Ervaring Reich digitale caravanweger

Gestart door spikehome, maart 20, 2012, 09:47:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

Tja om even bij het verkoop topic weg te gaan.
Ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van de weger?

Mijn ervaring is dat deze wel aardig klopt.
Heb oprijblokken gemaakt zodat ik de auto/vouwwagen er netjes op kan rijden.
Ondergrond moet zo vlak mogelijk zijn.
Las ook al dat iemand een krik gebruikt (zelf nooit zo gedaan).

Wie heeft er allemaal ervaring mee?

gaan

Zoals eerder gepost

Ik heb een blauw model van Reich.
Geen enkele afweiking maar ik rij de caravan erook niet overheen.
Ik heb een kleine hydraulische garagekrik, wieltje van de grond,weger eronder en langzaam laten zakken.
Opkrikken en dan de aindere kant.

Ik heb dit voor de basis belading verschillende keren gedaan en wat ik binnenin verplaatste zag ik ook terug in de weegresultaten.

Het is wel erg belangrijk dat de ondergrond goed vlak is en het wiel in het midden staat


Ik merkte dat wanneer ik erover heen reed vaak verschil was tussen de metingen, je moet langzaam rijden en op het moment dat je er recht bovenop staat even stoppen.
Het oprijden moet volledig zonder een schok gaan anders heb je al een hogere waarde door de schok.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

spikehome

#2
Heb even gezocht.
Je hebt 2 types 1 die meet 1000kg per wiel en 100kg kogel.
de andere 1500kg per wiel en 125kg kogel.
Volgens  reich < 3% afwijking.
meer info KLIK

piedro,danielle en tycho

voor een vouwwagen zou ik alleen kiezen zoor een kogeldruk meter van tussen de 5 en 20 euro

maartenmuller

Ik heb ook een reich weger. En heb even mijn bus gemeten... Ik weet dat die leeg 1950kg (op kenteken 1750 ofzo) weegt, omdat ik laatst oud ijzer heb weggebracht. Daar word je voor en na het brengen van ijzer gewogen.
De reich mat mijn bus op totaal 2280 kg, dus meer dan 3% nauwkeurigheid klopt. Ongeveer 12% te veel.
Maar nu ik die tolerantie weet hou ik daar bij het wegen van andere dingen rekening mee.

gaan

Citaat van: spikehome op maart 20, 2012, 11:31:37 AM
Heb even gezocht.
Je hebt 2 types 1 die meet 1000kg per wiel en 100kg kogel.
de andere 1500kg per wiel en 125kg kogel.
Volgens  reich < 3% afwijking.
meer info KLIK

Ik zal binnenkort eens kijken welk type ik heb, toen ik hem ophaalde was ik verbaasd door de blauwe kleur van de weger.
Hij werkt naar mijn idee prima, ik zal ook eens gaan kijken hoe ik deze kan controleren.
Maar ja hij ligt nu nog in de disselbak dus dat duurt nog wel even.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

piedro,danielle en tycho

Citaat van: maartenmuller op maart 20, 2012, 12:25:02 PM
Ik heb ook een reich weger. En heb even mijn bus gemeten... Ik weet dat die leeg 1950kg (op kenteken 1750 ofzo) weegt, omdat ik laatst oud ijzer heb weggebracht. Daar word je voor en na het brengen van ijzer gewogen.
De reich mat mijn bus op totaal 2280 kg, dus meer dan 3% nauwkeurigheid klopt. Ongeveer 12% te veel.
Maar nu ik die tolerantie weet hou ik daar bij het wegen van andere dingen rekening mee.

pfff..scheeld niet veel :?

spikehome

#7
Ik heb de gele uitvoering en die mag max 1000kg per wiel.
Mijn auto is op kenteken 1140kg
En ik woog gisteren 1335, bijna 200kg verschil.
Moet ik wel zeggen dat ik net de tank vol had en volgens mijn doen ze met kenteken wegen maar halve tank maar dan is het nog een verschil van 170kg.
Natuurlijk ook wat los spul in de auto liggen maar dat zal misschien maar 10kg zijn max.
Ik weet niet of ze met kenteken wegen ook het reservewiel erbij wegen.
Als ik er echter zelf op ging staan dan klopte het gewicht wel.
Verschil tussen linker en rechter zijde van de auto was 5kg.

edit:
even ondertussen gezocht.
kenteken gewicht en werkelijk gewicht zit dus verschil tussen.
zie KLIK
accessoires en trekhaak zit allemaal niet in het kenteken gewicht hoe meer accessoires hoe zwaarder auto dus.
Het zal bij mij dus wel aardig kunnen kloppen want mijn optie lijst was zo goed als vol.

@maartenmuller
wat woog het busje dan leeg volgens de brug?

maartenmuller

Hoi,

Een beetje laat, ik zie nu pas je reactie...
Volgens de weegbrug dus 1950 leeg.