Nut en noodzaak disselhoes

Gestart door Paulus, maart 27, 2021, 03:16:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Paulus

Wie heeft een disselhoes, en waarvoor dient deze ?

sevenup

Beschermt tegen water en vuil als de wagen buiten staat. Beter voor de levensduur van de koppeling en oplooprem.

OhPeeCee

Alles wat sevenup opnoemde plus dat mijn broek schoon blijft als de wagen in de garage staat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Spiegelbeeld

Wij hebben er een en gebruiken deze alleen op de camping. Ziet er wat "aangekleder" uit.

sammyvannorel

Ik heb er geen en zie er ook geen nut in, behalve reclameobject voor de dealer. Ik gebruik best vaak een aanhanger (aannemer) maar heb nog nooit een dekhoesje daarbij gebruikt (of zou ie 'kwijtraken' bij het eerste gebruik)
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

sanderv

Persoonlijk denk ik dat je beter wat vaker een keer vet in de ventielen kan drukken dan zo'n hoes gebruiken, als het op behoud van het oploopremmechaniek aankomt. Maar een vieze broek in de garage voorkom je daar niet mee inderdaad, integendeel  :#

Rijksen

Wij hebben deze ook niet. Je ziet ze volgens mij meer bij caravans. Als je een seizoensplaats hebt en je caravan een half jaar buiten staat kan ik mij voorstellen dat je er iets overheen doet. Ook tegen een vieze broek als alles in het vet staat kan het handig zijn. Maar voor die paar weken dat onze vouwwagen buiten staat vind ik het niet nodig.

KampeerFan

Altijd een hoes, zowel bij aanhanger, vouwwagen als caravan. Het scheelt gewoon in vocht en vuil.

Bucharestblues

Reclame voor de vouwwagenzaak. En kindervingertjes die van de rem, neuswiel, stekkers, vette delen afblijven.