Slaaptenten AK parade vastzetten

Gestart door Chester, juli 27, 2018, 08:25:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chester

Hallo,

Weet iemand hoe je de hoeken aan de onderkant van de slaaptent vast moet maken aan de kant van de wagen?
Aan de buitenkant zit een lus van elastiek en een katoenen touwtje. Aan de binnenkant alleen een katoenen touwtje. Maar ik snap niet hoe ik het vast moet maken. Ik zie op de wagen ook niet zo snel iets waarvan ik denk dat het aan vast moet.

AnnekeCornee

wij hebben ook een Parade gehad, maar snap niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je de slaaptent(en) of het ondertentje? Heb je een foto van het bedoelde stuk?

Chester

Ik bedoel de slaaptengen van de bedden op de deksels. Op de hoeken daarvan, onderaan bij de bankjes zitten elastieken en ook nog een koordje. Ik neem aan dat die ergens aan de wagen vast gemaakt moeten worden. Foto lukt niet alles is ingepakt.

AnnekeCornee

Ik kan het me niet herinneren van die van ons, maar weet wel dat wij ze niet gebruikten. We legden het matras in de slaapcabines en dan bleef het ook prima liggen/hangen.

Ik vermoed dat onderop de plank / in de rand van de deksel bevestigingspunten zouden moeten zitten, maar dat deze in de loop der jaren afgebroken zijn. Aan de touwtjes aan de kanten van de bankjes hebben wellicht ook elastiekjes gezeten.

Misschien dat Groothuis27 het weet of kan checken... Die reviseert Alpen Kreuzers.

groothuis27

Maak even wat foto's,  kan niet helemaal plaatsen wat u bedoeld .

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

muis

De katoenen touwtjes, daar kun je meestal de flap van de ingang mee vastbinden als je deze oprolt

Ik hing de ondertent aan de plank met buisklemmen, deze zaten aan lussen op de hoek van de ondertent.
Er zat geen speciale bevestiging aan de plank hiervoor (ander merk, zelfde idee)

Chester

Even een foto van marktplaats geleend  :)
Op de onderhoeken van slaaptent zitten lussen van elastiek. Ik heb in de foto rode cirkels gezet op de plek waar ze zitten, op de foto zijn ze helaas niet zichtbaar.
Die lussen bedoel ik. Geen idee waar ik die aan vast moet maken .

groothuis27

Denk toch voor het vast zetten van de slaapcabine .

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Chester

Dat denk ik ook. Ik kan alleen geen plek vinden om de lus vast te maken. Er zitten wel wat gaten in het frame, maar niet echt op een logische plek hiervoor. Daarbij kan ik een elastieken lus niet aan een gat vast maken. Dan had ik nog iets van een haakje aan de lus verwacht. Die ziet aan geen vn de 4 lussen. Dat er 1 of 2 kwijtraken snap ik. Maar 4.... dus ik denk niet dat er haken aan gezeten hebben.
Nou ja, het is geen halszaak, ik was alleen nieuwsgierig.  Zal wel altijd een mysterie blijven 😢