Luifel opzetten Holtkamper spacer

Gestart door Jaap, mei 28, 2025, 03:44:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap

Wij kamperen voor het 2de seizoen met onze spacer. Het bevalt heel goed en het opzetten gaat steeds beter.
Er is alleen 1 ding wat ons maar niet wil lukken.  Bij het opzetten van de luifel moeten de 2 stokken volgens de instructies een beetje schuin neergezet worden, zodat ze blijven staan en het luifeldoek er overheen getrokken kan worden.
Maar hoe we de stokken ook neerzetten,  ze vallen steeds weer om.
Doen we iets fout, of hoort dit er gewoon bij?

Groeten Jaap

Hemertje

Hoi Jaap,

Kijk eens in de instructie handleiding die ik ooit gemaakt heb

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.0

Hopelijk helpt je dit?

Jaap

Hoi Hemertje,

Bedankt voor je reactie.  Jouw handleiding heb ik al eens op mijn telefoon gezet en volgens die handleiding zet ik de wagen ook altijd op.
In de handleiding staat een foto waar de luifelstokken mooi blijven staan wanneer deze laag neergezet worden om het luifeldoek er overheen te trekken.
Maar dat krijg ik bij onze wagen niet voor elkaar.
Dus nu houd mijn vrouw 1 stok vast en ik de andere, terwijl ik ondertussen het doek met mijn andere hand er overheen probeer te trekken.
Het is al een paar keer gebeurt dat een stok is gevallen en dan gaat het scharnier bovenin de wagen krom waar de stok aan hangt.
Dat is zonde en wil ik graag voorkomen.
Kort gezegd lukt het me dus niet om de luifel volgens de handleiding op te zetten omdat de stokken steeds omvallen.

Hemertje

Het is inderdaad de balans zoeken en vinden

Samen opbouwen is ook veel leuker ;)

Mopo

Ik hou de luifel "hoog" terwijl mijn man eerst de ene de stok uitschuift en vast zet met een touwtje en haring en dan de andere.

Jaap

Het hoort er een beetje bij dus.
Hartelijk dank voor jullie tips, hier kunnen we wat mee!