Van Chantilly naar Odyssee GL 2.0

Gestart door Longdude, juni 26, 2023, 09:50:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

Longdude

Goedemorgen,
Gisteren hebben we onze trouwe Chantilly uit 2004 omgeruild voor een Odyssee uit 2021. Echt een heel fijne wagen die Chantilly, we hebben er heel Italie mee gezien van Rome tot Venetie tot bloemen Riviera, mooi weer gehad maar ook hagel, regen en een windhoos. In 2021 in Duitsland nog even getest op waterdichtheid, ding geeft geen krinmp, wat een goede tent!

Nu dus een Odyssee, ook omdat we het gesleep met de stokken en de zware voortent een beetje zat waren. Odyssee heeft een 1-2-3 systeem, paar minuutjes en hij staat inclusief voortent. Maar ook inladen zonder de wagen open te klappen is een groot voordeel, ook over van plank naar lattenbodem, matrastopper hebben we besteld. Ik zoek alleen nog even een lichte maar stevige disselbak en moet nog even kijken hoe ik electra naar de voortent krijg. Dat was een optie zag ik in het boekje, heeft iemand die optie?

Opgezet

Jer81

Zo te horen een hele verbetering. Heel veel plezier met de nieuwe vouwwagen.

Longdude

Vandaag een nieuwe disselbak geinstalleerd, we hebben gekozen voor een 90x50x40 grote 8kg wegende aluminium bak. Ik heb deze gemonteerd op de originele bevestigingspunten van de dissel. Voor de stevigheid heb ik een 12mm dikken multiplex plaat gebruikt, en deze in een pantserbeits gezet (had ik nog liggen, kleur = niet interessant want zie je toch niet)

f2ride2001

Zijn de 4 bouten met alleen een carosseriering voldoende?

Bij ons zitten de bouten met een strip metaal door de disselbak vast.
Dus de bouten zijn aan de bovenzijde ook nog eens verbonden.
AlpenKreuzer Prestige 1991

Longdude

Zit muurvast, zo zat dat witte plastic ding van onze chantilly ook vast. U-beugel kan ook, maar is niet nodig hoor.