Weekender aanpassinkjes etc

Gestart door kimopo, februari 11, 2023, 07:00:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

kimopo

Nét voor de vakantie was de verlenging van 't afdekzeil klaar  :>
Er is een strook van 15cm tussen gelast in 'n contrasterende kleur omdat ze dezelfde kleur niet hadden en dan kan 't beter fiks afwijken dan 't nét niét hetzelfde zijn 😉
De bestaande rits én reclame van het ontwerp is dus gewoon gebleven aan de onderzijde...

Het is zó netjes gedaan dat 't zowat lijkt of 't nooit anders geweest is en we zijn er erg blij mee 😊

Er ligt nú ff niks op de wagen dus daardoor is 't zeil wat ingezakt 😉

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Miekje

Citaat van: kimopo op mei 07, 2023, 03:16:20 PM
Vandaag de Ikea gordijnen gewassen die als muggengaasnet gebruikt zullen gaan worden ☺️

Heerlijk hè? Ik heb ze ook!

kimopo

Omdat Ukkie ongeremd is heeft een breekkabel geen nut en de borgkabel haalde 't niet om aan onze hulpkoppeling te bevestigen en los om de trekhaak mag niet.
Hierom dus een extra hulpkoppeling geplaatst met een oog welke met een schuifje open kan.

Een andere update is de zijtent die wat meer bergruimte geeft voor bijv de koelkast en houdbare boodschappen ☺️

kimopo

Onze "bijkeuken" in 't echie ☺️

kimopo

Puffen buiten (zo'n 33°C ) dus ik heb besloten 'n klusje binnen te doen...

Onder 't mom van, beter goed gejat dan slecht bedacht (maar mét toestemming in de vorm van de verkooplink in de Keizer Weekender weekend groep)  heb ik dus 22m verduisterend doek met een aluminiumkleurige zijde gekocht en 22m keperband (ok, 'k had te weinig berekend voor rondom dus bij Amazon nog maar bijbesteld tesamen met 'n aanzienlijk aantal meters klittenband)

Het doel is om Ukkie van vóór tot achter af te dekken met zo'n 8m van dat doek...
Zo blijft A, het witte dak schoner, B, het is dan donkerder (en dus koeler) én de wind kan tussen 't dak en 't doek door wat daardoor voor koelte kan zorgen ☺️

Nú hebben we steeds dat grote schaduwdoek met boog en scheerlijnen over de slaapcabine gespannen maar mogelijk kunnen we dalijk volstaan met dit dunne doek.

Het doek is 1,50br dus ik heb 2x 8m aan elkaar genaaid, dat dekt nagenoeg alles af, incl 'n stukje omlaag bij de slaapkamerkant.
Over de zijdes naai ik klittenband zodat er losse stukken van dat doek aan kunnen indien 't écht warm is zoals afgelopen dagen 😉

Opgevouwen is 't met ca 1,5kg niet zwaarder dan 't huidige schaduwdoek en 'n redelijk plat pakketje terwijl het wel de hele tent afdekt.
Al met 'n prima klusje voor 'n koele woonkamer met de rolluiken dicht ☺️

Laatste foto is hoe 't resultaat zal zijn, dit was 'n andere Weekender

CEO

Een soort zelfgemaakt 'Holtkamper High Tech dak'? Nice! Helpt het ook?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kimopo

Citaat van: CEO op juni 23, 2025, 08:43:09 PMEen soort zelfgemaakt 'Holtkamper High Tech dak'? Nice! Helpt het ook?

Déze nieuwe moeten we nog gaan testen...
De boog variant werkt zéker wel, zowel qua licht in de slaapkamer als warmte op 't dak

kimopo

Vanmiddag de klus afgerond, uit 22m doek heb ik 1 dak van ca 7,8m gemaakt en 3 delen van 1,5m x 1,5m afgebiesd en dan aan 1 zijde klittenband genaaid en knoopsgaten gemaakt tgv een scheerlijn en voor de dakpinnetjes (3e foto)

Ook was er nog genoeg stof over om nog 1 zijde hoger te maken, dus die werd 1,5m x 2m en zal aan 't "voeteneind" van onze slaapkamer komen.

Het hele pakket gewogen is ca 2,5kg ☺️

Over 2 weken gaan we 't geheel uittesten, al hoeft 't voor mij écht geen 30°C te zijn dan 🥵
Hoop dat 't voor de mensen die gaan 🥾🥾 droog mag zijn en 'n dragelijke temperatuur 🤞🤞

kimopo

Vanmorgen heeft 1 deel zich (gewoon thuis) al als nuttig bewezen ☺️