Malawi 2.0 ervaringen, tips en tricks

Gestart door poldertoerist, april 24, 2024, 10:28:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bucharestblues

Mooie setup zo. Nog een paar jaar en wij willen/kunnen hem ook zo gebruiken. Dat luifeltje glink aan de prijs voor wat het is.

GuustFlater89

Wij hadden nog een oude luifel van onze Mercury, die heb ik met een zelfgemaakte "verlooprits" passend gemaakt voor de Malawi. Nog niet echt gebruikt, alleen even aangeritst en vastgehouden, maar lijkt prima te werken.
Cabanon Malawi 2.0

poldertoerist

Citaat van: Bucharestblues op april 30, 2024, 08:02:31 PM
Mooie setup zo. Nog een paar jaar en wij willen/kunnen hem ook zo gebruiken. Dat luifeltje glink aan de prijs voor wat het is.
Als je 'm los koopt is dat mss inderdaad zo. maar zo hebben wij er niet naar gekeken. We hebben "gewoon" en vouwwagen gekocht zoals we 'm wilden hebben.

Citaat van: GuustFlater89 op april 30, 2024, 08:42:27 PM
Wij hadden nog een oude luifel van onze Mercury, die heb ik met een zelfgemaakte "verlooprits" passend gemaakt voor de Malawi. Nog niet echt gebruikt, alleen even aangeritst en vastgehouden, maar lijkt prima te werken.

ook mooie oplossing.
Adventure Awaits

poldertoerist

Afgelopen weekend zijn we nog eens gaan proefkamperen om de wagen nog net even beter te leren kennen voor de zomervakantie en we wilden ook de toppper even uit proberen.

Die topper is dezelfde als thuis op het bed en.... dat slaapt dus ook precies zo.  Wat 's morgens wel even een mindfuck was. Achter ons stond een groep waar 's morgens de kinderen kennelijk nogal betijd wakker waren wat resulteerde in wat ruzie en huilen.   En.... zo begint thuis de dag doorgaans ook in het weekend met onze buurkinderen.   Ik moest echt ff schakelen waar ik nu was..  ::) nou ja... complimenten voor het bed nu dus vooral ook van mw de Poldertoerist.

We hebben de stokken van de luifel allemaal vervangen door telescoopstokken. Dar ruimt wel even een stuk makkelijker op en werkt top. Dat is toch makkelijk op hoogte stellen dan met die klikkertjes. Ook een prima keuze dus.

Wat mij opviel is dat de scheerlijnen van de luifel, aan de haringkant een mooi stalen driehoekje hebben maar aan de kant waar je ze aan de luifel vastmaakt niet. Daarom heb ik aan iedere band een karbijnhaak gedaan. Klein dingetje, groot plezier.

Het opzetten ging makkelijk, het opruimen ook, maar dat koste toch onverwacht iets meer tijd dan gedacht, daar moeten we nog even een systeem zien te vinden.

tot slot niet zo heel belangrijk maar ik viind onze kleine optische aanpassingen zeker ook bij een opgezette wagen mooi uitkomen.

Op naar de zomer!
Adventure Awaits

btje1977

Goed idee die stokken. Waar heb je ze gekocht?

Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk

poldertoerist

Ik denk dat iedere kampeerwinkel ze wel heeft, maar de prijzen kunnen nogal verschillen.  op bol.com staan ze ook veelvuldig. Maar wij liepen (weer eens :#) een rondje in de Vrijbuiter en die had ze in de aanbieding en ze gingen nog tot 2.50 ook (dat heb je wel nodig voor de middelste).

ze zijn behalve lekker compact als je ze inschuift ook nog eens een heel stuk lichter dan de stalen variant van Cabanon zelf.

Adventure Awaits

poldertoerist

gisteren bij Vrijbuiter een" frame - stokken- tas" gekocht. is 1.60 bij 50.  past de plaat met de achterlichten perfect in, voor als je die weg wil leggen.

toen we gisteren het dekzeil van de wagen haalden zagen we dat bij ons toch ook de stiknaden doorslaan. echt slecht vind ik dat.  gelijk geïmpregneerd, maar ben benieuwd of het werkt
Adventure Awaits

sammyvannorel

Citaat van: poldertoerist op juli 14, 2024, 03:41:42 PM
....

toen we gisteren het dekzeil van de wagen haalden zagen we dat bij ons toch ook de stiknaden doorslaan. echt slecht vind ik dat.  gelijk geïmpregneerd, maar ben benieuwd of het werkt

Waar heb je het mee geimpregneerd als ik vragen mag?
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

poldertoerist

nu eerst met Grangers. omdat ik me echt op het stiksel wilde richten, kan(moet) op nat weefsel en hecht niet op het bisonyl.  ik heb dit spul eerder gebruikt om het hefdak van onze kampeerbus na schoonmaken opnieuw te impregneren.

ik heb ook wel eens impregneermiddel van 123 gebruikt en dat laar echt een film achter. dan had ik een strook af moeten plakken en ik weet ook niet wat wr dan bij evt. garantie van gezegd zou worden.  we hebben nu gelukkig geen regen en wat mij betreft blijft dat nog eventjes zo..
Adventure Awaits

poldertoerist

ondertussen nog steeds lekker onderweg met de Malawi.  Inmiddels staan we op camping nr 3 en hebben we de inpak en opzet routine aardig onder de knie.  het gaat echt makkelijk en vlot. en de wagen is lekker compact. Het geeft wel weer heel erg een tent gevoel.

Adventure Awaits

Klapmoose

Die staat letterlijk en figuurlijk te 'shinen'

poldertoerist

om het ons wat makkelijker te maken hadden we uitvouwbare koffer organisers gekocht. Die hangen aan een touwtje aan de bedbodem, en zo kan je wat makkelijker bij je kleding.  De organisers zakken terug in het kratje als de klep dicht gaat.

op de foto hangen ze direct aan de latten bodem, maar een draadje aan het frame vastmaken werkte toch beter.  als het bed helemaal omhoog staat kunnen de gasdrukveren het gewicht prima dragen.  Voor de zekerheid staat op de foto een stok erbij maar die gebruiken we in de praktijk niet meer.

de automatische verlichting in de bak is echt ideaal..

Adventure Awaits

poldertoerist

Adventure Awaits

poldertoerist

We hebben inmiddels wel bedacht dat we een aanritsbare zijwand voor de luifel gaan laten maken.  we hebben maar 1keer echte regen gehad maar het water loopt keurig van de  luifel af en plonst dan allemaal voor de deur. Daar wordt je tent niet schoner van... 

wel fijn van de diepe luifel is dat de droogmolen er goed onder past en zo de was toch nog kon drogen.

tot slot... in de rits van slaaptent heb ik een klein klemled leeslampje geclipt.   niet zo bijzonder maar het werkt wel.  dus mss ook een tip voor anderen.  dit lampje heeft drie standen. standje tandartsstoel iets milder en heel zacht sfeervol licht...
Adventure Awaits

poldertoerist

nog een tipje.. Cabanon adviseert het achterpaneel met de verlichting te verwijderen en dan onder de wagen te leggen bijv.. maar daar is het wel vaak vochtig. En hoe bevoordelijk dat is vraag ik me af.  Daarom hebben we een stokkentas bij de vrijbuiter van 160 bij 50 gekocht, waar we klittenband in de opening hebben gezet. past het achterpaneel mooi in en op de dissel staat ie zo hoog en droog en beschermd..
Adventure Awaits