Cabanon Mercury reservewiel

Gestart door njcjans, juni 17, 2017, 04:29:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

njcjans

Onze vouwwagen staat in de stalling, dus ik kan het niet checken: zit er in het reservewiel nog een krik en evt. een sleutel om de bouten los te draaien?

We hebben een bermkeuken, dus met een lekke band zouden we langs de snelweg dat ding eraf moeten halen  :N....wat doen jullie? Het reservewiel in de disselbak ofzo?

Hopelijk allemaal voorzorgsmaatregelen, weet niet of dat spulletje werkt wat ze erin hebben gespoten en een evt. gaatje automatisch zou moeten dichten....

CEO

Nee, zit er allemaal niet bij, wel bij je auto. Helaas meestal wel vrij grondig onder alle bagage.

Nedenken over wat als kan inderdaad geen kwaad. Ons noodplan in geval van een klapband is: rustig doorrijden tot de eerste mogelijkheid om echt veilig te kunnen stoppen. Daar nemen we dan wel de schade op en kijken hoe verder.

Overigens kan je een hoop ellende voorkomen door goede voorbereiding: banden, totaal gewicht, kogeldruk.



If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel78

Citaat van: CEO op juni 17, 2017, 07:31:17 PM
Ons noodplan in geval van een klapband is: rustig doorrijden tot de eerste mogelijkheid om echt veilig te kunnen stoppen. Daar nemen we dan wel de schade op en kijken hoe verder.

Lijkt me toch verstandig om met een klapband zo snel mogelijk te stoppen (vluchtstrook).
Doorrijden betekent meestal nog meer schade.

Iemand ervaring mee?

CEO

Ach, die schade kost geld. Als je een band wisselt op de vluchtstrook en je wordt geraakt door lamgsrijdend verkeer, voor het oog van je medereizigers, verpest dat zeker de hele dag.

Better safe than sorry.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Theu

Ik zorg altijd dat het gereedschap en het reservewiel binnen hand bereik liggen. Het reservewiel van de vw blijft wel waar hij hoort.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

Superunknown

Gebruik bij het wisselen van het wiel de krik van de auto en plaats deze onder het onderstel van de vouwwagen. Je kunt de pootjes eventueel gebruiken om de boel te zekeren, maar deze zijn niet ontworpen om de vouwwagen te dragen en vervormen zeer snel!

meneer Marnix

Volgens mij kan je het reservewiel (bij de Malawi) gewoon met de slinger waarmee je ook de uitdraaisteunen uitdraaid los draaien.

Ik zou ook niet heel snel op de vluchtstrook een wiel verwisselen. Op de tolwegen in Frankrijk mag dat volgens mij niet eens. Ben je verplicht je af te laten slepen door een bergingsbedrijf.

metalpe

Krik heb je niet nodig. Gewoon je uitdraaipoten gebruiken zoals op de camping. Je hebt wel extra nog een steeksleutel maatje 8 nodig om het wiel eraf te halen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


sannie75

Citaat van: Marcel78 op juni 17, 2017, 08:40:01 PM
Lijkt me toch verstandig om met een klapband zo snel mogelijk te stoppen (vluchtstrook).
Doorrijden betekent meestal nog meer schade.

Iemand ervaring mee?

in Frankrijk mag je niet zelf een wiel vervangen, en zal je altijd afgesleept moeten worden, dit ivm veiligheid.

Wij hebben ook een Cabanon, en ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar nog niet over nagedacht heb...reservewiel hangt er gewoon onder en als we de krik moeten hebben zullen we de auto gedeeltelijk uit moeten pakken, het is niet anders