Tentpakket schuift eraf als je de malawi openklapt ?

Gestart door aarts, mei 20, 2017, 10:07:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

aarts

Hallo, ook wij hebben gekozen voor de Malawi. Voordeel was vooral dat we hem zo konden openklappen en dan bij de spullen kunnen. Maar,,,als we hem openklappen, verschuift het hele pakket met buizen en tentdoek, en hangt "naast "de wagen. De palletjes klikken dan ook nog eens uit, dus je duwt het ook niet makkelijk terug.

Doen wij wat fout, of heeft iedereen dit ?
maakt het er namelijk een stuk minder handig op !

Gr
Rene

Drikusniet

Nog nooit last van gehad. Hebben jullie type 1of 2?

meneer Marnix

Zelfde ervaring hier...... bij de 2.0

Volgens mij is er tussen de 2.0 en de andere qua wagen eigenlijk geen verschil dus toch wel benieuwd hoe dat nou zit.

Ik heb gisteren voor het eerst  de 2.0 ingeruimd en met als extra vier zware slapzakken er boven op is het omhoog doen ook al iets te zwaar voor de gasveren en wil hij al bijna niet meer vanzelf omhoog blijven staan. Allemaal niet onoverkomelijk maar wel iets om rekening mee te houden.

Misschien iets bedenken om met twee spanbandjes rondom bed en tent dat verschuiven en uitschuiven van de stokken te voorkomen?

Yella

Misschien iets los gemaakt wat vast moet blijven zitten?
Dat gebeurt bij de HK Cocoon ook als je teveel ritsen los maakt.
Misschien de klep minder ver openen? begrenzen met een band?
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Koenta_kinte

Je kan bij een Malawi niks openmaken wat vast moet zitten, dus dat kan het niet zijn.
Dit probleem ken ik met onze gewone versie niet. De gasveren zijn sterk genoeg, de klep komt niet naar beneden. Sterker nog, als het bed leeg is (alleen matras erop) moet ik soms best kracht zetten om hem naar beneden te krijgen.
Wel herken ik dat een deel van het tentdoek er wat naast hangt als je openklapt, maar dat wordt dan tegengehouden ergens door. Wat we wel gemerkt hebben is dat de manier van opvouwen en tentdelen op het bed leggen, invloed heeft op het schuiven van de tent na inklappen. Vraag me even niet meer hoe we het precies doen, maar volgens mij leggen wij als allerlaatste de stof die naast het bed naar beneden gaat terug op het bed en die houdt dan de boel tegen.
Het verhaal over een palletje dat dan verschuift zegt me eerlijk gezegd niets, wat bedoel je daar mee?

Drikusniet

Hoe ver gaat hij open? Want bij die van ons is dat niet zo ver. Misschien zitten er nu sterkere gasveren in die hem hoger drukken.

Koenta_kinte

Bij ons gaat hij helemaal open, het enige dat verschil maakt is het tentpakket  als het er niet precies goed op ligt.

meneer Marnix

Dat van dat palletje is eigenlijk (in ons geval) dat de stok die dan iets uitschuift en in de eerst klikker vast klikt. Als je de klep dan weer dicht doet moet je de klikker indrukken en de stokken weer terug schuiven.

Dat hij bij ons amper open bleef staan komt denk ik omdat er vier zware Dewaard slaapzakken op lagen. Dat zijn geen lullige en zeker geen lichtgewicht slaapzakken. Misschien had ik de klep ook niet 100% uitgeklapt, zou ook nog kunnen. Het ging net aan zeg maar....

Citaat van: Koenta_kinte op mei 21, 2017, 11:46:06 AM

De gasveren zijn sterk genoeg, de klep komt niet naar beneden. Sterker nog, als het bed leeg is (alleen matras erop) moet ik soms best kracht zetten om hem naar beneden te krijgen.

Klopt inderdaad, hebben wij ook zo ervaren!

Misschien dat we binnenkort het tentdoek misschien ook wat anders op gaan vouwen waardoor het allemaal wat minder snel verschuift. Ook nog een dingetje (in ons geval) is dat het allemaal erg nieuw voor ons is. Met inruimen, passen en meten wel 20 keer open en dicht gedaan. Dat doe je normaal natuurlijk ook niet.

Koenta_kinte

Op ons bed ligt een topper, een luchtbed, een dekbed en twee slaapzakken. Gaat prima. Wat we gewoon zo min mogelijk doen is open doen met stoelen (4) en tafel erop. Want dan gaat het zonder dekzeil serieus schuiven  :P Die mogen er dus pas op het laatst op.
Schuivende stokken en daardoor in een pinnetje of uit een gaatje schieten is mij echt onbekend. Ben ook een aan het bedenken welke stok het kan zijn. Ik neem aan dat je wel klittenband om de stokken hebt zitten zodat ze bij elkaar blijven? Wij zijn niet de eerste eigenaren van onze wagen, dus misschien is dat wel een toevoeging van de vorige eigenaren.

meneer Marnix

Ik heb het zeil gisteren helemaal rondom strak gespannen want we gaan morgenmiddag al op pad. Ik ga het dus nu even niet verder meer testen  :#

Zou het kunnen dat het nog zo nieuw is dat het in het begin allemaal wat makkelijker uitschuift.

Volgens mij is dat klittenbandje van jullie wel een oplossing. Zit die dan om de lange zijde (dus de liggende slangen van het dak)?

Koenta_kinte

Het klittenbandje zit volgens mij om de dubbelgevouwen stok die uiteindelijke de meest rechterkant van de vouwwagen vormt. Als je binnenkomt rechts dus.
Vraag me toch nog steeds af welk palletje jullie bedoelen, ik kan me niks bedenken.

meneer Marnix

Met het palletje worden de klikkers bedoeld.

Als je de bak open maakt, dan schuift het hele tentpakket op naar links (als je aan de achterkant van de wagen staat).

Alle stokken die je bij inklappen in elkaar schuift, schuiven dan uit elkaar en vallen dan in de eerste klikker vast.

Koenta_kinte

Ik snap nu welke stokken je bedoelt maar bij ons schuiven die niet zomaar, daar zitten ze te strak voor in elkaar.