Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Neuswiel  (gelezen 1335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Svengc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal
Neuswiel
« Gepost op: augustus 26, 2018, 07:33:31 pm »

Voor onze Camplet ben ik op zoek naar een neuswiel zonder hendel/slinger. Het neuswiel draai je dan door de slinger van de steunpootjes te gebruiken, er zit dan bovenaan de buis van het neuswiel een 'bout' waar de slinger op past. Wie weet het merk van dit neuswiel en of waar ik het kan kopen? Tot nu toe heb ik het op internet niet kunnen vinden. Een neuswiel met gewone slinger past niet omdat ik een disselbak heb geplaatst, er is dat geen ruimte om de slinger rond te draaien.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Neuswiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2018, 07:59:39 pm »

Even bellen met een dealer?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Neuswiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2018, 08:41:09 pm »

Je zou HIER eens kunnen kijken
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.044
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Neuswiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2018, 09:11:01 pm »

Zijn moeilijk te krijgen. Wij hadden hetzelfde probleem, ik heb hem zelf gemaakt. Ik heb dit neuswiel gekocht:

https://www.onlinetrailerparts.nl/neuswiel-neuswielklem-steunpoot/neuswiel-35-mm/neuswiel-35-mm-metaal-rubber/_381_w_3544_3602_NL_1?gclid=Cj0KCQjwn4ncBRCaARIsAFD5-gUq2ZiiKzgZDnA_M-whzldaJYD6kpH3wEXWqThUweTnwhJssS655FIaArqREALw_wcB

De slinger eraf gehaald en daar een moer op terug gelast waar dop 17 op past (M10, opgeboord naar 12 mm). Daarbij heb ik een goede dop 17 gekocht, met een verlengstuk, cardan en wringijzer (schuifstuk), gewoon van het schap bij de bouwmarkt, samen voor ongeveer 25 euro. Groot voordeel is dat alles op de Camplet dop 17 is, zowel de uitdraaipoten, als de wielbouten, als de bouten van het frame en nu dus ook ons neuswiel. Met het wringijzer en de goede dop krijg ik nu ook meteen zonder problemen de wielen eraf.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.867
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Neuswiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2018, 06:53:11 am »

Zijn moeilijk te krijgen. Wij hadden hetzelfde probleem, ik heb hem zelf gemaakt. Ik heb dit neuswiel gekocht:

https://www.onlinetrailerparts.nl/neuswiel-neuswielklem-steunpoot/neuswiel-35-mm/neuswiel-35-mm-metaal-rubber/_381_w_3544_3602_NL_1?gclid=Cj0KCQjwn4ncBRCaARIsAFD5-gUq2ZiiKzgZDnA_M-whzldaJYD6kpH3wEXWqThUweTnwhJssS655FIaArqREALw_wcB

De slinger eraf gehaald en daar een moer op terug gelast waar dop 17 op past (M10, opgeboord naar 12 mm). Daarbij heb ik een goede dop 17 gekocht, met een verlengstuk, cardan en wringijzer (schuifstuk), gewoon van het schap bij de bouwmarkt, samen voor ongeveer 25 euro. Groot voordeel is dat alles op de Camplet dop 17 is, zowel de uitdraaipoten, als de wielbouten, als de bouten van het frame en nu dus ook ons neuswiel. Met het wringijzer en de goede dop krijg ik nu ook meteen zonder problemen de wielen eraf.
Mijn idee. normaal wiel aanpassen. Maar ik zou wel gaan voor een wat degelijker model neuswiel. Iets wat een paar tientjes meer kost. Hier op het forum al wat verhalen langs zien komen over de lichte neuswieltjes. Bij de geringste weerstand krom e.d.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.404
Re: Neuswiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2018, 07:35:31 am »

Er bestaan ook neuswielen met de slinger aannde zijkant zag ik pas.

Is mss ook wel een tip voor al. Die cabanonners die tegennde disselbak aan slingeren.

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk

Gelogd
Adventure Awaits

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.044
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Neuswiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2018, 09:41:56 am »

Mijn idee. normaal wiel aanpassen. Maar ik zou wel gaan voor een wat degelijker model neuswiel. Iets wat een paar tientjes meer kost. Hier op het forum al wat verhalen langs zien komen over de lichte neuswieltjes. Bij de geringste weerstand krom e.d.

Probleem is dat een Camplet een 35 mm klem op het frame heeft en die is niet heel makkelijk even aan te passen. Grotere pijpdiameters vragen een andere klem, maar dat komt heel ongelukkig uit met de boutgaten. De keuze in 35 mm neuswielen is behoorlijk beperkt.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2018, 09:47:00 am door sanderv »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Neuswiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2018, 10:21:10 am »

Bel eens met Laurens Bos van de Vouwwagenzaak,  die denkt altijd graag mee
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 917
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Neuswiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2018, 04:13:43 pm »

Er bestaan ook neuswielen met de slinger aannde zijkant zag ik pas.

Is mss ook wel een tip voor al. Die cabanonners die tegennde disselbak aan slingeren.

Verstuurd vanaf mijn pruts-android- Nokia telefoon met Tapatalk
Dat is een van de weinige punten die ik nog wil aanpakken..... Binnenhemel hebben we al gemaakt deze zomer (was wel nodig)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal