Imperiaal ervaringen

Gestart door Superunknown, juli 18, 2016, 12:05:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Superunknown

Hallo!

Sinds kort hebben wij onze Cabanon Mercury uitgerust met een imperiaal. Deze is eigenlijk van een Conway. M.i. een betere constructie dan de originele van Cabanon en voor slechts € 100,00 op de kop getikt bij iemand die een complete Conway te koop had, maar de imperiaal best separaat wilde verkopen! Dat scheelt een slok op een borrel t.o.v. een nieuwe originele t.w.v. € 300,00! Nu we toch bezig zijn: de conway imperiaal is gelakt en de nieuwe originele van Cabanon is gegalvaniseerd, maar of dat nu € 200,00 waard is? Ik vond in ieder geval van niet!

Nu vertelden de mensen van de Wit mij dat een nieuw origineel imperiaal van Cabanon een maximaal laadvermogen heeft van 50 Kg. Dat vertaalt zich vrij in 2 fietsen. Toen ik mijn imperiaal echter kocht zaten er 4 fietsendragers op. Als ik foto's Google over dit onderwerp kom ik ook veel (volgens mijn inschatting) beladingen tegen die zwaarder zijn dan 50 Kg. Ik was zelf ook van plan om een beetje meer te laden (zie foto). Dus vraag 1: wat zijn jullie ervaringen qua maximaal laadvermogen van een imperiaal? Vraag 2: de imperiaal zit vast aan valpootjes. Wat is hier het nut van? Een Cabanon zonder imperiaal heeft deze pootjes niet. Vraag 3: de valpootjes zitten met bouten geklemd, is dit bij een originele Cabanon imperiaal ook zo, of heeft deze gaten waar de bouten doorheen gaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt!

Malawi-cruiser

Onlangs voor vakantie een imperiaal gekocht voor Cabanon Malawi idd 325 voor een paar stukjes gegalvaniseerd ijzer.
Heb me niet verdiept in maximale belasting, maar heb er 4 mountainbikes op vervoerd (incl fietsdragers thule à 2,5 kg toch wel 80 kg bij elkaar) ging prima!
Imperiaal zit bij Cabanon ook aan valpootjes met een bout en de valpootjes zitten in het hoekframe van de vouwwagen vast met een in een draaiknop bevestigde bout die in een op het frame gelaste moer gedraaid wordt en door een gat in het valpootje gedraaid wordt, klem tegen de binnenzijde van hetzelfde valpootje.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

caspar

FFeen gat in het valpootje boren dan kan je die draaiknop beter borgen

Klappen maar!

Het is een oudere Conway imperial maar deze zijn prima!
Zelf vervoer ik er ook een bootje op van ca. 60 kg en dat gaat prima.
Onze VW heeft wel een setje schokbrekers.