aftermarket accessoire..?

Gestart door Tommie84, juli 15, 2017, 09:36:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tommie84

Hallo allemaal,

wij willen een vouwwagen gaan kopen.. een Cabanon Chamonix..
we hebben m bij de krampeerboer bekeken en lijkt het einde.
echter in de deluxe variant met alles op en aan wordt ie toch wel prijzig (net boven 10k).
op zich is onoverkoombaar, maar als ik dan naar sommige nieuwe onderdelen kijk welke de prijs dan zo omhoogdrijven krijg ik toch wat vraagtekens.
neem nou zon vliegengaas aan de voorkant.. moeten we onbetwist hebben.. maar dan de €249,- die ze ervoor vragen.. ronduit bizar! (of zie ik iets over het hoofd?).

anyway.. wilde graag van jullie weten of de chamonix een goede keuze is en/of nadelen kent (of voordelen tov andere merken/types)..
Ennnnn... of er elders goedkopere aftermarket (niet van het merk cabanon) accessoires te koop zijn welke van redelijke kwaliteit zijn.

hoor het graag van jullie... en alvast bedankt voor ieder zijn mening en informatie :)  WW

Koenta_kinte

Sommige onderdelen zullen vast universeel te krijgen zijn, denk aan ondertenten en grondzeil, maar juist zo'n vliegengaasvoorwand is heel specifiek. Die kan een tentmaker misschien voor je maken, maar of je dan goedkoper uit bent...
Je kan je ook afvragen of je de wand perse nodig hebt  (ik persoonlijk zou em niet missen) of dat je hem ook pas na twee vakanties aanschaft. En natuurlijk kan je ook nog kijken of je de wagen en/of de wand tweedehands kan krijgen.
Wij hebben een andere Cabanon en zijn heel tevreden, past prima bij onze keuzes. En lees je eens in zou ik zeggen, er staat veel informatie hier. Of de wagen de beste keuze is bij jouw wensen kan je waarschijnlijk zelf het beste inschatten.

martijn82

Dat is dus de rede dat ik Cabanon links heb laten liggen. Om een mooie redelijk vouwwagen te krijgen trek er maar extra geld voor uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Koenta_kinte

Voor ons juist de reden om wel voor cabanon te kiezen; je kan in delen kopen en dat wat je koopt is goedkoper dan Holtkamper bijvoorbeeld. Maar daar maakt iedereen zijn eigen keuze in.

meeder

Bij elk merk betaal je de hoofdprijs voor losse accessoires, zo werkt het nou eenmaal.

Drikusniet

Vergeet ook niet dat de accessoires in kleine series worden gemaakt. Daarbij vindt ik de prijzen dan wel meevallen bij Cabanon.

superkoe32

Citaat van: Koenta_kinte op juli 16, 2017, 09:48:58 AM
Voor ons juist de reden om wel voor cabanon te kiezen; je kan in delen kopen en dat wat je koopt is goedkoper dan Holtkamper bijvoorbeeld. Maar daar maakt iedereen zijn eigen keuze in.

x2

Tommie84

Bedankt allemaal voor de reacties.
er zaten helaas geen (voor mij) nuttige posts tussen aangezien ik niet op zoek was naar de juiste onderbouwing voor de juiste keuze in vouwwagens, of de wetenschap dat accessoires veel geld kosten, maar ik vind het toch fijn zoveel reacties gehad te hebben.
het is en blijft een lastige keuze om de juiste vouwwagen te kopen.
overigens is onze scope van cabanon verlegt naar europacamper.
dit is een financieel overwegen aangezien europacamper met het juiste type dezelfde afmetingen en indeling heeft welke wij begeren, maar wel heel andere optiepaketten heeft waardoor we meer richting het basispakket uitkomen ipv veel nevenopties erbij.
wmb kan dit draadje gesloten worden, en nogmaals thnx voor het meedenken!

Gr. Tommie

meneer Marnix

Hoewel inmiddels op verzoek sluitbaar wellicht ter overweging een tweedehandsje zoeken. Zeker jong gebruikt niks mis mee en prijstechnisch reuze interessant. Wellicht nu niet het beste koopmoment maar goed, een nieuwe volledig naar wens vast ook niet altijd direct leverbaar.....

Annick

Hey Tommie,

we hebben een Chamonix en zijn tevreden. Hebben hem gekocht bij De Wit en hebben daar gekozen voor een pakket. We hebben geen vliegengaas en missen dat niet, ook de keuken hebben we er niet bij genomen want deze hadden we nog.

Binnen een weekje staat onze vouwwagen te koop, dus als je nog zoekende bent laat maar weten.

Gr annick