Luifel of tarp voor een Tago Bay Ranger 1993

Gestart door JaapFresco, september 29, 2015, 09:54:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

JaapFresco

Hallo allen,

Volgend voorjaar willen we met de vw naar Frankrijk. Aangezien ik het ding net heb en het onze eerste is, ben ik nog enigzins onbekend in het wereldje. Er zit een voortent bij, maar ik wil er eigenlijk nog een extra luifel bij hebben.

Vraag 1: wat is het verschil (zo het er al is) tussen een luifel en een tarp en

Vraag 2: wat is de beste luifel of tarp voor mijn Tago Bay Ranger uit 1993

Alvast bedankt voor de antwoorden en de hulp!

muis

Een luifel bevestig je aan de vouwwagen. Een tarp staat in principe los,  vaak zie je een tarp als zonnedoek. Er is dus kans dat het doek bij regen doorslaat. Een luifel is gemaakt van tentdoek.

Drikusniet

De duurdere tarps zijn vaak ook van tentdoek. In principe zijn de verschillen:
Trap staat los. Kan dus wind/water bij de overgang doorheen komen. Maar de tarp kun je ook naast of helemaal los van de VW zetten.
Luifel sluit helemaal goed aan op de VW, is vaak duurder en alleen nog 2e hands verkrijgbaar voor jouw wagen.

G.Suelmann

Volgens mij heeft de Tago Bay Ranger toch geen bevestiging voor een luifel aan de voortent?  :?
Live today to create a memory for tomorrow...

muis

Een luifel kun je met ogen bevestigen op de pinnen van de voorste stokken

CenC

Citaat van: muis op september 30, 2015, 09:07:48 PM
Een luifel kun je met ogen bevestigen op de pinnen van de voorste stokken

Dan kan je een tarp hiervoor ook gebruiken, mocht je geen luifel kunnen vinden.

JaapFresco

Dank voor de reacties. Ik vrees dat ik voor mijn oudje geen luifel meer ga vinden, dus ga ik op zoek naar een enigszins passen tarp.

Dank! WW

G.Suelmann

Citaat van: JaapFresco op oktober 05, 2015, 12:02:37 PM
Dank voor de reacties. Ik vrees dat ik voor mijn oudje geen luifel meer ga vinden, dus ga ik op zoek naar een enigszins passen tarp.

Dank! WW

Misschien een luifel op maat laten maken bij een tenten-atelier?
Live today to create a memory for tomorrow...

Drees

Ik heb gisteren bij Decathlon een tarp besteld. Niet duur en werkt ziel tegen zon en regen.