Dát gaat niet lukken zo...

Gestart door kimopo, juni 30, 2019, 05:12:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

Citaat van: Louis op juli 16, 2019, 06:47:08 AM
Vanmiddag bezig geweest om de kogeldruk te wijzigen van ruim 75kg naar ca 60 (lager wordt t echt niet dus, zelfs als de disselbak leeg is  :N
Wettelijk mag de kogeldruk van een vouwwagen niet zwaarder zijn dan 50 kilo, ook al kan je auto/trekhaak 75 kilo aan.

Daarom is dat ook allemaal onzin. De techniek is helemaal niet ontwikkeld op die 50 kg, of je moet al iets stoms doen als grindtegels achterin gooien. Waarom zou een geremde aanhanger van 750 kg maar 50 kg op de haak mogen zetten, terwijl een lege, gekentekende van bv 300 kg 75 kg op de haak mag zetten?

KampeerFan

Heeft het niet te maken met de constructie van het chassis?

sanderv

Ook daar is geen stelregel voor. Als je een dubbele paardentrailer hebt en je hebt daar nooit een eigen kenteken op laten zetten, is het nu ineens een max 750 kg aanhanger. Dus wettelijke max 50 kg kogel druk? Had je er wel een kenteken op laten zetten, verandert er technisch niets, maar mag hij ineens 2 ton wegen met 100 kg kogel druk en meer

kimopo

Ik heb met de Fabia de vouwwagen naar Lent gereden en hij lag er netjes achter, de kogeldruk op de weg terug (na wéér herzien inpakken en laden) was ca 62.
De Seat krijgt morgen hulpvering dus dat komt dan wel goed, ook met alleen de fietsdrager en fietsen lag hij behoorlijk diep.
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt