Vorig jaar, na de vakantie, een Trigano Odyssee(showmodel) gekocht(Tago Dessert ingeruild) bij Pauw in Heerhugowaard. VW stond opgesteld in showroom, alles zorgvuldig bekeken, maar niet zelf opgezet. Hiervoor werd een vergelijkbaar model gebruikt op de dag van afhalen, aangezien de onze al ingeklapt klaarstond. Met de bedoeling om de VW tijdens een weekend uit te proberen in na- en/of voorjaar, was dit, door omstandigheden en het weer, er nog niet van gekomen. Dus vorige week uiteindelijk de VW maar voor de deur volledig opengeklapt, om te zien of alles in orde was, voordat we in augustus op vakantie zouden gaan.
Hierbij kwamen we tot de ontdekking, dat er rechtsachter bovenin het dak, van de voortent, een naadje los was, op een niet zo fijne plek. Dit zou, bij regen, zeker lekkage veroorzaken, en bovendien was de kans, dat de naad verder los zou gaan, redelijk aanwezig.
Dus Pauw opgebeld, om te vragen, voor een oplossing. Oplossing was, VW langsbrengen, tent wordt dan in z'n geheel eraf gehaald en naar de zeilmaker gebracht, waar de losse naad wordt hersteld.
Maar, helaas, ivm vakantie en ziekte zou dit niet op korte termijn kunnen gebeuren, zeker niet voordat we op vakantie zouden gaan.
. Gevraagd welke zeilmaker ze normaal gebruiken voor herstelwerkzaamheden, bleek dat vlakbij te zijn, zeilmakerij de Twee Gesusters in Schagen. Met VW hiernaartoe gereden, en men bleek wel bereid, om de naad meteen te herstellen, zonder de tent eraf te halen, mits het mogelijk zou zijn, om het tentgedeelte nabij een naaimachine te krijgen. Gelukkig lukte dit, na wat heen en weer gemanoeuvreer, en kon de naad worden dichtgenaaid(5 min werk). Eigenaar van de Twee Gesusters had inmiddels Pauw gebeld, die zonder problemen de kosten voor hun rekening zou nemen. Chapeau!! De volgende dag maar even een taartje afgeleverd, bij de Twee Gesusters, voor de uitstekende en super snelle service....