Spansluiting keukenklep Livingstone

Gestart door siempie, november 06, 2016, 11:32:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

siempie

Hallo,

Sinds 2 maanden zijn we in het bezit van een Livingstone uit 2014 en staat die fijn in de garage omdat we nog een trekhaak moeten regelen. ::)
De standaard spansluiting van de keukenklep heeft geen mogelijkheid om er een slot op te bevestigen. Heeft iemand hier al eens wat aan gedaan  en zo ja hoe en met wat voor type spansluiting?

Groeten Simon

Frankie

Wij hebben er geen slot op. Wie de wagen niet kent ziet nauwelijks dat die klep open kan en veel van grote waarde zit er niet achter.
Maar ik denk dat de makkelijkste oplossing als je de zaak met alle geweld op slot wilt hebben gewoon een overvalsluiting (geschikt voor een hoek) is., die je erbij plaatst.

Een spansluiting met torsieveer (ook verkrijgbaar met beugel voor hangslot) in plaats van de bestaande spansluiting is de mooiste oplossing, maar of dat kan hangt van de grootte van het gat in de keukenklep af. En die weet ik even niet omdat mijn Livingstone in de stalling staat.
https://www.onkenhout.nl/pdf/Spansluitingen_-_torsieveer_V4_/104/t/p Reken wel op tussen de 10 en 15 Euro per stuk exclusief slot en exclusief eventuele verzendkosten en kosten voor kleine orders.

Een gewone overvalsluiting is aanmerkelijk goedkoper en kun je bij de Gamma halen...

Stel je ook de vraag: wat heb je liever; dat je messen en vorken gestolen worden doordat een spanslot geforceerd wordt waardoor je klep en je keuken beschadigd raken of dat iemand die toevallig weet hoe die wagen in elkaar zit, de spansloten geruisloos openklapt, geheel zonder schade?

siempie

@Frankie,

Bedankt voor de tips. Zolang de VW bij ons in de garage overnacht maak ik me absoluut geen zorgen t.a.v. stalling. Als die in een stalling zou staan zou ik hem echt wel op slot willen hebben.

T.a.v. jouw overweging: Waar het mij omgaat is dat ik rustig de hele combi op een parkeerterrein aan de snelweg kan laten staan en met de familie een bakje kan gaan doen zonder bang te hoeven zijn dat bij terugkomst (~20 min. later) mijn keuken geplunderd is. Er zit toch een complete keuken outillage in inclusief volgeladen Mobi-Cooler en volle gastank.

Dit jaar op de 2e parkeerplaats in Frankrijk op de route naar Parijs even een bakje wezen doen met plaspauze met de toen nog volgeladen familiewagen met tent (dus zonder VW). Daar kampeerde op dat moment ook een complete familie personen met een (op zijn Nederlands) migratie achtergrond met 5 auto's en 6 tenten. We hebben maar even afgewisseld met bakjes en sanitaire stop zeg maar.....

Ik heb niks tegen mensen met een migratie achtergrond maar ik ga niet de kat op het spek binden als je het moeilijker kan maken voor mensen met slechte bedoelingen vanuit welke achtergrond dan ook ;-)

Groet Simon

Gait

Zoek onder 'kistsluiting' of 'kofferdekselsluiting' en je vindt er een paar die afsluitbaar zijn. De Trigano Alpha heeft er 8 (!) op de wagen zitten. Dus dealers zullen deze wel hebben liggen.