Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden  (gelezen 5882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tibor5166

  • Gast
(opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Gepost op: augustus 21, 2016, 05:08:31 pm »

Beste Leden,

Ben nieuw op de forum echter ben gelukkig bespaard gebleven van een nare ervaring.
ben zelf op zoek naar een roadmaster family S (liefst vanaf 2005). voor rond de 2000 euro.
Ik heb de afgelopen week veel rondgekeken op het internet en kwam deze tegen, te mooi (bouwjaar 2005/2006 voor de vraagprijs van 1750,-) om waar te zijn eigenlijk (en als het zo klinkt is het meestal........) Ik wist nog iets af te pengelen en we kwamen over de telefoon 1500,- overeen. heel erg mooi dacht ik. Dus vandaag ging ik kijken. Hij had ook geen eigen foto's op mp geplaatst, die stuurde hij later wel via whatsapp, maar alleen van de wagenbak, die zag er piekfijn uit trouwens.

De beste man lag in een scheiding en wilde er snel vanaf, triest en begrijpelijk maar om zoveel (grote) gebreken te verwijzen vind ik wel erg.
Er zou bij navraag 1 reparatie zijn uitgevoerd op de tent die aan de vouwwagen vast zit. maar na het uitklappen de de voortent kwamen we er achter dat het tentdoek een scheur zat van ongeveer 20cm die was afgeplakt met (rode ducktape). Ik vond het al vreemd dat de betreffend tentdoek zo uit zijn schuur (slecht opgevouwen) door hem snel de bak in werd gelegd. Dus wilde het netjes opvouwen en toen kwamen alle gebreken aan het licht. Hij wist van niks en dat kan echt niet zo zijn. pure misleiding, en waarom?  Hij wilde ineens er weer 200,- euro vanaf doen voor de reparatie, dus was de prijs nu 1300,-. echter vertrouwde ik het niet meer en klapte de tent op de vouwwagen open.

Het tentdoek viel op cruciale punten bijna uiteen (heeft dat ook met de rode kleur te maken of gewoon slecht mee om gesproken/onderhoud). dus NO DEAL reparatie leek mij niet eens meer mogelijk.
Ik heb het exacte bouwjaar niet kunnen vaststellen (ik was op zoek naar het chassinummer, maar de wagenbak was van een niet al te oud model, rood/blauwe strepen).

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1063773678-roadmaster-family-s-vouwwagen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Ben er ziek van deze ervaring, maar goed het is mij gelukkig bespaard gebleven
Vind gewoon dat ik dit moest melden, misschien wist de man het echt niet (kan me niet voorstellen)maar als je iets verkoopt moet je wel eerlijk zijn. toch?

Zelf heb ik ook enkele vragen:
Dus ik ga maar op zoek naar een goeie (niet al te oude) exemplaar, is het waar dat nu iedereen terugkomt van vakantie  en er dan in de maand okt. of nov. meer roadmaster worden aangeboden of maakt dat niet uit.
Wat is eigelijk een reƫle prijs voor een roadmaster family s uit 2004/2005/2006.
Kan iemand mij ook vertellen of er bepaalde verbeteringen in de loop der jaren ('04 - '05 - '06) door roadmaster zijn doorgevoerd. en als je de foto's bekijkt van deze roodmasters waaraan kun je een bepaald bouwjaar herkennen?
mvg. Siculus
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk: kampeermiddel : *** TEUN TTT4 ***
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2016, 05:22:30 pm »

Bedankt voor de waarschuwing en goed dat je je niet hebt laten overhalen door de prijsverlagingen
Gelogd

muis

  • Gast
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2016, 05:24:33 pm »

Volgens mij staat er 1 in het te koop gedeelte van het forum  :J
Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk: kampeermiddel : Scout Pivo
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2016, 11:55:58 pm »

Heb je hiervan ook melding gedaan bij Marktplaats?

Meneer weet er nu zeker van en de advertentie staat er nog steeds met alleen de extra melding dat de binnententen mogelijk vervangen moeten worden!?
Gelogd
Jan-Otto

Anca

  • Gast
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:42:44 am »

Pfff, bedankt voor de waarschuwing! Had hem zelf ook al gespot en dacht bij mijzelf ook al dat die prijs echt niet klopt bij dat bouwjaar.

Enneh, gelijk de advertentie melden bij MP!!! Hij staat nl nog steeds op mp en en wordt nog steeds geboden. Rap eraf laten halen zodat andere mensen niet gedupeerd worden!
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:35:59 am »

Ik denk niet dat je voor 2000 euro een (goede) RM van 2005 of jonger gaat vinden.
De prijzen van de RM zijn behoorlijk hoog. Te hoog vind ik, maar ja, zolang de kopers het ervoor betalen, zullen de verkopers de prijzen hoog houden.

Er wordt ook in heel veel advertenties gezegd dat het doek brandwerend en rot- en schimmelbestendig WTF doek is. Maar dat is volgens mij pas vanaf 2006 toegepast.

« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2016, 08:39:46 am door elianmars »
Gelogd

tibor5166

  • Gast
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2016, 07:33:47 pm »

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens, afgelopen weekend een prachtige Roadmaster family s, bouwjaar 2007.
In perfecte staat gekocht voor 2250,- euro.  :>
Hij is nagekeken door een ervaringsexpert, die mij vertelde dat het een once in a life time wagen is voor dat geld.
Gelogd

Zandbats

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2016, 09:46:28 pm »

Een Bordeaux rode?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2016, 09:50:00 pm »

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens, afgelopen weekend een prachtige Roadmaster family s, bouwjaar 2007.
In perfecte staat gekocht voor 2250,- euro.  :>
Hij is nagekeken door een ervaringsexpert, die mij vertelde dat het een once in a life time wagen is voor dat geld.

Mooie prijs. Mazzeltje dan  :#

Die van ons is 9 jaar ouder, maar heeft ook wel (veel) minder gekost  :P
Gelogd

tibor5166

  • Gast
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2016, 02:11:25 pm »

Klopt, Ach als we allemaal maar hebben wat we graag willen hebben, toch?
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk: kampeermiddel : RM Runner S 1998
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2016, 09:34:45 am »

Klopt, Ach als we allemaal maar hebben wat we graag willen hebben, toch?

Jep!  8)
Gelogd

tibor5166

  • Gast
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #11 Gepost op: september 04, 2016, 01:51:21 pm »

Hij heeft hem weer omhoog geplaatst op marktplaats voor dezelfde vraagprijs, en geen enkele (extra) vermelding van de gebreken, schade ::)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #12 Gepost op: september 04, 2016, 03:29:03 pm »

Hij heeft hem weer omhoog geplaatst op marktplaats voor dezelfde vraagprijs, en geen enkele (extra) vermelding van de gebreken, schade ::)
En nu maar hopen dat potentiele kopers toch eerst " ons" forum weten te vinden.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: (opgepast!!!) op marktplaats te koop aangeboden
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2016, 08:57:07 pm »

er staan toch aardig biedingen op.

Hopen dat hij er zo nooit vanaf komt.

Bedankt voor de waarschuwing.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal