Enige sleutel disselslot kwijt

Gestart door nadine40, juni 14, 2023, 09:09:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

CEO

Citaat van: nadine40 op juni 18, 2023, 10:42:44 PM
Kan helaas niet. Kan alleen als je 2e sleutel en certificaat hebt vertelde Alko me. Die hebben we dus niet helaas. Dus maar niet meer gebruiken.

Ik zou zeker eens proberen, er zijn zat sleutelmakers die het minder nauw nemen met de strikte regels. De 'echte' gecertificeerde sleutels hebben ook een afwijkende vorm, die zijn lastiger verkrijgbaar.
Dit is een tamelijk simpel sleuteltje. Ik vraag me ook af of de sleutel uniek is en of de sleutel gecodeerd op het certificaat staat... Ergo: wellicht kan je het met een ander certificaat ook proberen...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nadine40

Citaat van: CEO op juni 19, 2023, 09:09:55 AM
Ik zou zeker eens proberen, er zijn zat sleutelmakers die het minder nauw nemen met de strikte regels. De 'echte' gecertificeerde sleutels hebben ook een afwijkende vorm, die zijn lastiger verkrijgbaar.
Dit is een tamelijk simpel sleuteltje. Ik vraag me ook af of de sleutel uniek is en of de sleutel gecodeerd op het certificaat staat... Ergo: wellicht kan je het met een ander certificaat ook proberen...

En hoe selecteer ik een sleutelmaker die het minder nauw neemt? Hoe ziet een louche sleutelmaker eruit?  :off

getiem

Neem gewoon je slot mee: dan weten ze dat ie van jou is.

En vraag gewoon. Nee is ook een antwoord.

Mooi dat je em gevonden hebt!

Op een vergelijkbare plek vond ik na 5 weken mijn portemonnee met alle pasjes rijbewijs en ID kaart. Toen al alles vervangen (ook duur!)
Kamperen met de wouw-factor

nadine40

Citaat van: getiem op juni 19, 2023, 06:39:22 PM
Neem  gewoon je slot mee: dan weten ze dat ie van jou is.

En vraag gewoon. Nee is ook een antwoord.

Mooi dat je em gevonden hebt!

Op een vergelijkbare plek vond ik na 5 weken mijn portemonnee met alle pasjes rijbewijs en ID kaart. Toen al alles vervangen (ook duur!)

Mijn man heeft hem gevonden. Fijn dat je laat weten dat we niet de enige zijn met dit soort ellende. Gedeelde smart is halve smart  :)

LarsNL

Citaat van: nadine40 op juni 19, 2023, 06:36:30 PM
En hoe selecteer ik een sleutelmaker die het minder nauw neemt? Hoe ziet een louche sleutelmaker eruit?  :off

Waar ben je bang voor dat ze aangifte doen? Hier om de hoek vragen ze nooit naar een certificaat als ik een sleutel bij laat maken ook niet van mn voordeur met 3 punts sluiting met certificaat. Kom er al jaren voor van alles en nog wat dus misschien heeft het met vertrouwen te maken.

nadine40

Jongens, het was een grapje dat ik vroeg hoe ik op zoek moet naar een louche sleutelmaker!!

Ik ga het gewoon proberen bij de lokale sleutelmaker en verbind geen conclusies aan zijn integriteit wanneer ik een kopie meekrijg  8)

Yella

www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nadine40

Citaat van: Yella op juni 20, 2023, 07:56:31 AM
Die raken meestal alles kwijt.  :#

Bij ons is het andersom, ik raak alles kwijt, hij niet  :X

FriedelP

Door de opruimijver van mijn vrouw geraakt er hier ook vaak dingen kwijt. Ze ruimt alles rap op, maar waar het dan gelegd is  ::) Soms wordt het al opgeruimd terwijl je het nog aan het gebruiken bent en de kans is groot dat het dan zo goed opgeruimd is dat het niet wordt terug gevonden.