Nieuw Wind®Force systeem gezien in Bunnik

Gestart door TrailerFan, maart 14, 2015, 11:18:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TrailerFan

Gisteren hebben wij onze Kyte Wind®Force afgeleverd voor onderhoud en reparaties.
Natuurlijk loop je dan ook een rondje door de showroom.

Hierbij zijn 2 opvallende nieuwigheden ontdekt. Beide bij de Cocoon Aero.
1) Een nieuw/ander Wind®Force systeem als bij onze Kyte (2014)
2) Een ander buizenframe als bij onze Kyte.

Het Wind®Force systeem in de Cocoon Aero bestaat nu uit 2 motoren i.p.v. 1.
Bij de Kyte moeten wij de motor (moeizaam) draaien om te blazen of te zuigen. Het geheel doet ons nogal knullig aan.
Bij de Cocoon wissel je gewoon tussen beide motoren door de juiste motor van spanning te voorzien.

Het hulpframe van de Kyte met Wind®Force is gemaakt van carbonfiber. Flexibel maar ook gevoelig voor storing hebben wij ervaren.
Bij de Cocoon Flyer Aero is dit gemaakt van metaal. Ik kan niet zeggen welk metaal het is, maar het oogt een stuk degelijker.







kph

Citaat van: TrailerFan op maart 14, 2015, 11:18:48 AM

Bij de Cocoon Flyer is dit gemaakt van metaal.

Huh?? Unieke combinatie  :P Haha.

Yella

2 motoren. Weer minder bagageruimte en extra gewicht. Zijn er geen motoren die je andersom kan laten draaien, of via een klep? Als er lucht uit komt, komt er aan de andere kant van de pomp lucht in. Dus zuigen en blazen. Of zie ik het weer te simpel?
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TrailerFan

#3
Citaat van: Yella op maart 14, 2015, 12:09:32 PM
2 motoren. Weer minder bagageruimte en extra gewicht. Zijn er geen motoren die je andersom kan laten draaien, of via een klep? Als er lucht uit komt, komt er aan de andere kant van de pomp lucht in. Dus zuigen en blazen. Of zie ik het weer te simpel?

De 2 aparte motoren ogen minder volumineus dan die ene grote bak van onze Kyte.
Het systeem is ook anders geplaatst.
Bij de Kyte is de motor aan de zijkant (eigenlijk buiten de bak) geplaatst, bij de Cocoon zijn deze in de bak zelf geplaatst (aan de zijde v/d keuken)

Of je veel ruimte verliest vraag ik mij af. Je moet bij de Kyte immers een deel van de blaas/zuig inlaat vrijhouden.
Wij hebben in ieder geval gevraagd of onze Kyte voorzien kan worden van deze nieuwe Wind®Force.
Volgens Holtkamper vergt dit een grote aanpassing van de bak. Men laat ons weten of dit kan en tegen welke kosten.
Voor de stroomafname veranderd er niets. Het nieuwe systeem vraagt evenveel stroom als het oude systeem.




TrailerFan

Citaat van: kph op maart 14, 2015, 11:45:58 AM
Huh?? Unieke combinatie  :P Haha.

:H :H
Typo, dat moet natuurlijk de Cocoon Aero zijn (of heb ik misschien iets geheel nieuws gezien  :?). 

spikehome

Wat mij aantal maanden geleden verteld is dat bij de kyte het opblaas systeem net zoals bij de cocoon gaat.
Er gaat dan een stuk van je bagage ruimte af waar de motoren komen te staan.
Dit is aan de voorzijde.
Ik vond het zonde van de ruimte en het oude systeem met aan de buitenkant de moter die je moet draaien veel beter alleen het omdraai mechanisme mag wel beter.
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Spiegelbeeld

Dank voor de moeite om dit te delen.

Wel eens leuk om weer eens iets inhoudeoijks te lezen naast alle bloemkool en spruitjes recepten ij deze barre tijd, gelukkig nadert de zomer.