Laserkachel?

Gestart door Lars, januari 31, 2020, 09:37:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lars

Ondertussen is de kachel binnen  :> en ik heb weer wat vragen  :# Hoe doen jullie het een en ander met vervoeren in de vouwwagen? Halen jullie de wisseltank leeg? En laten jullie deze in de kachel tijdens het vervoeren of haal je deze eruit om hem andersom (dus met de opening naar boven) te houden tijdens het rijden? En de vaste tank, maken jullie die leeg voor je gaat rijden?

In de handleiding staat dat het een en ander leeg moet zijn namelijk. Althans, zo lees ik het.

Alvast bedankt weer  :)

KampeerFan

Met vervoer de kachel leeg laten branden i.d. de uitneembaretank ook leeg. Bij mijn Zibro kan ik er een vervoerssdop tussen de tank en kachel plaatsen zodat deze niet gaat nadruppelen. De disselbak is een mooie plaats om te vervoeren. Pas op met petroleum en je tentdoek ivm lekkage en vlekken.

KampeerFan

els

Wij vervoeren hem achter in de auto. De volle uitneembare tank gewoon in de kachel.

muis

Citaat van: els op februari 04, 2020, 07:35:50 PM
Wij vervoeren hem achter in de auto. De volle uitneembare tank gewoon in de kachel.
Zo doe ik dat ook :J :J

hoek_tre

Wij hebben de Zibro met doos en al in de disselbak staan. Wij laten 'm leegbranden. Tenzij die tank nog behoorlijk vol zit, dan gieten we het overgrote deel eruit. Het laatste beetje laten we opbranden. Veiligheidshalve vervoeren wij de Zibro leeg, en met de vervoersdop ertussen. De brandstof ervoor vervoeren we in een kleinere jerrycan. We gebruiken gewoon een handpomp om de brandstof over te hevelen.

Lars

Tof, dat klinkt allemaal beduidend simpeler. In principe dus gewoon dat laatste beetje in de vaste tank laten opbranden, vervolgens de transportdop in de plaats van het filter en dan kan de (gevulde) wisseltank er weer in.

Bedankt weer! Van het weekend maar even proef verwarmen in de garage  :#