Frankrijk verlaagt de maximum snelheid.

Gestart door PenH, januari 09, 2018, 06:06:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

PenH

Even opletten deze zomer als je van de Peage afkomt. Je mag straks nog maar 80 ipv 90 km/uur.

https://www.autoweek.nl/nieuws/frankrijk-verlaagt-maximumsnelheid/

Ik heb me altijd verbaast dat je zelfs op de kleinste weggetjes buiten de bebouwde kom 90 mag, zelfs waar dit absoluut onmogelijk is. Dus of dit gaat helpen?

DrLivingstone

Prima! Vond die 90 altijd al bijzonder hard zo direct na de bebouwde kom.

Yolanda

Ik las het vandaag op fb.  80 is prima.  Sommige plekken is geen 90 te rijden.

Klapkuikuh

Ik reed al heel vaak 80 daar, tot ongenoegen van de plaatselijke bevolking.  :J

Paulvh

Ach op veel wegen kon je al geen 90 rijden. Dus ea is m.i. niet zo'n groot verschil. Maar is wel een dingetje waar ik aan moet denken op rechte wegen waar een hogere snelheid makkelijk kon.

spikehome

van trigano naar holtkampers naar een shelter

ArnoldusWH

Zijn die Fransen toch een stuk intelligenter dan Duitsers ... daar mag je 100 buiten de bebouwde kom, zelfs zonder klapper is dat akelig snel.
Ik rijd regelmatig in de grensstreek, maar kan er niet aan wennen.
Volgens Opel maken Duisters geen grappen, maar ze zullen toch wel verstand hebben  :H

sanderv

Citaat van: ArnoldusWH op maart 04, 2018, 03:47:08 PM
Zijn die Fransen toch een stuk intelligenter dan Duitsers ... daar mag je 100 buiten de bebouwde kom, zelfs zonder klapper is dat akelig snel.
Ik rijd regelmatig in de grensstreek, maar kan er niet aan wennen.
Volgens Opel maken Duisters geen grappen, maar ze zullen toch wel verstand hebben  :H

100 in Dld is nog tot daaraan toe, de eindeloze reeks afwisseling 70-100-70-100 word je helemaal gek van.

vic36shorty

Citaat van: sanderv op maart 04, 2018, 08:28:28 PM
100 in Dld is nog tot daaraan toe, de eindeloze reeks afwisseling 70-100-70-100 word je helemaal gek van.
Dan rij je toch 85 zit je altijd gemiddeld

sanderv

Citaat van: vic36shorty op maart 05, 2018, 07:53:14 AM
Dan rij je toch 85 zit je altijd gemiddeld

dat doe ik ook, de meeste nederlanders rijden 80 in Dld. Maar daar worden de duitsers dan weer behoorlijk gek van. Overal 80 zou ook daar een stuk logischer zijn. Omgekeerd zouden ze hier van de meeste buitenwegen ipv 60 ook wel weer gewoon 80 mogen maken. Dan gaat het nog wat worden met die europese eenheid.