Gerjak Tago Settler opbouwen

Gestart door Sisje, april 25, 2016, 10:40:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sisje

Hallo,

Hoop dat dit de goede rubriek is voor mijn vraag?!

Ik heb mij net aangemeld op deze site omdat ik afgelopen weekend een vouwwagen Gerjak Tago Settler heb gekocht. Dit is mijn eerste vouwwagen daarvoor alleen een caravan gehad.

Mijn vraag is heeft iemand nog tips m.b.t het opzetten van deze vouwwagen?? Bij de aankoop zat geen tekening of boekje.

Tip zijn welkom en alvast bedankt,

Groetjes Sisje

Klavertjes

Je vraag staat helemaal goed!

Heb je hier al tussen gekeken:

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=164.0

en staan zo snel gezien al minimaal 2 Settler topics tussen!

Succes en als je nog specifieke vragen hebt, zijn er wellicht gebruikerservaringen/deskundigen die je kunnen helpen!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

RenH

Het opzetten van een settler kan eigenlijk niet misgaan. Gewoon goed waterpas zetten en openklappen. Dan van de garderobestang monteren en vanaf de wagenbak beginnen met het afspannen van de tent.
Als je een inritsbaar grondzeil hebt moet je deze er in ritsen voor dat je de tent spant. Anders lukt het niet meer.
Aan de kant van de dissel zitten nog 3 riempjes om het slaapgedeelte te spannen. Gewoon vastzetten met een haring en straktrekken.
Bij het dichtklappen moet je er op letten dat je natuurlijk de garderobestang weer verwijderd(ben ik al een paar keer vergeten:)6]). En bij het dubbelklappen er op letten dat het tentdoek niet tussen de stangen zit bij de keuken.
Je kunt de bedden vooraf opmaken, dat scheelt ook alweer tijd.
Voor een overnachting staat ie binnen het half uur(incl. Afkoppelen en waterpas zetten). Voor een langer verblijf, dus met grondzeil, crossover luifel enzovoort hebben we een klein uurtje nodig.

Succes met opbouwen:)106]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PenH

Tago Herman

De wagen opzetten is inderdaad heel eenvoudig. Het is immers niet voor niets een 1,2,3 snelklapper!. Neem de gebruiksaanwijzing er bij, en neem er de eerste keer de tijd voor. Het enige waar je op moet letten is het plaatsen van de tussenstang. Deze moet zowel aan de achterkant als aan de voorkant zo hoog mogelijk, en dan zo strak mogelijk uitschuiven. Als je dit niet goed doet is het dak niet strak, en vormen zich bij regenbuien zakken met water.

Verder heel veel klapplezier met de wagen, en als je nog problemen tegenkomt mag je me altijd mailen.

Herman.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar