Eerste ervaring met Trigano Odyssee

Gestart door Wanderer200, februari 07, 2016, 11:31:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wanderer200

Augustus 2015 gingen we voor het eerst "echt" kamperen met onze nieuwe Odyssee, we hadden hem eerder al wel een weekendje uit geprobeerd bij mijn ouders thuis.

De Odysee is goed bevallen, even de plus en -min punten op een rij:
+Ligt prima achter de auto, we hebben (nog)  geen schokbrekers maar met 110kmh rijd het prima.
+Gemakkelijk op te zetten, en toch redelijk ruime tent.
+Dakraam, lekker ruimtelijk, veel lichtinval.
+vele ventilatie mogelijkheden.
+gemakkelijk te monteren stormbanden (kliksysteem).
+Mooie luifel die ook erg snel op te zetten is (15min).

-De hoek waar de voortent breder wordt dan de slaapcabines is lastig strak te krijgen.
-De standaard matrassen zouden iets dikker mogen.

Helaas hebben we 2 probleempjes gehad:
-De rubber strips achterop de keuken, begonnen gelijk los te laten, de grote viel er een paar keer af waardoor hij nog nauwlijeks plake.
-Lekkage, we kregen op een gegeven moment erg veel regen en meer dan 48h lang. In de slaapcabine boven de bak, kwamen er miniscule drupjes door het ventilatiegaas vallen, /nu weet ik dat een katoenen tent die de eerste keer flink nat wordt kan lekken. Maar hier lekte het na 2-3 dagen nog steeds, het bleef wel bij die miniscule drupjes.
Ook hadden we lekkage in de gastencabine, hier stond zelfs een plasje op de vloer en de druppels hingen aan de horizontale buis. imho vile dit wel echt onder lekkage.

We hebben deze punten bij Bravo vouwwagens aangemeld, en we mochten de VW gister brengen, de rubber strips vd keuken worden vervangen en de lekkage melden ze bij de fabrikant. Persoonlijk hoop ik dat de gastencabine vervangen wordt.

Vooral hoop ik natuurlijk niet weer een vakantie met 72uur non stop regen mee te maken :P

Hierbij nog wat foto's:
Eerste dag opgezet zonder de gastencabine:

Volgende dag de gastencabine er bij gezet:

Keuken kon mooi onder de luifel staan:

In mei (hemelvaart weekend) gaan we weer 4dgn kamperen, zin in!

Wanderer200

Nog wat mods waarvan ik niet zeker weet of ik die eerder gepost heb:

Plankjes aan de keukenpoten zodat deze VEEL steviger staat:

De bekende handvaten aan de keuken:

En een aantal van deze plankjes gemaakt:

Verder heb ik nog een dopsleutel voor op de boormachine gemaakt om de pootjes uit te draaien (tjah tis vakantie heh), ik heb een kleine accuboormachine mee waarmee ik de pooten uitdraai en de 4 schroeven onder de keuken mee vast zet.

solex

Hoi

Wij hebben dezelfde wagen ook van vorig jaar.
Ook wij hebben 1 dag regen gehad en ook heel kleine druppeltjes.
Het doek moet meer dan 1x door en door nat worden en zal dan wel waterdicht zijn,questy van zetten van het doek.
De gastencabine hebben wij niet genomen dus daar kan ik niets over zeggen.
Bij het afspannen van achter naar voor werken ging bij ons prima ook voor het uitspringende gedeelte met verluchting van de voortent.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

klapkei

Mooie foto's, de Odyssee staat er netjes op. Wij hebben dezelfde VW ook met gastencabine. Voor wat betreft de druppels aan de buis in de gastencabine, zou het kunnen zijn dat er regenwater via de twee zeilringen in het dak binnen komt? Ik bedoel de gaten waardoor je de 2 verticale stokken naar buiten steekt. Als het veel regent en de 2 scheerlijntjes van de gastencabine staan niet meer strak dan kan er best een boel water langs of in deze gaten stromen... We hebben zelf geen lekkage opgemerkt, ook niet tijdens de eerste buien, wel hangt er wel eens een condensdruppel maar dat hoort bij kamperen. Onze Odyssee is ook voorzien van de Franse loslatende rubber stripjes op het keukenblok :-)

winnieandbuzz

Citeer-De rubber strips achterop de keuken, begonnen gelijk los te laten, de grote viel er een paar keer af waardoor hij nog nauwlijeks plake.

Dat is een bekend euvel, vorig jaar in de zomer vielen bij onze nieuwe Odyssee ook de rubber profielen eraf. Gelukkig niet direct een groot probleem maar wel erg slordig. Voor de rest zijn wij zeer blij met hem (of is het een haar?).

winnieandbuzz

Uit nieuwsgierigheid: wat is die paal/stok die op eerste foto's staat maar niet op de laatste?

sanneman

Citaat van: winnieandbuzz op februari 08, 2016, 07:35:33 PM
Uit nieuwsgierigheid: wat is die paal/stok die op eerste foto's staat maar niet op de laatste?
Ik gok op een vlaggenmast :-)

winnieandbuzz

CiteerIk gok op een vlaggenmast :-)
Dan blijft de vraag wat voor vlag en waarom staat de mast er opeens niet meer. Het wordt nu bijna een raad die plaat topic...

Wanderer200

Citaat van: winnieandbuzz op februari 08, 2016, 07:28:21 PM
Dat is een bekend euvel, vorig jaar in de zomer vielen bij onze nieuwe Odyssee ook de rubber profielen eraf. Gelukkig niet direct een groot probleem maar wel erg slordig. Voor de rest zijn wij zeer blij met hem (of is het een haar?).

Klopr bravo gaf dat ook aan, blijkbaar hebben ze nu strips die niet meer loslaten. Heb jij ze al laten vervangen?

Wat die paal/mast betreft, daar hing vgens mij een wifi accesspoint in. Op de laatste foto staat hij er maar dan verdekt :P

winnieandbuzz

Onze strips zijn afgelopen zaterdag vervangen. Nu even wachten tot het dertig graden boven nul is om te kijken of ze nu wel blijven plakken.

En bedankt voor het oplossen van het mast "mysterie" :)

Exode

Mag ik vragen hoe je die handvatten hebt gemaakt? Is voor ons ook wel een idee  WW