Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: help! raam stuk trigano odyssee  (gelezen 2778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biancah

  • Gast
help! raam stuk trigano odyssee
« Gepost op: mei 28, 2017, 08:51:45 pm »

Hallo mede klappers,

ik ben nieuw op dit forum.. en nu gelijk al hulp nodig.. :?We hebben sinds 3 weken een trigano odyssee uit '98. Dit weekend leek het ons handig om een nachtje te gaan proef kamperen bij mijn ouders op het erf. Helaas is er toen een scheur in het raam gekomen aan de kant van de keuken. Deze kant kun je er niet uit ritsen. heeft iemand een idee hoe dit te repareren? We hebben het nu met ducktape vast gemaakt maar dit kan natuurlijk niet voor altijd... alle tips en ideeën zijn welkom. onze dank is groot! O0
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1998
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2017, 10:10:35 pm »

En hier dit weekend hetzelfde probleem.
Het plastic is zo zacht geworden dat het inscheurt. Volgens mij moet de hele tent er dan af zodat het naar een atelier kan om gemaakt te worden.
Ik lees dus graag even mee of er nog andere tips komen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2017, 01:02:46 pm »

Van Bison heb je zacht pvc lijm. Het is een setje met doorzichtig lapje pvc. Hey is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de scheur maar ik heb een scheur in een raam en een slikrand daarmee gerepareerd, dat werkte prima :J
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2017, 02:10:18 pm »

afhankelijk van hoe groot de scheur is..

Ik heb een rol glasstape van Tesa.. lijkt op die verpakkingstape maar dan veel steviger. je kunt er echt glashelder een kunstof raam (o.i.d.) mee repareren. ducktape zou ik er snel van afhalen, want dat laat echt een hoop resten achter...

volgens mij is het dit:
http://www.tesa.nl/consument/tesa-extra-power-transparant.html
Gelogd
Adventure Awaits

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1998
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2017, 04:22:42 pm »

Van Bison heb je zacht pvc lijm. Het is een setje met doorzichtig lapje pvc. Hey is ook een beetje afhankelijk van de grootte van de scheur maar ik heb een scheur in een raam en een slikrand daarmee gerepareerd, dat werkte prima :J

Bij mij precies op de rand met de rits. Al even met ook ducktape provisorisch geplakt.  Het scheurt zo verder bij het sluiten van het raam met de rits.  Het plastic voelt te zacht.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2017, 04:24:58 pm door Enidan76 »
Gelogd

biancah

  • Gast
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2017, 10:07:51 pm »

bedankt voor de reacties! en we gaan dit zeker proberen. fijn z'n forum!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2017, 09:13:48 am »

Bij mij precies op de rand met de rits. Al even met ook ducktape provisorisch geplakt.  Het scheurt zo verder bij het sluiten van het raam met de rits.  Het plastic voelt te zacht.
je kunt ook even kijken naar tear-aid, dat is ook geniaal spul. De scheur van het raam zat precies op de naad (te veel spanning op de zijwand met stevige wind) en heb ik zonder probleem kunnen plakken met de zachte pvc lijm, dat stukje erop zag je wel maar zat niet echt in het zicht. 
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2017, 09:50:53 am »

Helaas een bekend probleem. Heb ik ook. Er komt veel spanning op de zijwand en dan scheurt de ruit op de aanhechting met de rits. Reparatie is duur (ca 300 euro), dan moet inderdaad de hele tent er af en wordt er een reepje tentdoek tussen ruit en rits genaaid. Ik vind het te duur. Er was van dat Bison spul opgeplakt en dat heeft het toch wel een jaar of vijf uitgehouden. Nu plak ik ducttape, ieder jaar weer opnieuw. Dat werkt, maar ziet er inderdaad niet uit. Ga die tear-aid eens proberen.
Je moet vooral voorzichtig de ruit sluiten, zorgen dat er zo weinig mogelijk spanning op staat.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2017, 10:00:22 am »

ah.. ik dacht dat het kunststof gescheurd was.
Gelogd
Adventure Awaits

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1998
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2017, 01:16:24 pm »

je kunt ook even kijken naar tear-aid, dat is ook geniaal spul. De scheur van het raam zat precies op de naad (te veel spanning op de zijwand met stevige wind) en heb ik zonder probleem kunnen plakken met de zachte pvc lijm, dat stukje erop zag je wel maar zat niet echt in het zicht.

Dank je wel. Ik ga eens kijken naar dat spul. Dat het zichtbaar is maakt mij niet zo heel veel uit. Als het water maar buiten blijft ;-)
Ook de zij naden van het plastic zijn wat ingescheurd maar dat is zeker nog wel te repareren. Afgelopen zondag de naad vol met water. Mooi klusje.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2017, 01:21:19 pm »

Je zou voor een scheur in het kunststof ook eens kunnen navragen bij een surfshop. Ik gebruikte 20 jaar geleden al transparante tape om een scheur in een surfzeil te repareren, (zout)watervast en goed drukbestendig.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 249
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2017, 02:12:00 pm »

tear Aid is als een ' velletje' te koop maar er zijn ook stroken van anderhalve meter te krijgen, www.tear-aid.nl
Gelogd

nusti

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Trigano odyssee
Re: help! raam stuk trigano odyssee
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2017, 03:41:22 pm »

Beetje late info misschien, maar ik zit op de camping toch iets op te zoeken.
Wij hadden het zelfde probleem. Ik heb het laten repareren bij de tentendokter in Tilburg. Kostte €65 geloof ik. Links en rechts zijn er twee verstevigingsstukken in dezelfde kleur als het doek erin gezet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal