Hoi Allemaal ,
Ik wil graag mijn ervaring delen omtrent een aanpassing onder de wagen , ik werd gek kan parasollen en stokken die ik eerst uit moest graven bij aankomst op de plaats van bestemming .
Nu had ik deze aanpassing al eens gezien , dus onder het motto beter goed gejat ...
Hier wat foto's :
Ziet er mooi uit, maar wat een berg losse stokken heb je... De Kavango is toch een snelklapper?
En, wellicht een puntje van aandacht: als ik mij niet vergis, openen de buizen onder het uitklapbed. Is de andere kant niet handiger, of kan eea aan twee kanten open?
Alles is ook redelijk snel ... tot dat je echt uitpakt ...
En de buizen kunnen aan twee kanten open , wel zo handig als ie bijna staat. Ik heb een midden stok en 3 voorstokken + 3 luifel stokken.
De keuken heeft 4 korte pootjes en ik neem altijd twee parasollen en een paraplu mee , bijna alles past in de 125mm buizen.
Best spannend , want het zit allemaal erg stevig en goed vast met goeie bouten en moeren , maar toch....
Onze wagen heeft ruwweg hetzelfde principen en wij kunnen alles kwijt tussen de wielkast en de buitenkant van de wagen. Voor de parasols etc. zeker handig.
Slim om de buizen aan twee kanten open te maken. Niet vergeten beide zijden te checken voor vertrek...
zijn jullie dan niet bang dat de buis eraf gereden wordt bij een verkeersplateu
In de wielkasten kunnen wij nu echt alle standaard dingen vervoeren en in het middenstuk 6 curverkratten en inklapbare picknicktafel e..d.
Qua drempel is de hoogte perfect, hier in Hilversum ben ik er goed doorgekomen en we liggen lekker vol met drempels hoor .
Citaat van: primera op juli 10, 2012, 11:14:39 PM
zijn jullie dan niet bang dat de buis eraf gereden wordt bij een verkeersplateu
Ik heb onder de CC ook zo'n buis, dat gaat prima bij alle verhogingen!
Inmiddels mee gereden op vakantie , , was top !!! Ik ga alleen nog schuimrubber in de doppen maken . Missie geslaagd.
Wilde onder de kariba ook zo'n constructie maken, allen loop ik tegen het probleem aan dat de remstang dan over de buizen schuurt. Om dat op te lossen moeten er ca 4 cm draadstangen tussen profiel en beugel. Wat dan weer ten koste van grondspelin gaatVolgens mij is de bak hetzelfde, dus ben benieuwd of je daar geen problemen mee hebt.
Stang zit er wel redelijk tegenaan, maar had ik weinig last van en zag na mijn vakantie weinig krassen in de buis, mocht het erger worden hang ik gewoon de buis lager.
beste Martijn.
Hier ook de planning om dergelijk buizensysteem onder mijn Kavango te gaan maken.
Waarom je keuze om dit voor de wielen te monteren en waarom er niet achter?
Bij het plaatsen van de buizen achter de wielkasten scheelt dat wellicht weer iets met de kogeldruk, al zal dat niet heel veel uitmaken.
Maar toch ieder grammetje is meegnomen.
Of ging het gewoonweg niet om de buizen achter de wielen te plaatsen?
Ik lees graag je reactie om wellicht bij mij wat uitzoekwerk te besparen.
gr Ton
Zelf inmiddels ook 2x een buis gemonteerd en zelf mijn antwoord gevonden op mijn vraag.
Ivm het reserve wiel kunnen de buizen niet achter de wielen gemonteerd worden.
Ik ben bang dat Martijnh78 geen lid meer is van het forum.. Dus hopelijk heeft iemand ander antwoorden voor je.
Voor de grondspeling geldt eigenlijk dat je de meeste speling hebt vlak voor of vlak achter het wiel als de vouwwagen en heuvel op of af gaat. Voor of achter maakt hier eigenlijk niet zoveel uit, maar op de fotos zie je dat er geen disselbak op de wagen zit. Dus wellicht dat hier voor de gewichtsverdeling het voor het wiel het handigste was. Kijk bij jezelf wat jou het beste past.