haakjes aan de wielkast van de cocoon

Gestart door Floortje, juni 05, 2016, 01:04:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floortje

Vandaag de cocoon opgezet en zag tot mijn verassing iets nieuws, waarvan ik niet weet wat ik hier mee moet.
Wie weet waar deze haakjes voor bestemd zijn. Aan de voorkant van de wielkast zijn er 2 gemonteerd,  aan de achterkant 1.

Alex

Om je elastiek van je dekzeil omheen te doen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

Citaat van: Alex op juni 05, 2016, 01:26:23 PM
Om je elastiek van je dekzeil omheen te doen.

Is dat wel zo? Haakjes zitten dan haaks op het elastiek. Heb deze er niet opzitten en als ze hiervoor dienen, mis ik ze ook niet.

Yella

Op onze 2014 zit er ook 1 haakje aan de voorzijde boven het witte lampje. Gebruiken we nooit, maar kan me voorstellen dat je daar toch een elastiek van het dekzeil aan kunt haken indien nodig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

Citaat van: mars op juni 05, 2016, 07:14:49 PM
Is dat wel zo? Haakjes zitten dan haaks op het elastiek. Heb deze er niet opzitten en als ze hiervoor dienen, mis ik ze ook niet.
Ik gebruik ze ook niet altijd.
Maar zo zat het toen ik mijn wagen kreeg.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rob Moerkerken

Wij hadden vroeger ook een Cocoon en gebruikten deze haakjes voor het extra vastzetten van het dekzeil, indien nodig. Afhankelijk wat we allemaal mee hadden en op de wagenbak lag moesten we het dekzeil strakker of minder strak aantrekken om vlak te liggen.
Gebruiken dus als je denkt dat het nodig is.

gr. Rob

Bram Busquet

Hoi. Die haakje zijn inderdaad voor het vastzetten van het dekzeil. Bij Holtkamper hebben ze dat gedemonstreerd toen ik mijn Cocoon kocht. Op die plek kun je aan de achterkant (onderkant) van het zeil bij het koord komen om om zo'n haakje te slaan.. N.B.: als het koord wat slap wordt, kun je ze aan de achterkant om de lampkasten slaan! Wij kamperen al 14 jaar met een Cocoon

mars

Zitten op onze 2011 Cocoon niet op.
Zeker de "vergeten-erop -te-maken"  modificatie toegepast.

Jos Montana

Op onze 2012 versie zitten ze ook niet...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk