Eerste keer echt gekampeerd met Kavango

Gestart door Cadillacfreak, mei 19, 2014, 01:51:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cadillacfreak

Dit weekend voor het eerst echt gekampeerd met onze nieuwe Kavango (we hadden al een keer in de voortuin gekampeerd maar dat telde natuurlijk maar deels mee).
We stonden op een hele leuke en gezellige camping, de Haeghehorst in Ermelo. Niet duur en mooie lommerijke laantjes tussen hoge bomen en aan de rand van een mooi bos.

Zowel het neerzetten als opruimen ging beide keren in 1,5 uur en dat is alweer een uur sneller dan de eerste keer, haha.

En ik heb het idee dat het waarschijnlijk nog wel sneller kan als we nog meer routine hebben opgebouwd. Toch valt me weer op, hoe mooi en slim de Aart Koks in elkaar steken en hoe degelijk alles gemaakt is.

Grumpy

Ziet er goed uit Die camping staan wij met hemelvaart, we zijn benieuwd.

KenJo

Dat ziet er goed uit hoor! Zie ik nou op de foto dat jullie de keuken los gehaald hebben? Til je hem of heb je er wielen onder gezet/ laten zetten? En 1 1/2 uur is heel redelijk hoor. Het kan inderdaad sneller maar dat ligt er ook helemaal aan in hoeverre je hem helemaal neer zet. En tot wanneer laat je de tijd lopen? Als echt alles staat/ kledingtassen uitgepakt zijn etc etc?

Wij gaan het weekend van 20 juni zonder kinderen maar met de Kavango op pad. Een weekend proefkamperen in Drenthe (http://in.drenthe.nl/nl/p/overnachten-in-drenthe/proefweekend/proefweekend-zuidwest/). 2 weken later gaan we voor het echie  :>
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

C5CCV

Fijne camping in een mooie omgeving; nadat we er meer dan 10 jaar geleden een hele fijne vakantie met de kinderen hebben gehad, hebben wij in 2012 onze, toen nieuwe, CombiCamp daar de vuurdoop gegeven.

Yolanda

Cadillacfreak

Dank voor jullie reakties. :)
We rekenen met 1,5 uur alleen het opzetten en afbreken van de tent dus niet met alle toebehoren. Maar dan wel incl. grondzeil en voorluifel.
De keuken halen we er inderdaad helemaal af. Scheelt veel ruimte en het is ook niet zo fijn om in de tent te moeten koken. Ik heb de standaard wielen vervangen voor grotere die je gewoon bij de Praxis haalt. Samen tillen we de keuken eraf en ik til 'm dan aan de kant zonder wielen op en rij 'm naar zijn plek. Uiteraard haal ik wel eerst de koelkast eruit.

olaf

En je had perfect klap weer natuurlijk  O0

Het opbouwen en afbreken gaan steeds sneller, maar maak er geen haast werk van.
Het spreekwoord ken je en ik praat uit ervaring  :(
The need for the many outweigh the needs of the few