Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka  (gelezen 4959 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Gepost op: augustus 01, 2014, 01:33:22 pm »

Wij zochten een camping voor onze kinderen van 2, 4 en 6 jaar en we vonden "Wakantanka". Volgens de beschrijving leek het ons de ideale camping: veel groen, een indianenthema en er wordt regelmatig wat voor de kinderen georganiseerd. Helaas bleek de camping minder ideaal te zijn dan we verwacht hadden.
Wakantanka is een prima camping en ooit misschien een paradijs voor kinderen geweest. Maar tegenwoordig zijn de speeltoestellen verrot (zie foto) en zakken de kinderen er doorheen. De schade is vervolgens provisorisch gerepareerd.

Het vermaak is kneuzig en stelt niks voor in vergelijking met andere campings waar wij geweest zijn. Absoluut niet de moeite waard.
Het sanitair is in 1 groot gebouw aan het begin van de camping te vinden. Een tweede gebouwtje bevat 2 toiletten. Het is verder prima en de douches zijn zelfs uitstekend en redelijk schoon. Er is een hele grote gezinsdouche aanwezig.

Verlichting is langs de paden schaars waardoor een wandeling naar het toilet in de nachtelijke uren zonder zaklamp een risico volle onderneming is.
Vanaf 21 uur is het stil dus voor de rust kunt u er prima terecht. De camping is mooi groen: veel gras en schaduwplekken.Hou wel rekening met het feit dat niet alle plekken even vlak zijn en soms verweg van het sanitair liggen.

Brood is duur en de kampwinkel stelt niks voor: brood moet je reserveren, eieren zijn er alleen als de kip ze gelegd heeft en je kan water kopen. Een supermarkt is er niet echt in de buurt (in het dorp 5km verderop een profi) een grotere winkel is aanzienlijk verder rijden.

De camping heeft geen verharde wegen maar grind. Er zijn 2 uitgangen: 1 is begaanbaar met een aanhanger de andere uitgang is alleen begaanbaar met een auto en door de stijle helling en het grindpad onmogelijk met een aanhanger.

Je kunt niet pinnen en moet alles met contant geld betalen, een pinautomaat is 11 km verderop te vinden.

Maar het beste advies dat ik kan geven is: reserveer NIET! Dat kost 15 euro en bij aankomst moet je de gehele reserveringsperiode direct betalen en als je eerder vertrekt krijgt je niks terug. De eigenaren zijn pure geldwolven, niet voor rede vatbaar en ze vertrouwen niemand.

In het kort komt onze ervaring met de eigenaren hierop neer:

2 dagen voordat wij op de camping Wakantanka aan kwamen hadden op aanraden van de eigenares een reserveringsformulier ingevuld (zo had ze vast alle gegevens) en per email verstuurd.
Toen wij na een paar dagen op de camping verbleven te hebben aangaven eerder weg te gaan moesten we direct van de camping omdat we weigerden voor een week te betalen. De uitgang werd door de eigenaar geblokkeerd met een tractor zodat we niet stiekem met de klapper weg zouden kunnen rijden, ondanks dat we al aangegeven hadden gewoon de 2 dagen die we wel waren gebleven gewoon zouden betalen. En nadat de rekening overhandigd was bleek dat we de 15 euro reserveringskosten moesten betalen omdat we een reserveringsformulier hadden ingevuld. Na een discussie omdat wij niet voor een week wilden betalen gaf de eigenaar uiteindelijk toe en werd de rekening 2 dagen verblijf. Omdat we de gevraagde 67,50 niet exact gepast hadden betaalden we met 70 euro waarop we uiteindelijk ook het wisselgeld van 2,50 niet terug kregen.  Ook kregen we ook de 5 euro borg voor een waterkraansleutel niet terug.

Voor ons dus geen WAKANTANKA meer.

Het klimrek waarvan de spijlen verrot waren:


Deze was er iets beter aan toe:


Het restaurant:


Helaas niet goed te zien, maar dit is een grindweg waar je met de auto+aanhangwagen niet tegen op kan rijden:
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2014, 08:19:28 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2014, 01:39:11 pm »

Altijd balen als een camping tegenvalt, maar als de eigenaars dan zich ook nog zo opstellen. Zijn het Britten? Daar schijnt vooruit betalen normaal te zijn.

De rest van de vakantie hopelijk beter bevallen?

N.B.: ik zie geen foto.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

CenC

  • Gast
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2014, 02:17:34 pm »

Jeetje wat een rot ervaring, de camping naam komt mij wel bekend voor. Het zijn volgens de website hollanders en ik denk dat ik ze wel een sop beurzen heb gezien.
Zoover geeft wel een 8, die haal jij dus naar beneden.. :P
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2014, 02:36:55 pm »

Altijd balen als een camping tegenvalt, maar als de eigenaars dan zich ook nog zo opstellen. Zijn het Britten? Daar schijnt vooruit betalen normaal te zijn.

De rest van de vakantie hopelijk beter bevallen?

N.B.: ik zie geen foto.

Oh de foto's zal ik zsm plaatsen.

Het zijn inderdaad Nederlanders en waarschijnlijk zijn ze het campingspelen zat ofzo. Gelukkig was de rest van de vakantie wel geslaagd.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2014, 03:42:55 pm »

Ik HAD deze op mijn lijstje staan. Thanks voor de review want dit klinkt niet als iets waar ook ik vrolijk van zou worden.

Ik zeg: Op naar een leuke camping!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp venezia
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2014, 04:30:31 pm »

ok even de knuppel in het hoenderhok :)

Afgezien van de staat van de speeltoestellen en het te betalen bedrag had jij misschien een andere voorstelling over dit terrein. Is dat omdat je normaal op grotere campings staat?

Wij kamperen altijd op campings van deze grote (en kleiner) en wij hebben nog nooit met pin kunnen betalen (of visa) supermarkten waren altijd ver weg en camping winkels zelden aanwezig. Misschien dus dat je eigenlijk op een camping terecht ben gekomen waar jij de doelgroep niet van bent?

Nogmaals, kapotte speeltoestellen en onvriendelijk gedrag kunnen absoluut niet

(ps wij hebben hier 9 jaar geleden ook gestaan en was toen alles in prima staat)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2014, 05:07:59 pm »

ok even de knuppel in het hoenderhok :)

Afgezien van de staat van de speeltoestellen en het te betalen bedrag had jij misschien een andere voorstelling over dit terrein. Is dat omdat je normaal op grotere campings staat?

Wij kamperen altijd op campings van deze grote (en kleiner) en wij hebben nog nooit met pin kunnen betalen (of visa) supermarkten waren altijd ver weg en camping winkels zelden aanwezig. Misschien dus dat je eigenlijk op een camping terecht ben gekomen waar jij de doelgroep niet van bent?

Nogmaals, kapotte speeltoestellen en onvriendelijk gedrag kunnen absoluut niet

(ps wij hebben hier 9 jaar geleden ook gestaan en was toen alles in prima staat)

Wij staan bijna altijd op de wat "kleinere"campings: meestal zo rond de 60 plaatsen met een absoluut maximum van 200 pltsn. Dat grote massale hoeft voor ons niet én we hadden de plattegrond van de camping gezien en dat sprak ons zeer zeker aan

Dat het 9 jaar geleden in een prima staat verkeerde geloof ik graag. Maar het lijkt nu wel of ze er geen zin meer in hadden. Zoals je misschien nog wel weet staat er een speeltoestel waar kinderen op kunnen klimmen en vanaf kunnen glijden. De kinderen staan ongeveer 2 meter van de grond af en het was zo rot dat er een kind met zijn been doorheen is gezakt. Dan zou je zeggen dat de eigenaren daar wat aan zouden gaan doen, maar helaas! De mannelijke eigenaar kwam met een stukje hout en heeft zo het gat gedicht. Onze kinderen mochten (helaas) uiteraard daar vervolgens niet meer op spelen.
En zo was het met wel meer zaken: verlichting langs de paden die maar deels werkte. Gras wat maar deels gemaaid werd. De dochter die zeer ongemotiveerd en zonder spoor van enig enthousiasme een indianen stukje staat af te werken een afscheidsliedje zingt en vervolgens zo snel mogelijk bij de kinders weg loop. Dat soort zaken.

Dat er niet gepint kan worden, pffff dan haal ik geld als ik boodschappen ga doen. Dat maakt mij verder ook niet uit. Je komt het nog tegen, al wordt het wel schaars
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2014, 09:13:22 pm »

Dat er niet gepint kan worden, pffff dan haal ik geld als ik boodschappen ga doen. Dat maakt mij verder ook niet uit. Je komt het nog tegen, al wordt het wel schaars
Zeker, maar wat dat betreft blijft Frankrijk een jaar of 5 a 10 achter lopen bij Nederland.
Daar waar de supermarkten in NL je zonder probleem een bedrag van €1,25 laten pinnen heeft de Intermarché nog steeds de regel dat je een bedrag onder de €20,- niet kunt pinnen.
Bij het campinkje waar we in de Drôme stonden kon het wel, maar werden we bij het afrekenen van de dagmenu's steevast getrakteerd op een gebaar dat veel lijkt op wat Ilja Gort in zijn boek beschrijft als het FNG, Het Franse Nationale Gebaar, ook wel 'de mondscheet' genoemd.
Maar dan eerder met de achterliggende betekenis: Daar heb je weer zo'n Hollander die moeilijk wil doen met een kaart terwijl we voor betalingen gewoon zoiets als 'geld'  hebben.
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2014, 09:17:09 pm door Frankie »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2014, 02:17:21 pm »

Zo'n ervaring zou ik zeker wel even op zoover plaatsen. Ik check altijd zoover voor ik een camping uitzoek en dan zou ik dit soort ervaringen wel graag willen lezen.......(en besluiten wel of niet te gaan). Als ik dit zo lees dan zou ik direct afhaken........
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2014, 06:31:30 pm »

 Ik heb ook zeker een recensie op zoover gezet. Het grappige is dan dat personeel (kwestie vd naam door Facebook halen) vd camping vervolgens reageert door een goede recensie te plaatsen.

Dus eigenlijk is zoover niet heel erg betrouwbaar omdat je niet kan achterhalen wie de recensist is
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

kph

  • Gast
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2014, 10:51:04 pm »

Maar de slechte recensies zetten me altijd meer aan het denken dan de goede recencies.............(ok, je hebt er altijd negatievelingen tussen zitten, maar ook die zo lovend zijn dat ik daar dan ook weer mijn vraagtekens bij heb, op elke plek valt meestal wel 1 negatief puntje te bedenken toch?).
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Dordogne: St. Saud Lacoussière: Wakantanka
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2014, 08:28:11 am »

Maar de slechte recensies zetten me altijd meer aan het denken dan de goede recencies.............

Hoe bedoel je dat dan?

Natuurlijk moet je goed kijken waar de klachten over gaan. Je hebt er recensies tussen zitten van mensen die hebben slecht weer hebben gehad en daar kennelijk zo van slag door zijn geraakt dat niks meer goed was. En een aantal mensen geven ook slechte cijfers omdat het restaurant slecht was terwijl je niet eens verplicht bent om daar te eten.

Ik heb nu 21 beoordelingen geschreven op zoover waarbij ik zelden onvoldoendes geef maar in het verhaal aangeef wat naar mijn mening wel en niet goed was. De cijfers die je kan geven hebben namelijk betrekking op een bepaald groep faciliteiten en vaak heb je maar één klacht over een deel van een faciliteit.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal