Waar hebben jullie overnacht tijdens de reis naar Toscane?

Gestart door superkoe32, december 06, 2013, 10:45:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

superkoe32

Di jaar voor het eerst sinds 10 jaar niet naar Frankrijk maar Italie...Heel veel zin in maar ook wel een beetje spannend omdat alles weer net iets anders is dan we "gewend"zijn...

We hebben een camping gereserveerd in Toscane en vertrekken vanuit oost nederland. Zijn er forum leden die goede ervaringen hebben gehad bij bepaalde overnachting campings?
Voor de heenweg willen we graag ergens in zuid duitsland of Zwitserland overnachten en op de terug weg ergens in mid.duitsland...

Iemand nog tips?

vdirk

Vorig jaar zomer ook naar Toscane geweest, vanuit Oost-Brabant. Wij hebben toen overnacht op een camping nabij Como, strak aan de snelweg, afslag Como-Sud. Camping heette geloof ik Camping International. Stelt vrij weinig voor, maar de plaatsen kun je zelf uitkiezen, er is een douche en je kunt er een pizza krijgen. Niet heel spannend allemaal, wel goedkoop! Afstand was ongeveer 950 km, vanuit omgeving Nijmegen-Den Bosch.
To klap or not to klap, that is not a question!

WimS

Wij namen altijd een hotelletje in Egerkingen in Zwitserland.

davinci

Wij zijn vorig jaar vanuit ZO-Drenthe naar Toscane gereden. Wij hebben gekozen om te overnachten in een hotel omdat je nooit weet hoe de reis verloopt: files, pech, je weet het niet. Je kunt wel ergens op een bepaald tijdstip willen zijn maar soms gaat dat niet. Soms zit het mee en rijdt je verder dan je eerst had verwacht. Zo hebben wij vorig  onder Milaan overnacht: de Gotthard hadden we gehad en we voelden ons nog allebei goed om een stuk te rijden. We rijden trouwens allebei.
Mijn tip: rijdt zolang het lekker gaat en stop zodra het minder gaat.
We zijn trouwens rond 4-5 uur in de ochtend ingestapt en waren rond 15.00 bij de Gotthard. Verder vertrekken wij, als het kan, op zondag: scheelt een boel vrachtverkeer.

Tip: niet te hard rijden in Zwitersland!

groeten Huub

superkoe32

Allen bedankt voor de reacties!

Huub, wij rijden ook allebei en vertrekken meestal zo rond 05.00 uur. Dit jaar gaan we voor het eerst  vertrekken op een zondag dus hoop niet al te veel last te hebben van overige vakantiegangers :#..Op het frankrijk forum had ik een tip gekregen om anders in zwitserland Buochs te overnachten op een camping. Helemaal niks mis mee maar ik hoop wel wat verder te komen dan daar..Maar goed het is toch afwachtten en koffiedik kijken :)

Didi

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos