Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gaatje  (gelezen 3411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendykunst

  • Gast
Gaatje
« Gepost op: augustus 02, 2015, 12:36:50 pm »

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier!
Onlangs zijn wij voor het eerst met de jametic op vakantie geweest. Helaas is het buisje wat je vast moet maken maken voordat je de tent omhoog trekt (dat kleine schuif systeem in de midden van de tent vooraan) bij het opruimen verbogen en us daarin een punt ontstaan die het tentdoek heeft beschadigd. Normaal leggen wij altijd voor de zekerheid een theedoek om dat buisje een, maar dat zijn we nu vergeten :)16]

Wat is de beste manier om het doek te repareren?

Zie ook de foto.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gaatje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2015, 01:12:22 pm »

Het beste lijkt mij om naar een dealer te gaan of een atelier in tent doek kunnen ze misschien wel dicht stoppen.
Gelogd

wendykunst

  • Gast
Re: Gaatje
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2015, 06:54:35 pm »

Beter dan zelf gaan prutsen he, denk ik. Weet iemand een adresje in de buurt van Hilversum?
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Gaatje
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2015, 08:48:47 pm »

Als de garantie nog niet verlopen is dan zou ik een claim bij de dealer neerleggen.
In het andere geval google op zeilmakerijen in de buurt van Hilversum.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gaatje
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2015, 09:01:35 pm »

Als de garantie nog niet verlopen is dan zou ik een claim bij de dealer neerleggen.
Eehhh.... Dus als je een deuk in je nieuwe auto rijdt door achteruit tegen een paaltje te rijden en je hebt nog garantie, dan ga je ook een claim bij je dealer neerleggen?
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Gaatje
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2015, 10:08:58 pm »

Als je kan aantonen dat het gebruikte materiaal, in dit geval de schuifbuis, ondeugdelijk gemaakt blijkt te zijn (bijvoorbeeld ontstaan van bramen aan of het stuiken van de buis) daardoor het tentdoek beschadigde, dan valt dat zeker onder de garantie.

Om in jouw beeldspraak te blijven:
Als jij als bestuurder van jouw nieuwe auto tegen een paaltje rijdt dan heeft de bestuurder en niet de auto en zeker niet het paaltje ondeugdelijk gehandeld en valt er niets te claimen (tenzij all risc).
Maar als de airbag in jouw nieuwe auto aantoonbaar af ging voordat je het paaltje raakte dan valt alle veroorzaakte schade onder de garantie van de auto.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gaatje
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2015, 10:17:14 am »

Als je kan aantonen dat het gebruikte materiaal, in dit geval de schuifbuis, ondeugdelijk gemaakt blijkt te zijn (bijvoorbeeld ontstaan van bramen aan of het stuiken van de buis) daardoor het tentdoek beschadigde, dan valt dat zeker onder de garantie.

Met de toevoeging "als je kan aantonen" stel je nu opeens voorwaarden m.b.t. het materiaal die de TS helemaal niet genoemd heeft en waar dus geen aanleiding voor is.

De TS schrijft "Helaas is het buisje wat je vast moet maken maken voordat je de tent omhoog trekt (dat kleine schuif systeem in de midden van de tent vooraan) bij het opruimen verbogen en us daarin een punt ontstaan die het tentdoek heeft beschadigd."

Zij geeft kristalhelder oorzaak en gevolg aan en zonder ook maar de suggestie dat er sprake zou zijn van een materiaalfout. Er is n.m.m. op basis van het bericht dus geen enkele reden om meteen te denken aan een garantieclaim.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2015, 10:19:49 am door Frankie »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Gaatje
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2015, 11:25:06 am »

Hoi Wendy,

Balen altijd dit soort dingen.  Gelukkig maar een klein gaatje en makkelijk te herstellen.  Ik heb er geen ervaring mee maar ik hoor goede verhalen over tear aid.  Maar Elf zou ik liever naar een zeilmakerij gaan.  En mss gelijk vragen om een stukje bisonyl er achter?

Zevenhuizen is niet in de buurt van Hilversum maar wel goed aan te rijden.  Daar zit een vouwwagendealer annex zeilmakerij.  Zij kunnen vast goed advies geven!
Gelogd
Adventure Awaits

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Gaatje
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2015, 12:07:37 pm »

Eehhh.... Dus als je een deuk in je nieuwe auto rijdt door achteruit tegen een paaltje te rijden en je hebt nog garantie, dan ga je ook een claim bij je dealer neerleggen?
Voor sommigen wel waarschijnlijk. Maar is geen garantie hoor.

Ik heb een zelfde soort gaatje (ook eigen schuld) in onze Roadmaster is door de loop v/d jaren niet groter geworden en lekt ook niet.
We hebben er niets aan laten doen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country bj 2008
Re: Gaatje
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2015, 07:40:04 pm »

Hier kun je informatie vinden over de evt dichstbijzijnde zeilmakerij bij jou in de buurt:

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2637.0;topicseen

Lang leve het forum nietwaar?  WW
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal