Voorwand luifel Malawi als verandascherm te gebruiken?

Gestart door Koenta_kinte, december 13, 2015, 11:51:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

Koenta_kinte

Wij twijfelen over de aanschaf van de voorwand voor de luifel van de malawi. Weet iemand of deze een optie heeft om de grote opening als verandascherm te gebruiken?  Dus dat de bovenkant open is en de onderkant dicht?

Drikusniet

Koenta_kinte

Hè jammer. Zou het mogelijk zijn om een extra runner op de rits te zetten? Dan zou het wel moeten lukken toch? Alternatief is om iets te laten maken, maar ik vrees dat dat vrij duur zal zijn. Ik wil het namelijk het liefst aan de luifel vastritsen. We hebben ook de voortent dus eigenlijk heb ik geen hele dichte voorwand nodig, maar ik wil wat extra opties om uit de wind te zitten.

Drikusniet

Een extra runner is niet mogelijk, je moet dan de hele rits laten vervangen aan de luifel & voorwand, die dat wel kan. Maar dan heb je vervolgens alleen de mogelijkheid om een wand over de hele breedte het varandascherm, en geen opening meer, waar je langs kunt lopen.
Het handigste is dus of een losse windscherm te gebruiken, of iets speciaals te laten maken. Nou kan dat qua prijs best nog wel eens gaan meevallen, in ieder geval verwacht ik dat zoiets goedkoper is als een nieuwe complete voorwand. Ritsen kun je wel bij De Wit bestellen.

Koenta_kinte

Ik heb de luifel niet mee naar de stalling gedaan, dus ik zou er eens mee langs een tentenmaker kunnen rijden. Mijn idee is dat dat duurder is, want op maat, maar misschien valt het ook wel mee.

Drikusniet

Ik denk dat het meevalt. Mensen hebben wel vaker iets op maat laten maken en dat viel alleszins mee.