Binnententdoek Cabanon Concorde

Gestart door juliajerome, juni 08, 2014, 10:53:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

juliajerome

Een wat ouder type..maar een actuele vraag :-)

Onze tweedehands vouwwagen heeft een binnententdoek die vooral estetisch lijkt en waarmee je ook de keuken wat kunt afsluiten.
Nu hadden we vorig geen zin om hem op te hangen dus gewoon weggelaten en dat ging prima.
Maar mijn vraag is eigenlijk...heeft zon ondertentdoek ook nog een goede warmtewerende werking of valt ook dat in de praktijk tegen..
Ik twijfel of we hem uberhaupt wel mee moeten nemen dit jaar..
Maar als iedereen roept dat het wel zo lekker is bij megawarm weer dan gaan we het natuurlijk wel doen..
Vorig jaar was het helemaal niet zo warm op vakantie dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal..

Ben benieuwd wat uw aller ervaring is..

bosi

Je beschrijft het helemaal goed. De tent hemels zorgen voor een stilstaande lucht laag tussen tentdak en hemel doek en dus isolatie (tweezijdig: houdt bij hitte warmte tegen en bij kou juist warmte binnen). Maar verwacht geen wonderen bij langdurige hitte wordt het uiteindelijk toch heet en visa versa. Vooral s'morgens heeft het zijn nut.

juliajerome

De moeite waard van het meenemen (best een hoop stof.. meters bij meters..) en het ophangen..
Of zou u hem alsnog weglaten?

bosi

Je mag gewoon jij schrijven hoor, als klappers onder elkaar. De binnen hemels (wij hebben een kleinere voor het tentdak tussen de slaaptenten van de wagenbaktent en een grote voor de voortent) kun je goed strak en vlak opvouwen en die doen we in de bankjes dus ruimte valt wel mee. Met name het ophangen in de voortent is de eerste keer flink puzelen met al die kliphaken, en wij hebben op het klapweekend in 2012 hulp gehad van meer ervaren mede klappers bij de eerste keer ophangen. En we hadden er toen al gelijk ons voordeel meegedaan toen we vrij onverwacht een paar graden nachtvorst hadden de eerste nacht op het klapweekend, hielden het behagelijk met een vrij kleine camping gaz heater. Daarna de hemel standaard gebruikt tijdens de vakanties, blijft het vooral s'morgens lekker koel in de klapper en s"avonds nog behagelijk als het buiten hard afkoelt (wij zijn echte kust campeerders). Wij beginnen altijd door de tent hemel uit te leggen met de keuken zijde aan de goede kant. Dan vanuit de nok naar links en rechts inhangen. Doen mijn vrouw en ik samen in ca. 10 minuten, gebruik voor de nok het opstapje van de wagenbak.