Audi Q6 E-tron S performance 225kW

Gestart door Kiki, april 07, 2025, 02:24:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kiki

Zijn hier forumleden met die reeds ervaring hebben met de Audi EQ6 ?

Wij moeten vermoedelijk de vakantie aanvangen met een gloednieuwe Audi EQ6 (mogelijks 2 weken voor vakantie geleverd :-)

Batterij van 100 kwh.

Ook al las ik heel wat op deze fora betreffende autonomie etc....
Toch ben ik behoorlijk nerveus om deze nieuwe ervaring qua autorijden en vakanties te beleven.
Niet zozeer betreffende rijplezier en vermogen (+ 300pk) maar eerder tegenvallende autonomie ?

Las reeds +/- 25% verlies door aanhanger en +/-25% door fietsdrager dus hoop geen - 50% in totaal ???
De boot op de dakdragers (zie foto 2 posts verder) lijkt al helemaal geen optie meer  of we kunnen van laadpaal tot laadpaal rijden vermoed ik.

Ben werkelijk benieuwd wat de reële actieradius is naar France met een gezapige 110 a 120km/h en een Malawi op sleep + fietsen op de dissel.

Wagen zou volgens de papieren een actieradius hebben van 575 km, weliswaar leeg.

hoop op zn minst toch 250km per traject te kunnen rijden want de gebruikelijke stops zijn bij ons steeds 230 -250 km.

groeten
Kristof

Kiki

Kiki

En die boot op mn huidige Diesel laat ik vermoedelijk voortaan ook beter thuis. :O

met onderstaande combi reed ik nogthans vlotjes meer dan 700km.
zonder sleep en boot normaal 1000 km dus das ook -30%

FriedelP

Dit is mogelijk een interessant artikel hierover:
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/vakantie/een-caravan-trekken-met-een-elektrische-auto

Al las ik bij ervaringen hier op het forum dat ze ook met vouwwagen vaak aan 50% autonomie verloren.

250 km lijkt me wel haalbaar te moeten zijn.

Hemertje

ik rij een Hyundai Ioniq 6 op 20" wielen
WPLT maximaal is 614km zoiets

nu al twee zomervakanties naar Zuid Frankrijk gereden met de Kyte erachter
afhankelijk van de heuvels / bergen rijden wij dan een 250-275km op 1 lading, effectief dus 70-80% van de capaciteit

laden bij zo'n 10% en bij de snellader laden tot 80-90% afhankelijk hoe druk het is
gelukkig laadt de Ioniq 6 op 800V, van 10% naar 80% kost een 18 minuten
dus voordat je terug bent van het toilet of van de shop zit de accu weer vol

Koos