? Ik begreep van de VWS in Boxtel dat het "aardig" loopt de verkoop. Ben benieuwd!
Hoe komt het eigenlijk dat je bij de vouwwagenspecialist je wagen hebt gekocht als je van de streek Rotterdam komt? Aart kok zelf is dan toch veel dichter bij?
Citaat van: Emmer op januari 21, 2013, 11:33:59 AM
Hoe komt het eigenlijk dat je bij de vouwwagenspecialist je wagen hebt gekocht als je van de streek Rotterdam komt? Aart kok zelf is dan toch veel dichter bij?
nou veel dichterbij is betrekkelijk. scheelt een km of 20, maar wij waren daar in de buurt op vakantie, zodoende. En ach, in principe doen we het onderhoud in de buurt en heb ik het vertrouwen dat we een degelijk product krijgen waardoor we hopelijk niet terug hoeven omwille van gebreken.
Citaat van: villeke op januari 21, 2013, 08:51:37 AM
Zijn er trouwens al forumleden die inmiddels ook een CC flexi hebben besteld? Ik begreep van de VWS in Boxtel dat het "aardig" loopt de verkoop. Ben benieuwd!
Dat zijn ook de verhalen die ik hoor, maar ook op het CC-forum zijn jullie volgens mij tot nu de enige die zich met een Flexi hebben gemeld?
Citaat van: NielsP op januari 22, 2013, 08:22:21 AM
Dat zijn ook de verhalen die ik hoor, maar ook op het CC-forum zijn jullie volgens mij tot nu de enige die zich met een Flexi hebben gemeld?
klopt, that's us! :#
Hoi,
Ook wij hebben na veel wikken en wegen een CC Flexi comfort besteld! 8)
Wij wilden graag een snelle klapper, maar wel met volledig af te sluiten voortent voor de buien in Nederland. Ook het hebben van 2 vaste bedden had bij ons de voorkeur.
En omdat wij niet meer willen hoeven sjouwen met de keuken is de Flexi de ideale vouwwagen voor ons (hoop ik)
Nu maar eens kijken wanneer 'ie binnenkomt en wanneer we hem voor het eerst gaan testen...
Gefeliciteerd! We zijn niet meer de enige
Hoe gaat jullie flexi er trouwens uitzien? Wij hebben de flexi met varioluifel, kuipgrondzeil, geen disselbak maar op in plaats daarvan een fietsendrager voor 2 fietsen. De kleuren van de tent zijn blauw/grijs met wit.
Hier hetzelfde, alleen weten wij nog niet of wij voor een disselbak of fietsendrager gaan. Wij hebben niet voor het IQ doek gekozen.
Ben benieuwd hoe 'ie jullie bevalt...
Wij ook niet voor het iq doek. Ik denk dat iq doek minder ademt. Daarnaast was het ook nog niet beschikbaar eind december toen wij de wagen bestelden. Weten jullie al wanneer hij beschikbaar is?
hoi,
Bij ons staat de flexi comfort hoog op het verlanglijstje!!! Maar dan wel met iq doek, als we willen trekken, dan hoeven we niet zo lang te wachten tot het doek droog is, en we hebben voorkeur voor Engeland/noord Europa.... Daarbij is de tent erg goed te ventileren, heel veel ventilatieraampjes!
Verder vinden wij het een erg complete vouwwagen, en mooi afgewerkt ook! Wat minder "lounge-Afrika stijl", en wat meer 'functioneel met veel praktische details'. Hij oogt modern, vooral met de luifel eraan. Eigenlijk konden wij geen minpunten vinden....
Jammer dat er nog geen ervaringen te vinden zijn van mensen die de Flexi vorig jaar al gebruikt hebben, ik vind het toch een hele stap, een nieuwe vouwwagen kopen. We kamperen nu in een Randstad leeuw piramide tent, ook heerlijk, alleen het oppakken als je wilt verkassen is wel een klus. Vooral als je hem dezelfde dag ergens anders weer op wilt zetten.
Laat vooral jullie ervaringen horen!
gaan we zeker doen. Misschien al in april, maar zeker in mei er op uit. Mogelijk het klappersweekend, maar nog niet zeker daar van.
Hoi Villeke,
Jullie hebben vandaag toch jullie flexi opgehaald??????
En, hoe is 'ie nu je hem weer hebt gezien en hoe klapt 'ie uit?
We horen graag jullie ervaringen. Als het goed is kunnen wij hem eind maart/begin april halen :>
Klopt! Klappen ging prima en waanzinnig snel! Hij staat nu in de stalling en nu gaan we over indeling nadenken en plannen wat we wel en niet mee willen nemen op vakanties.
Zo ziet hij er uit achter de auto:
Leuk om te zien :K
We kunnen niet wachten om onze Flexi op te halen.
Hallo,
Ook wij hebben een combicamp flexi besteld(ongeveer 2 weken geleden).
Wij hebben gekozen voor het IQ doek volgens verkoper heeft dit doek van zowel katoen en synthetisch beide de goede eigenschappen in zich.katoen(ademend) synthetisch(vuilafstotend, snel droog).
Ook hebben we het kuipzeil,vakkenschort en varioluifel besteld.
Het is ons eerste vouwwagen tot nu gingen we altijd met onze tunneltent van nomad(masai 6) op vakantie.
Dit jaar is ons gezin echter tot 7 personen gegroeid en moesten we opzoek naar een aanhanger om al onze spullen mee te krijgen. Tot vorig jaar was onze auto met dakkoffer precies groot genoeg.
Bij onze zoektocht stuitten we op de flexi . Het concept van aanhanger met daar bovenop de tent sprak ons erg aan en aangezien de holtkamper kyte (prachtig model vinden wij) buiten ons budget viel was de keuze snel gemaakt.
Als het goed is kunnen we half april onze wagen ophalen. De vakantie in zuidfrankrijk is al geboekt nu moeten we nog een " proefritje" boeken.
We hebben er heel veel zin in.
Zo 7 personen, dan is de flexi wel vol! Hebben jullie de Comfort of de tent&trailer besteld?
In ieder geval heel veel plezier gewenst de flexi!
Op een mooi kampeerseizoen W:
Wij gaan komend weekend weer op pad, voor de Flexi. Natuurlijk ook nog even kijken wat de jubileum aanbieding is van Combi camp. En even kennismaken met de mensen van dit forum, die zijn er ook begreep ik :J
Veel plezier gewenst met jullie wagen! Wij gaan, als het allemaal doorgaat, ook voor IQ doek. En voor de versie met keuken.
aha wellicht binnenkort 4 flexi's op het forum. We worden nog de "nieuwe Roadmaster" :H :H
Hoi Villeke,
We hebben een tent&trailer besteld. We hebben nog een complete keuken uitrustingdus vandaar....
De 2 oudsten (9 en 11) slapen in een bijzet tentje.
@bmaarrti: logisch, gezien jullie vorige kampeeruitrusting.
En omdat jullie met zovelen zijn is wat meer bagageruimte niet verkeerd en die is groter in de tent&trailer dan in de comfort.
Flexi-bezitters, wat voor een disselslot hebben jullie besteld/geleverd gekregen?? De vouwwagenspecialist heeft problemen met het leveren van disselsloten (vandaar dat wij nog geen disselslot hebben) en nu denk ik aan een Double Lock Compact Condor. Dit slot is ook aanbevolen door Aart Kok. Benieuwd echter wat andere aanstaande Flexi-bezitters voor disselsloten gebruiken. Ben benieuwd....
Wij hebben het disselslot van de optielijst, geen idee.... disselslot in koffer, staat er in de overeenkomst. Ik ga ervan uit dat Erica een goed disselslot levert. Onze vouwwagen wordt pas in mei geleverd, dus dat duurt nog even. Ik begreep dat jullie oorspronkelijke disselslot niet past? We houden het in de gaten...ik kan in ieder geval wel imformeren, welk disselslot er geleverd gaat worden?
Is dat bij een Flexi dan zo speciaal?
Wij hebben vor onze CC een Alko AKS1300, maar die hadden we ook al een voor de Conway. Ik ben niet zo voor die 2-delige sloten.
Citaat van: nunogconway op maart 23, 2013, 07:16:36 AM
Is dat bij een Flexi dan zo speciaal?
Wij hebben vor onze CC een Alko AKS1300, maar die hadden we ook al een voor de Conway. Ik ben niet zo voor die 2-delige sloten.
Niet direct speciaal maar het betreft geen alko chassis dus een disselslot voor een alko chassis past niet. Ik weet dat de double lock condor past maar ben benieuwd wat anderen gebruiken of geleverd krijgen.
beste Villeke,
Wij hebben ook de compact condor via Aart Kok.
Is lekker compact maar heeft ook een paar nadelen.Voordeel, hij kan op de vouwwagen als deze aangekoppeld staat tijdens tussenstops.
Nadeel 1 is het zo dat om het slot erop te zetten de koppeling in de stand aangekoppeld moet staan. Dat betekent dat als de vouwwagen los staat je na dat het slot eraf is je met de hand de borgpal , in de koppeling, met de hand los moet trekken. Deze is altijd iets vettig en vuil dus een handschoen of een oude lap is wel handig.
Nadeel 2, in de doos vh slot zitten 2 borgmoeren, die je extra op de bouten van de koppeling moet zetten.
Volgens AK hoeven die er niet op om toch scm goedgekeurd te zijn. Volgens de fabrikant moeten ze er wel op voor goedkeuring.
De originele bouten zijn hier echter te kort voor. Heb zelf langere bouten genomen en daarna een fotootje zodat de verzekering niet kan zeuren als de vw ooit gejat zou worden.
Zonder de breekbouten GEEN SCM goedkeuring! Aart Kok zal gewoon langere bouten moeten kunnen leveren.
Wel slechte voorlichting van AK.
Hmmm wat een gedoe. Ik wil vandaag eigenlijk de condor gaan aanschaffen en heb volgens mij ook geen andere keus? Over welke bouten gaat het? Ik heb wat foto's bijgevoegd. Wellicht verduidelijkt dat iets.
Citaat van: Cdr op maart 23, 2013, 12:05:54 AM
Wij hebben het disselslot van de optielijst, geen idee.... disselslot in koffer, staat er in de overeenkomst. Ik ga ervan uit dat Erica een goed disselslot levert. Onze vouwwagen wordt pas in mei geleverd, dus dat duurt nog even. Ik begreep dat jullie oorspronkelijke disselslot niet past? We houden het in de gaten...ik kan in ieder geval wel imformeren, welk disselslot er geleverd gaat worden?
Ik denk dat bij jullie ook de condor wordt geleverd. Ik heb Erica daarover gebeld. Voor de alko koppelingen wordt de eagle geleverd en voor niet-alko de condor.
Hmmm wat een gedoe. Ik wil vandaag eigenlijk de condor gaan aanschaffen en heb volgens mij ook geen andere keus? Over welke bouten gaat het? Ik heb wat foto's bijgevoegd. Wellicht verduidelijkt dat iets.
Ik zit te klooien met tapatalk en foto's uploaden.....even achter pc en dan probeer ik het opnieuw...
Poging 3.....
Hmmm wat een gedoe. Ik wil vandaag eigenlijk de condor gaan aanschaffen en heb volgens mij ook geen andere keus? Over welke bouten gaat het? Ik heb wat foto's bijgevoegd. Wellicht verduidelijkt dat iets. Op welke bouten moeten die borgmoeren worden geplaatst??
Villeke,
De goudkleurige in jouw foto.
Je kan ook zien dat de andere kant gemerkt is met rode verf en dat daar niet nog een extra moer op past.
Citaat van: Theun1957 op maart 23, 2013, 11:50:10 AM
Villeke,
De goudkleurige in jouw foto.
Je kan ook zien dat de andere kant gemerkt is met rode verf en dat daar niet nog een extra moer op past.
Klopt, ik heb het daarstraks in de stalling bij onze Flexi bekeken.
Inmiddels een Condor gekocht (zie foto).
En Aart Kok gebeld. Dit is het antwoord van AK:
De borgmoeren niet gebruiken!! In de handleiding staat dat bij geen gebruik van de borgmoeren het SCM keurmerk vervalt. Maar volgens AK is dat voor de verzekering geen probleem en in de praktijk volstaat het kunnen overhandigen van de sleutels aan de verzekeraar indien de VW gestolen is. Daarnaast zei AK dat de garantie van het chassis vervalt indien de oorspronkelijke moeren worden verwijderd en daarvoor in de plaats borgmoeren worden gebruikt. In hoeverre dit nu klopt of niet weet ik niet. Ik vind het maar raar, maar voorlopig gebruik ik het slot zonder de borgmoeren. In onze situatie acht ik de kans nihil dat een dief met moersleutel en al aan de slag gaat. De VW zal nooit een nacht buiten voor de deur staan en in de stalling hoeft het slot er feitelijk niet eens op. AK gaf aan dat ze standaard de Condor leveren bij de Flexi en dan uitleggen de borgmoeren niet te gebruiken. Het is dus geen standaard beleid om langere bouten te monteren zodat de borgmoeren alsnog kunnen worden gebruikt.
Wat een onzin! Lezen van een montagehandleiding is voor AK blijkbaar erg lastig. De breekmoeren worden tegen de reeds bestaande aangezet en moeten voorkomen dat de oorspronkelijke worden verwijderd. Als de aanhanger wordt teruggevonden ben ik toch benieuwd hoe de verzekering hier mee om zal gaan als deze niet gemonteerd blijken te zijn.
Het certificaat is afgegeven op basis van gebruik inclusief breekmoeren. Andere systemen dienen de bouten niet voor niets af te dekking om goedgekeurd te kunnen worden. Op basis van de theorie van AK kunnen we bij deze club volstaan met een paar sloten, als we de sleutels maar geven aan het lid wiens vouwwagen is gestolen... Wat een BS!
Koop dan de powerlock k1, deze heeft geen van voornoemde problemen, past overal op, tenzij je een stabilisator hebt, dan moet je de s1 gebruiken.
Citaat van: Theun1957 op maart 23, 2013, 08:33:46 AM
Heb zelf langere bouten genomen en daarna een fotootje zodat de verzekering niet kan zeuren als de vw ooit gejat zou worden.
Volgens AK zou de garantie dan vervallen, raar verhaal naar mijn mening...
Wat voor bouten heb je gebruik? Meer specifiek, hoe bepaal je hoe sterk de bouten moeten zijn??
AK is notabene producent van de Flexi. Dat ze uit laksheid dit risico bij de klant neer leggen is bijzonder te noemen. Zonder gebruik van de breekbouten heb je geen goedgekeurd slot.
Bouten gewoon van dezelfde kwaliteit nemen en met juiste aanhaalmoment vastzetten.
Overigens is het volgens mij geen rode lak, maar waarschijnlijk erg ruim aangebrachte loctite rood. Als dat zo is: Knappe jongen die dan met de hand die moer er af krijgt. Daar heb je perslucht voor nodig en waarchijnlijk zal de bout breken.
Zojuist AK maar weer eens gebeld:
- chassisbouwer geeft geen garantie wanneer de moeren worden vervangen door enkel en alleen borgmoeren.
- garantie blijft indien een langere bout wordt genomen, en moeren + borgmoeren worden gebruikt
- alle klanten met een condor slot accepteren de handelswijze
- sommige informeren de verzekering over het niet gebruiken van de borgmoeren en in die gevallen doet de verzekering niet moeilijk
- AK heeft wel eens langere bouten geleverd, maar niet standaard
wat van bovenstaande nu allemaal waar en niet waar is, is lastig te beoordelen. Ik blijf de handelswijze maar raar vinden.
Citaat van: TallGuy212 op maart 23, 2013, 02:39:53 PM
Bouten gewoon van dezelfde kwaliteit nemen en met juiste aanhaalmoment vastzetten.
zit ik aan te denken
Citaat van: TallGuy212 op maart 23, 2013, 02:39:53 PM
Overigens is het volgens mij geen rode lak, maar waarschijnlijk erg ruim aangebrachte loctite rood. Als dat zo is: Knappe jongen die dan met de hand die moer er af krijgt. Daar heb je perslucht voor nodig en waarchijnlijk zal de bout breken.
denk ik ook, en daarom nog maar niet geprobeerd te bepalen met welk moment de moeren nu vastzitten.
Citaat van: TallGuy212 op maart 23, 2013, 02:24:44 PM
Koop dan de powerlock k1, deze heeft geen van voornoemde problemen, past overal op, tenzij je een stabilisator hebt, dan moet je de s1 gebruiken.
die vind ik niks....
Het lijkt me een slim plan om het slot door de monteurs te laten aanbrengen, of in ieder geval langere bouten in de dissel te laten plaatsen, ik heb geen apparatuur in huis met perslucht. Vind het maar raar dat je als koper voor de keus staat: of geen garantie op je vouwwagen-onderstel, of geen verzekering gegarandeerd omdat je de juiste bouten niet gebruikt.
De leverancier moet hier een goede oplossing voor bieden, lijkt me. De powerlock oplossing is niet verkeerd, vind ik. Wel een groot slot. Bij onze aanhanger gebruiken we ook iets dergelijks, maar dan simpeler. Je ziet hem in ieder geval niet over het hoofd, als je erom zoekt.
De rode verf op de moer is gewoon maar een soort lak. In de fabriek wordt de bout op het juiste moment gezet en dan wordt deze lak erop gedaan. Hiermee kan gecontroleerd worden dat de bout op de juiste aanhaalspanning is gezet en tevens kan je eraan zien dat hij niet losgetrild is. Met 2 fatsoenlijke sleutels kan je ze zo losdraaien.
Let wel even op dat bij de bout het dichtst bij de wagen er onderop speciale ring zit omdat deze ook door een ronde pijp gaat.
De oploopdemper zit daar ook vast en de diverse gaten kunnen wel eens onderling verschuiven. Geeft niets kan je zo met een schroevendraaier weer corrigeren, of gewoon de oude eruit en meteen de nieuwe bout erin.
Zoals eerder vermeld heb ik ze gewoon vervangen door langere. Had daarna wat problemen met de oplooprem maar dit is gewoon onder de garantie gerepareerd bij AK in Heemstede. Niemand daar heeft ooit gezeurd dat de bouten vervangen waren.
Bouten zijn M12, kwaliteit 8.8 (staat op de kop), aanhaalmoment is 80 Nm (standaard voor M12).
Villeke heb je ook een pb'tje gestuurd, hoor het wel
Onze eerste klapervaring met de flexi......heb ik geplaatst in een nieuw topic :#
Ons hebben ze ook verteld bij AK dat we best de speciale moeren van het slot achterwege laten ivm garantie of keurmerk.
Zolang je wagen een diefstalverzekering heeft lijkt me dit ook zeker niet nuttig.
Sowieso is de kans op diefstal van een vouwwagen al zeer klein en indien hij toch gestolen zou zijn wie weet dan of je de speciale moeren had gemonteerd? Daar is geen bewijs meer van op dat moment. Dus sleutels van disselslot overhandigen en klaar. Je zou in feite zelfs het disselslot achterwege kunnen laten en zeggen dat er een slot op stond. Maar je wil natuurlijk zelf ook niet dat je wagen gemakkelijk mee te nemen is.
Totdat ze 'm terugvinden....
He Emmer,
Je kan ook zeggen dat er is ingebroken en dat het miljoen dat je net had gewonnen in de loterij is meegenomen.
Heb je wel eens gehoord van FRAUDE en VALSHEID IN GESCHRIFTEN ?????????