Aart Kok Kariba schade aan tentdoek

Gestart door GuVer, augustus 01, 2013, 02:09:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

GuVer

Nog maar net lid van dit forum want we zijn ons aan het orienteren op een mooie vouwwagen. Nu spreekt de Aart Kok Kariba ons enorm aan. Vandaag wezen kijken bij een aanbieder van vouwwagens waar deze 2e hands wordt aangeboden (uit 2010) en opgesteld staat.
Vraagje aan andere Aart Kok Kariba eigenaren: hebben jullie ook schade aan de buitenkant tentdoek. Ik bedoel aan de achterzijde, bij slaapcabines? Van boven naar beneden  loodrecht op de trekhaak.
Deze uitvoering had zeker 3 gaatjes zitten.
Is dit normale, te verwachten schade bij zo'n jonge tent trailer?
Ook het tentdoek zag er verweerd uit.

(Wij hebben nu een oude pyramidetent al ruim 12 jaar oud en het doek zag er beter uit dan van deze tent trailer, wij zijn dan ook heel zuinig, tent ligt kurk droog op zolder)

Theun1957

Wij hebben dan wel geen kariba maar een kavango.
Kenmmerk van AK is juist de zeer goede kwaliteit tentdoek. Wat jij aangeeft is dus erg vreemd.
Je vraagt je dan wel af wat er met die wagen gebeurd is.

GuVer

Citaat van: Theun1957 op augustus 01, 2013, 09:12:04 PM
Wij hebben dan wel geen kariba maar een kavango.
Kenmmerk van AK is juist de zeer goede kwaliteit tentdoek. Wat jij aangeeft is dus erg vreemd.
Je vraagt je dan wel af wat er met die wagen gebeurd is.

Jullie hebben deze problemen dus niet? Dat stelt wat gerust om toch naar 2e hands Kariba's te gaan kijken.

KenJo

Ook wij hebben geen Kariba maar een Kavango. en de plaats van de gaatjes is inderdaad wel erg bijzonder. Ik kan me voorstellen dat als men de wagen onjuist inklapt het tentdoek knel kan komen te zitten en misschien beschadigd kan raken. Maar dan moet je wel erg knullig en te gehaast te werk gaan dus eigenlijk onzuinig met je spullen omgaan. Maar dan nog zou het niet op die plek kunnen ontstaan, us wat er met die wagen is gebeurd ....... :?

Verweerd tentdoek zou kunnen, als de wagen veel gebruikt is en misschien een paar keer nat opgeborgen is. Ik heb onlangs uit de binnentent het opbergschort losgemaakt en toen ik die kleuren vergeleek met de kleuren van het buitendoek was ik wel even verbaasd. Verkleuren gaat snel, zeker in het zonnige zuiden en zeker met een donkere (groene) kleur.
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Krizz

Bij onze Kariba geen schade, maar de plek die je aanduid is daar berucht om,  bij inklappen kan je tentdoek klem komen zitten tussen de stangen en scharnier.
Kleine prikgaatjes gaan vaak zelf weer dicht (de stof is dan opzij geschoven. Echte scheurgaatjes moeten genaaid worden.

Wij hebben op een andere plek ook eens paar prikgaatjes gehad en die zijn vanzelf weer verdwenen.

The KubbKing is dead... long live the New King

GuVer

Ik had wel wat in een topic gelezen over schade alleen vond ik dit veel. Als we nog een keer naar toe gaan dan zal ik proberen er een foto van te maken. Of dit valt in de categorie verschoven draadjes.

GuVer

Hierbij een foto van wat we hebben gezien. In welke categorie schade valt dit? Ik vond het meer scheurtjes dan gaatjes (zijn er 3, een grotere). Is ook te zien dat er iets plakkerigs op heeft gezeten en er weer af is gehaald, waarschijnlijk een snelle reparatie??

Er zijn ook vlekken op te zien maar nadere inspectie vertelde ons dat dit vet /olie/smeer vlekken zijn. Is dit ook een bekend probleem bij de Kariba (of bij vouwwagens in het algemeen?)

We blijven het wel een prachtige tent trailer vinden. Wat doet dit af aan de prijs? Wat zou een reparatie kosten, hoe kun je dit repareren?
Ziet het er bij anderen ook zo uit, hoe voorkomen jullie meer van deze schade?

H Poulssen

Hoi.

Net nieuw op het forum en lees jullie vraag. Zo te zien gaan die gaatjes niet vanzelf dicht ! Ik zou bij een fabrikant van katoenen tentdoek navragen wat hieraan is te doen....bijvoorbeeld ESVO te Volendam of Atomatent te Uden (oud medewerkers van De Waard Tenten)
Wat de vervuiling betreft...die hebben wij ook op sommige plaatsen zitten maar is niet storend. Het doek van een vouwwagen komt op sommige plaatsen ook met ander materiaal in aanraking jullie tent heeft dat niet dus ook niet dit soort vervuiling. Vaak is het te reinigen/verminderen door het doek met een tuinslang flink te besproeien.

jlanphen

Net onze Kariba uitgepakt en schoongemaakt zodat hij weer netjes schoon en vertrek klaar naar de stalling kan.
N.a.v. je vraag over de schade nog eens goed gekeken naar de plek die je beschreef, voordat ik je foto had gezien. In het midden, dus echt op de naat zou wel wat doek klem kunnen komen te zitten, maar of dat echt zo klem komt te zitten dat er gaten in het doek komen lijkt me bij normaal gebruik niet echt logisch.
Nu ik je foto zie kan ik me niet voorstellen dat dit door slijtage komt. Op die plek komt het doek bij invouwen nergens tussen.
Ik denk dat er gewoon een keer iets tegen het doek is gekomen. Dat hoeft niet perse van buiten af te zijn gebeurd, zou ook van binnen kunnen zijn gekomen. Spelende kinderen op het bed ofzo.

Wat in het vorige bericht al werd geschreven, op sommige plekken hebben wij ook wat zwarte vegen, dat komt omdat het doek op die plaatsen tegen de scharniepunten komt of door de bandjes waarmee je het doek aan de kant van de dissel vast zet. Wij deden dat aan de pootjes, die zijn vies, niet handig dus.

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk

GuVer

Fijne reacties, is goed voor mijn beeldvorming over waar ik bij aanschaf zeker naar ga kijken.

KenJo

Citaat van: jlanphen op augustus 04, 2013, 07:05:49 PM
of door de bandjes waarmee je het doek aan de kant van de dissel vast zet. Wij deden dat aan de pootjes, die zijn vies, niet handig dus.

Datzelfde probleem hadden wij met onze kavango dus inderdaad ook. Wij maakten die bandjes ook altijd aan de pootjes vast, totdat we zagen dat ze vies werden. Waardeloossysteem dus en dat heb ik nu dus ook op de kluslijst gezet (ik was het eigenlijk vergeten). Gaan we iets anders voor verzinnen.

Maar met betrekking op de schade aan het tentdoek, vermoed ik inderdaad ook niet dat die gaatjes komen door het inklappen. Geen idee wat wel de oorzaak zou kunnen zijn.
Reparatie kan altijd natuurlijk, maar hou dan wel rekening met 2 kleuren tentdoek (nieuw en verkleurd). Tentdoek kost ongeveer 25 euro per strekkende meter excl arbeidsloon.

Al met al..... ik zou verder kijken en opzoek gaan naar een andere Kariba. Of de prijs moet zeer aantrekkelijk zijn/ worden.
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!