Welke gasfles voor vouwwagen

Gestart door PaulvdH, mei 14, 2018, 02:59:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

PaulvdH

We hebben een Raclet panama up, met custom made disselbak. Past ieder formaat gasfles in (hoog of laag).
we gebruiken een drie pits gasstel en een cadac skottelbraai  om te koken. Nu twijfel ik welk type gasfles ik zal gebruiken. op dit moment gebruiken we 3x campinggaz 907 (1x skottel, 1x gasstel, 1x reserve). is een grotere voor de skottel of gasstel handig(er) of juist niet.. laat maar horen wat jullie ervaringen zijn

nikkel1964

Even de zoekfunctie van het forum gebruiken is denk ik sneller, is al heel erg veel over geschreven hier.

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12936.0#new

CEO

Wij gebruikten 2*2,5kg DIN-fles (Skottel en kooktoestel), maar gaan over op een 5 kg DIN-fles en een split-systeem. Qua bagageruimte en gewicht (en gedoe op de camping) scheelt dat flink.

Wij gebruiken gedurende 3 weken vakantie bij elkaar iets meer dan 2,5 kg gas, ik zou beginnen met bezuinigen op de reservefles.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ccindy

In de disselbak van onze Panama Up GL past nét geen 5kg gasfles, dus nemen we voor 3 weken zomervakantie 2x 3,5kg mee. Dat is meer dan genoeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Klapkuikuh

Ik neem een campinggaz 904 en 907 mee, een voor de twee pitter en een voor de safarichef.
Doe je jaren mee. En makkelijk om te ruilen daar, in Frankrijk dan.
Nadeel, is aan de prijs, maar als je op marktplaats kijkt worden er zat leeg aangeboden, scheelt weer een paar tientjes.

Wanderer200

Hoeveel gas je nodig hebt hangt. Er ook maar vanaf hoeveel en wat je kookt. Als ik hier lees dat iemand 2,5kg in een vakantie gebruikt dan kook je blijkbaar veel en lang.

Ik doe al sind 2015 met dezelfde 907 en daar gaat maar 2,75kg in, laatst gewogen en zat nog 1.3kg in.

Als je vantevoren je fles weegt weet je ook of je uberhaupt een reserve nodig gaat hebbenen een gampinggaz is niet zo moeilijk om te ruilen.

sanderv

Het hangt er vanaf waar je naartoe gaat. In het zuiden en midden van Europa is Campingaz prima om te ruilen, in het oosten en noorden wordt het lastiger tot onmogelijk. Maar hoeveel gas gebruik je? Bij ons gaat er 2,5 kg doorheen in 4 weken. Perfect voor een 2,5kg DIN fles (ieder jaar vullen voor 7-10 euro) en twee benzinebrandertjes voor buiten koken en nood. Een skottelbraai heeft een tamelijk forse brander, maar hoe lang gebruik je die? De hele avond voor een uitgebreide BBQ, of alleen even iets wokken?

Selandus

Wij doen ongeveer 6 weken met een Campingaz 907. Hoewel ik denk dat het nieuwe model dat ik afgelopen weekend tegenkwam wel een stuk langer mee zal gaan :)

Marcel

Wij hebben twee kleinere tankjes (ik denk de 904, maar weet het zo niet zeker). Dat heeft als voordeel dat je altijd genoeg bij je hebt en dat het niet uitmaakt wanneer er een leeg is. Deze ruilen we in Nederland weer om voor een volle. De ervaring leert dat we best lang met zo'n tankje kunnen doen. 4 tot 5 weken lukt wel denk ik. We gebruiken de waterkoker om water te koken (ook als dat voor de pasta, rijst of aardappelen is).

FriedelP

Wij hebben een 907 en een 904. De 904 om reserve te hebben als er eentje leeg is.

Wij nemen normaal geen elektriciteit dus ook water koken gebeurd met gas. 3 weken komen we met een gezin van twee volwassenen en twee kinderen die 's ochtends tijdens de vakantie nog warme chocomel willen een 3 weken toe met een 907.

Meestal wisselen we op de vakantie zelf. Ik ken de prijs in België en kijk wat het ginder kost. In Frankrijk kan je ze vaak goedkoper ruilen in een warenhuis. Dit jaar hebben we een 904 geruild voor een 16 euro in een intermarché.

Koos

5 kg fles met een snelkoppelingen
Sluit ik aan op de keuken of de safari chef, al na gelang wat ik wil gebruiken