Hulp gevraagd bij probleem met led achterverlichting (Malawi)

Gestart door N|K, april 01, 2026, 11:35:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

N|K

Vandaag hebben wij onze Cabanon Malawi opgehaald, deze is vanaf 2025 uitgevoerd met led achterverlichting.
Helaas werkt de verlichting op onze auto niet probleemloos, en (vrij random) gaat hij als een disco-verlichting af. Soms bij remmen, soms bij een knipperlicht, soms bij het inschakelen van dagrijverlichting. En heel kortstondig soms ook weer probleemloos.

Een canbus ledadapter biedt een oplossing (en werkt op de vouwwagen, hoewel de auto soms wel een controle/storing aangeeft), maar - zijn er andere/betere manieren om dit probleem op te lossen?

FriedelP

Welk merk heb je van auto?

Ik weet dat dit probleem werd gemeld in de handleiding van Peugeot van een goede 5 à 6 jaar terug. Men stelde echter dat dit probleem was opgelost in de nieuwere wagens en dat dit bij de oudere wagens ook kon opgelost worden als je daar last van had.

Dus mogelijk heeft de dealer van jouw wagen daar een standaard oplossing voor dat afgestemd is op je wagen. Ik zou het er op zijn minst met hem eens over hebben.

N|K

Seat Leon uit 2021, dus daar zou ik geen problemen meer bij verwachten.
Toch begreep ik dat VAG auto's vaker nog problemen geven bij LED verlichting op aanhangers.