keuken livingstone game drive

Gestart door jurgen2005, mei 09, 2014, 06:24:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

jurgen2005

De keuken van de livingstone heeft een hoes met daarin een frame, dat frame heeft een opklapbaar middenstuk. Waar is dat voor bedoeld?

olaf

Misschien dat kenners dit zo wel herkennen maar je foto is een beetje groot en daar door heb je geen goed overzicht.
The need for the many outweigh the needs of the few

jurgen2005

Frankie

Citaat van: jurgen2005 op mei 09, 2014, 06:32:32 PM
ah, geen auto resize.. thx
Voor tapatalk gebruikers maakt dat niet uit. :)
De boog klap je zo ver mogelijk naar achteren als je de hoes over de keuken trekt. Dat betekent (of liever: heeft tot gevolg) dat het zeil schuin afloopt waardoor water er vlot afloopt en er nooit contact is tussen het hout van de keuken en het zeil. Die beugel zit dan aan de achterkant van de tunnel waar hij in zit.

Voordat je het deksel van de keuken opklapt, klap je eerst het frame met het zeil omhoog en klap je de beugel plat naar boven. (Het zeil heeft precies om die reden ook een tunnel waar de beugel in zit die veel wijder is dan voor de diameter van de beugel alleen nodig is.

Dat 'plat klappen'  zorgt ervoor dat het houten deksel geheel opgeklapt kan worden.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Laten zien kost vijf seconden voor het o ja moment. Opschrijven blijft met iets mechanisch/visueels toch altijd moeilijk.

jurgen2005

thx! ik dacht al wel dat het iets met water op het zeil te maken had, nu weet ik het zeker.  WW