Vervangen (kroon)rubbers vouwwagen.

Gestart door Tom, juni 24, 2015, 03:57:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tom

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de afdichting/(kroon)rubbers van de vouwwagen, bij die van ons zijn de rubbers op een aantal plekken niet zo goed meer en zou ze dan ook graag willen vervangen.

meneer Marnix

Bedoel je die lange stroken?

Bij de Hornbach of andere bouwzaken zou je een soortgelijk afdichtingsrubber wel per meter kunnen kopen. Wellicht bij de tochtstrips kijken of er iets vergelijkbaars te vinden is.

Sowieso denk ik dat je ze ook wel bij Roadmaster in Goirle (per post) kunt bestellen.

Tom

Bij Roadmaster kan je het ook bestellen maar die rekent er €7,75 per meter voor, vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant. Maar kan inderdaad wel even bij de Hornbach gaan kijken.

meneer Marnix

Ja onderdelen, beurtjes en accessoires zijn direct bij Roadmaster vrij prijzig....

Denk dat je bij de complete Roadmaster al gauw op 15 meter zit dus dat loopt dan aardig op.

Ik heb net gezocht op tochtstrip en dan tussen de afbeeldingen gekeken en daar staat exact dezelfde rubberen strip in het wit. Websit is Elton.nl en de strip heet Ellen en is bij Hornbach, Formido, Fixet verkrijgbaar of te bestellen. Ik denk als je even verder zoekt en neust je dezelfde strip in het zwart vast ook kunt vinden.

meneer Marnix

Tom

Bedankt alvast voor de sites, heb de maten nog even opgemeten van de rubbers die erop zitten en die zijn 20mm breed x 5 a 6 mm dik met luchtkamers erin. Heb op nog een paar andere sites wel wat kunnen vinden maar daar zitten die luchtkamers niet in, zou dat nog wat uitmaken? Naar mijn idee niet maar mocht iemand er anders over denken dan hoor ik dat graag.

krebster

Tom

Ja, die had ik toevallig vanmiddag ook gevonden :) heb ook nog technirub.nl gevonden, daar hebben ze 15mm x 8mm iets smaller maar wel weer iets dikker en dan zonder de luchtkamers, zou toch geen probleem moeten zijn? het is deze overigens --> http://www.technirub.nl/sponsrubber-kroonband-zk-15x8-mm.html

krebster

Ik weet niet of de luchtkamers extra nut/noodzaak heeft, ik weet wel uit eerdere topics en de roadmaster f.a.q. dat Ad het "mosrubber" noemt, maar of dat veel helpt?

Theu

Die luchtkamers zijn samen te drukken. Waardoor ze uiteindelijk weer dunner worden.

meneer Marnix

Het luistert misschien niet zo nauw, maar voor wat het waard is zou ik proberen dezelfde soort te kopen. Ze zijn via diverse kanalen verkrijgbaar dus waarom dan iets anders proberen?

Met die luchtkamers heb ik sowieso het gevoel dat keuken en disselbak zelfs een beetje vacuüm trekken om het zo maar even uit te drukken. Als je ze open maakt merk je dat er wat kleine kracht nodig is.

Zoals gezegd luistert het dus waarschijnlijk niet zo nauw maar des te meer reden om gewoon hetzelfde te kopen (?)