Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte

Gestart door Hemertje, augustus 09, 2018, 10:54:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

Er overheen trekken als je niet zo groot bent is inderdaad lastig, een truc is om aan de punt van de luifel even tijdelijk een scheerlijntje vast te maken en de luifel dan over de tent heen te trekken, met wat hulp en eventueel gebruik van een toch in de buurt liggende tentstok lukt dat dus  altijd.
Bij onze Kyte hoeft dat dus niet, daar trek je de luifel aan de luifelstok zo de tent in. Maar als onze tent heel erg nat is dan maken wij de luifel los van de luifelstok (mast) en trekken de luifel over de tent heen. Zo blijft er meer droog en heb je bij het 's avonds weer opzetten niet zo'n kleffe, natte tentdoek waar je steeds tegenaan loopt bij het opzetten.

Ook bij het opruimen van de Kyte na afloop van het seizoen als deze naar de stalling gaat, vouwen wij de luifel over de tent heen en laten deze dus niet aan de luifelstok hangen. Hiermee is de tent, naar onze mening, mooier opvouwbaar en beter en vlakker in te pakken.

gr. Rob

Hemertje

Citaat van: Rob Moerkerken op augustus 22, 2018, 08:01:54 AM
Er overheen trekken als je niet zo groot bent is inderdaad lastig, een truc is om aan de punt van de luifel even tijdelijk een scheerlijntje vast te maken en de luifel dan over de tent heen te trekken, met wat hulp en eventueel gebruik van een toch in de buurt liggende tentstok lukt dat dus  altijd.

gr. Rob

Dag Rob,

zo doen we het nu op dit moment, scheerlijn aan de luifel om eroverheen te trekken, met een trapje erbij om de luifel op de wagen te trekken

ejpwg

Citaat van: GertjanA op augustus 21, 2018, 10:25:34 PM
Kyte niet. Luifel blijft aan de stok zitten, die je dan naar binnen trekt/buiten duwt bij klappen.

Dat gaat niet op als het een Kyte is met Windforce
Dan zit de luifel niet vast aan de stok, en moet je bij het inklappen de luifel met de stok OP de tent duwen
Daarna berg je dan de stok binnen op en kan de deur dicht geritst worden, anders werkt het Windforce systeem niet

herowebe

Citaat van: Hemertje op augustus 21, 2018, 10:20:44 PM
de vakanties zijn weer enigzins voorbij, hebben anderen nog input?

zelf zijn we beide helaas niet zo groot, ca 1,70m, voor ons dus lastig om de luifel over de wagenbak van de Spacer heen te doen zonder een trapje.
heeft de Kyte of de Cocoon Aero ook deze opzet en afbreek beperkingen voor ons?
[/quote

Wij lossen dat op met hulp van een bezem. Daarmee duwen we de luifel op het dak. Aan het lusje voor de afwatering knopen we een lijn met iets zwaars eraan( hondenlijn met bajonetsluiting) en gooien die over het dak, en trekken daarmee de luifel er glad overheen. En dat werkt prima voor ons.

Hemertje

Citaat van: herowebe op augustus 22, 2018, 12:00:25 PM
Wij lossen dat op met hulp van een bezem. Daarmee duwen we de luifel op het dak. Aan het lusje voor de afwatering knopen we een lijn met iets zwaars eraan( hondenlijn met bajonetsluiting) en gooien die over het dak, en trekken daarmee de luifel er glad overheen. En dat werkt prima voor ons.

wij doen het ook zo, maar is door mijn geringe lengte een groot irritatiepunt bij mij...  ::)

herowebe

Dat snap ik wel, zeker als de luifel vochtig/nat is want dan glijdt hij niet over het dak! :( de luifel is al zo groot dan is hij ook nog heel zwaar!

Rob Moerkerken

Ik gebruik als hulpmiddel de grote boogstok die normaal onder de luifel zit als hulpmiddel, naast het lijntje. Het voordeel hiervan is dat je een beetje 'om de hoek' kan werken door de kromme vorm.

gr. Rob

Hemertje

Citaat van: Rob Moerkerken op augustus 22, 2018, 02:33:57 PM
Ik gebruik als hulpmiddel de grote boogstok die normaal onder de luifel zit als hulpmiddel, naast het lijntje. Het voordeel hiervan is dat je een beetje 'om de hoek' kan werken door de kromme vorm.

gr. Rob

Rob,

in je handtekening staat modificatie 2012, wat houdt deze in?
toevallig nog een (2011/2012) prijslijst in je bezit?

Rob Moerkerken

de Kyte is eind 2011 gekocht, maar is het model 2012. Naderhand zijn er nog wel meer aanpassingen gedaan. Of door Holtkamper of door mij zelf.

Een folder en prijslijst van dat jaar moet ik uiteraard ergens hebben liggen, maar waar???  Ik ga er naar op zoek.

gr. Rob