Ha Caroline,
Nou, je bent lekker bezig met je "nieuwe" klapper. Leuk.
Die garderobestang is idd niet fijn. Ik doe dat toch maar met z'n tweeen. Je kunt er ook van de zijkant bij via de ritsen in de slaaptenten.
Mijn wagen is overigens zo oud dat die stangen nogal eens losschieten. Ik bind het altijd vast met een touwtje. Als de stang nog goed vastklemt hoeft dat natuurlijk niet.
Het stangetje voor het keukenraam heb ik niet, dus gebruik ik niet. Raam is open tenzij het regent of we weg gaan en het zou kunnen gaan regenen. Maar wij zijn mooi weer kampeerders.
En de bedplank: wij hadden maar twee poten, ik heb er door de dealer een derde poot onder laten zetten. Dat vinden wij voldoende, maar er slaapt dan ook niemand onder. De plank buigt bij ons juist in de lengte door, ik heb er wel eens over gedacht om een aluminium u-profiel voor de stevigheid te bevestigen, maar met die derde poot vind ik het acceptabel. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord of gelezen dat iemand er door is gezakt.
Ik denk niet dat veel mensen alleen op de orginele matras slapen. Maar oordeel zelf, als je er goed op slaapt...