Rij-ervaringen met de Raclet Panama (up)

Gestart door tstn, februari 15, 2015, 12:14:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tstn

de Raclet Panama Up staat na een bezoekje aan de vouwwagenspecialist op ons verlanglijstje. Aardige verkoper die er ook voor heeft gezorgd dat we konden zien hoe redelijk makkelijk hij opgezet kan worden.
Nu zijn wij vervent Italiƫ hangers en wil ik in Duitsland (of Frankrijk) graag tempo kunnen maken.
Vraag is dus, hoe gedraagt deze vouwwagen zich achter auto?

Drikusniet

Volgens mij heeft ook raclet een alko as eronder met grote wielen, zoals ook zijn broertjes en zusjes van Jamet en Trigano. Voor hoge snelheden zou ik zeker zorgen dat er gasveren onder (laten) zetten voor de verbeterde wegligging. Maar dan kun je, in combinatie met goed beladen, zonder problemen er tempo mee maken. Officieel mag je overigens in Duitsland maar 80km met een aanhanger/vouwwagen, of je moet ook de 100Km keuring laten doen, dan mag je dus harder.
Mijn ervaring met een Trigano (met gasveren), is dat je vooral in Duitsland soms snelwegen hebt, die het geheel in een cadans brengt. Om daar dan geen last van te hebben moet je dan iets langzamer (of sneller) gaan rijden.

chrishoek

Wij hebben een panama gl (eerste type , geen up) die is standaard voorzien van schokbrekers.  De wagen ligt heel stabiel achter de auto. In Frankrijk kun je probleemloos  130 km  rijden. Iets wat wij niet veel hebben gedaan maar af en toe komt dat wel voor en ook dan ligt de wagen heel stabiel achter de auto.

tstn

Als ik het goed heb gezien, heeft de Panama Up standaard schokbrekers, dus voor Duitsland kan hij tempo100 gekeurd worden. @drikusniet, is dat wat je bedoeld met gasveren?
Als er verder een Alko chassis onder zit, dan zal de wegligging denk ik wel in orde zijn.

Drikusniet