Laadvermogen Trigano Alpha

Gestart door HansW, juli 13, 2021, 08:28:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

HansW

Hallo, sinds twee weken zijn wij de eigenaar van een Alpha uit 2013. Nu al twee weekenden getest en zeer tevreden.

Ik vroeg mij alleen af wat andere gebruikers van een Alpha aan gewicht meenemen. Op het typeplaatje van de Alpha staat 650kg, in folders/brochures lees ik ook wel dat het laadvermogen 750kg is. Nu heb ik onze Alpha gewogen met een digitale caravanweger en kwam op een totaalgewicht van 655kg. Dit viel mij erg tegen omdat we al redelijk wat van onze kampeerinventaris niet in de vouwwagen mee namen.

Zijn er meer mensen die tegen het maximale laadvermogen van de Alpha aanlopen? Of moet ik van 750kg uitgaan in plaats van de 650kg wat op het typeplaatje staat?

CEO

Allereerst: het typeplaatje is leidend bij een eventuele controle.

Wij hadden destijds een Jamet Louisiana, die ook max 650 kg mocht wegen. Ik heb eea min of meer uitgezocht. De 650 kg heeft te maken met belasting in Frankrijk. Maar: de koppeling die er op zat (van Al-ko) was voor aanhangers tot 750 kg. Kat in het bakkie zou je zeggen.... echter, de remmen van de kar waren maar voor aanhangers tot 650 kg.

Dus ook technisch was in ons geval de maximale massa 650 kg.

Verder geen ervaring met de Alpha, maar dat had je wellicht al begrepen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bert1980

Onze Alpha is met belading (meubeltjes, etc) zo'n 720kg
Zo gaan we dus ook op vakantie. Wel hebben we dit jaar na thuiskomst een aantal items eruit gehaald die we volgend jaar niet meer mee zullen gaan nemen.

Volgend jaar mogelijk met mijn MTB erop, en dan kom ik met de fietsendrager vast weer bij die ±720kg