Houten lades CC-webshop i.p.v. mandjes?

Gestart door Caroline S, mei 10, 2018, 11:44:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

Caroline S

Hallo CC'ers,

In de webshop staat nadrukkelijk dat de houten lades niet passen in de CCC met mandjes. https://webshop.combi-camp.com/nl/keuken-opbergkistje-hout/

Is er toevallig iemand met ervaring om deze aan te passen? Kan dat? Als je aan de bovenkant aan de lange zijden een hoeklijntje eraan maakt of een latje eraan vast maakt, kunnen ze dan hangen in de geleiders? Of past het gewoon niet qua maat?

bensi

Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Caroline S

Dankje Bensi, die heb ik inderdaad gezien en helemaal uitgespit.

Alleen heeft deze eigenaar zelf lades gemaakt. Mijn vraag is of de lades uit de webshop aan te passen zijn, zodat ik zelf geen lades hoef te maken (en zodat ze overeen komen met de besteklade die ik al heb).

Maar als dat echt niet gaat, ga ik misschien zelf wel lades maken met iemand...

CEO

De lades uit de webshop zijn eenvoudige, houten verlijmde dozen met een verspringing in de hoeken. (Vingerlas?)

Toevallig staat onze kar even bij huis, ik heb wat knutselwerk te doen. Ik kan evt de maten doorgeven?
(Al dan niet voorzien van een foto).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

De lades hebben een tandverbinding (sterk!) en zijn eenvoudig te maken van berken multiplex.

Als je de lades uit de webshop gebruikt,  aangenomen dat die te smal zijn, kun je wel een geleidelatje erop zetten maar dan heb je nog steeds een te klein front, of daar moet je weer een nepfrontje overheen lijmen maar dan heb je mogelijk een diepteprobleem.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Carani

De houten lades die in onze 2008-valley zaten hebben in ieder geval nog wat ruimte over in de diepte. Persoonlijk kan ik me daar trouwens behoorlijk aan ergeren, maar ik ben dan ook een pietje precies op sommige vlakken...
Er zou dus nog een frontje op passen.

Voor de Venezia heb ik toentertijd zelf lades gemaakt, met een sleufje ingefreesd voor de lade-geleiders. Was op zich niet zo moeilijk, ik ben geen superklusser maar mijn vader vond het belangrijk dat meisjes ook kunnen klussen dus die liet me als kind vaak meehelpen.

Ceel

Als je er even de tijd voor neemt, kan je hele mooi lades, heel makkelijk maken. Alles netjes op maat zagen, in elkaar zetten met kleine schoefjes en houtlijm. Ik heb populierentriplex gebruikt: goed te zagen, vochtbestendig, uitstekend te schilderen.

Daarna paar keer gronden, paar keer lakken en klaar. Zeker met watergedragen verf, is het zo droog. Kijk ook even in mijn topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21938.0

Caroline S

Voor de volledigheid nog even een aanvulling om te verduidelijken waaróm de lades uit de webshop niet passen in de wagens met kunststof mandjes.

Zie hier het verschil in rails. Bovenaan topic 'mijn' rails en hieronder de rails can CEO.

De webshop-lades zijn 11 cm en daardoor te hoog om ertussen te passen bij de oude rails met dubbel profiel. Bovendien zouden ze van links naar rechts heen en weer kunnen zwabberen omdat er aan de linkerkant ruimte over is naast de rails.