alpenkreuzer select +/- 1995 maten

Gestart door speedlagoon, januari 01, 2015, 08:20:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

speedlagoon

Hallo allemaal. Na een paar jaartjes caravanloos te zijn geweest,weer terug naar het kamperen.Heb ik me een alpenkreuzer select gekocht,vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht 1995.Wat ik zo kan  beoordelen is de staat super.Alleen nog even 2 nieuwe banden erop en opnieuw impregneren.Weet iemand de totale buitenmaat incl voortent.We gaan 2015 naar camping cypsela Spanje.Met 3 kids ,de 2 jongens slapen in een tentje.Mocht iemand andere tips hebben over de alpenkreuzer select,hoor ik het graag..Groet Mike uit Limburg.

cahummel

Welkom op het forum!

Wij hebben ook een Alpen Kreuzer Select. Je kunt hier op het forum het instructieboekje downloaden, en daar staan als ik mij niet vergis de maten in.

Andere tips kan ik je ook wel geven: Zorg dat je op de camping de kar goed neerzet, de eerste keer dat wij dat deden, bleek dat de ingang van de voortent ergens anders terecht komt dan je in eerste instantie denkt, die zit namelijk aan de zijkant van de tent. Nog een goede tip: De luifel is erg windgevoelig, een paar extra scheerlijnen kunnen echt geen kwaad. Verder de laatste tip: mocht je ooit reserveonderdelen nodig hebben: de firma Swiba heeft ze waarschijnlijk wel.

In ieder geval veel plezier met de Select, wij hebben er nu ook al 4 jaar veel plezier van, en hopen dat hij nog lang mee zal gaan.

vic36shorty

Hoi speedlagoon is het misscien een idee om naar het klapweekent te komen as hemelvaart daar staan we nu met 52 klappers bij elkaar

Tago Herman

Weet je zeker of de Select van 1995 is?

Wij hebben in 1986 een van de eerste Select's gekocht, en ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit model maar 4 of 5 jaar gemaakt.

Zegt verder niets, onze wagen uit 1986 hebben wij 4 jaar geleden verkocht, en was nog in perfecte staat.

Maar het zou zonde zijn als je na de aankoop ontdekt dat de wagen eigenlijk 5 jaar ouder is.

Herman.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

olaf

The need for the many outweigh the needs of the few

speedlagoon

Bedankt voor de snelle reacties.vouwwagen is door vorige eigenaar nieuw overjarig gekocht.Voor hetzelfde geld is hij van 92.Zelfs dan is de prijs extreem laag dat we betaald hebben.Hoelang ben je eigenlijk bezig met het opzetten compleet?En is hij ook gedeeltelijk op te zetten,bij bijv 1 overnachting op doorreis?Dus alleen het slaapgedeelte.Klapweekend klinkt interessant.  Eerst maar eens een grasveldje opzoeken om het geheel eens volledig op te bouwen /met instruktie boekje uiteraard. En eens een verlanglijstje maken wat we allemaal nodig hebben.Groetjes

Tago Herman

De Select is niet gedeeltelijk op te zetten, het is juist het kenmerk van deze wagen dat slaap- en voortent één geheel is, die in één keer worden opgezet ( de eerste wagen met dit principe, nu volop nagemaakt). Voor een overnachting hadden wij de wagen in een kwartiertje staan, niet te nauw nemen met vlakzetten, en alleen 4 haringen op de hoeken. Op de camping van de vakantie waren we wat langer bezig, goed vlak zetten, alle haringen in de grond, de luifel ervoor met een extra stormbandje, alle spullen op zijn plaats, etcetera. Dan moet je toch wel rekenen op een uurtje hard werken ( of een paar uur als je het  kalmer aan doet  bier).

Wij hebben 25 jaar met heel veel plezier en zonder problemen met onze Select gekampeerd, wij hebben hem uiteindelijk weg gedaan omdat wij een dagje ouder worden, en problemen kregen met het invouwen van de tent, en het dicht klappen van het deksel.

De wagen was echter nog in een prima staat, ik ben benieuwd of onze huidige wagen ook 25 jaar haalt.

Ik wens jullie veel plezier met de wagen, en als je vragen hebt, mail me gerust.

Herman.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

Onze eerste wagen was 1uit 88
Geweldige wagen alleen te klein toen
Als ik de ruimte had ik hem nooit weg gedaan
Oer degelijk
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden